Το χειρόφρενο, εκτός από το ‘στατικό’ του ρόλο, μπορεί να χρησιμοποιηθεί στιγμιαία και κατά την οδήγηση. Εκείνο ωφελεί στη διατάραξη της πρόσφυσης του πίσω μέρους (εφόσον επεμβαίνει, βέβαια, στους πίσω τροχούς), με γνώμονα τη θεαματική τροχιά ή ακόμη και την αποφυγή εμποδίου. Ανασταλτικά, δηλαδή, μπορεί να βοηθήσει τον οδηγό σε μια δύσκολη περίπτωση, όπου για παράδειγμα τα φρένα δεν αρκούν.
-Κινείστε με 40 χλμ./ώρα. Tραβήξτε με το δεξί σας χέρι στιγμιαία και δυνατά το χειρόφρενο, πιέζοντας το κουμπί απασφάλισής του. Αν θελήσετε να κάνετε πλήρη περιστροφή (U-Turn) με το χειρόφρενο, τραβήξτε δυνατά, έχοντας πατημένο το συμπλέκτη.
-Στρίψτε το τιμόνι προς την κατεύθυνση που θέλετε να γυρίσει το πίσω μέρος. Μια μικρή αλλά βίαιη περιστροφή του τιμονιού προς εκείνη την κατεύθυνση αρκεί.
-Οι μπλοκαρισμένοι τροχοί, σε συνδυασμό με την ταχύτητα του αυτοκινήτου, επιτρέπουν στη φυγόκεντρο να γυρίσει το πίσω μέρος. Όταν κάτι τέτοιο επιτευχθεί, αφήστε το χειρόφρενο.
-Ανοίγετε σταδιακά την τροχιά με ανάποδο τιμόνι και κάνετε όποιες διορθώσεις με βάση αυτή την τακτική, αφού το αυτοκίνητο υπερστρέφει.
Τips για το χειρόφρενο
• Κάντε την πρακτική σας πίστα ή σε απόλυτα ασφαλές σημείο
• Όσο πιο κακή η ποιότητα του οδοστρώματος, τόσο πιο μικρή ταχύτητα χρειάζεστε
• Μην τραβάτε χειρόφρενο όταν κινείστε γρήγορα, αφού ένα απλό τσίμπημα είναι αρκετό για να σας φέρει σε δυσάρεστη θέση
• Το χειρόφρενο είναι η τελευταία προσπάθεια του οδηγού για να διορθώσει υποστροφικά φαινόμενα. Τα αποτελέσματα μπορεί να είναι και χειρότερα
Πηγή: autotriti.gr