Η Alfa Romeo και η Abarth ήταν οι Επίσημοι Χορηγοί στο 101ο Targa Florio, όπου ο όμιλος Fiat Chrysler Automobiles (FCA) συμμετείχε με μερικά από τα ιστορικά αυτοκίνητα του.
Ο 101ος φημισμένος αγώνας «Targa Florio», ο ιστορικότερος αγώνας παγκοσμίως, έλαβε χώρα στη Σικελία από τις 20 έως τις 23 Απριλίου. Ο Όμιλος FCA στήριξε το γεγονός και συμμετείχε με σημαντικά μοντέλα της ιστορίας του (Alfa Romeo & Abarth).
Ανατρέχοντας στην ιστορία, διαβάζουμε ότι, η Alfa Romeo σημείωσε μερικές από τις μεγαλύτερες επιτυχίες της στην ιστορία των αγώνων στο Targa Florio έχοντας συγκεντρώσει συνολικά 10 νίκες, 3 δεύτερες θέσεις, 7 τρίτες θέσεις και 10 πιο γρήγορους γύρους. Η μάρκα επίσης διατηρεί δύο σημαντικά ρεκόρ: το ρεκόρ των συνεχόμενων νικών (6 νίκες από το 1930 έως το 1935) και την κατάκτηση της πρώτης και δεύτερης θέσης την ίδια χρονιά (μάλιστα σε πέντε αγώνες).
Για να γιορτάσει αυτό το ένδοξο αγωνιστικό παρελθόν, η Alfa Romeo συμμετείχε στο Targa Florio Classic με τέσσερα εκπληκτικά αυτοκίνητο από το Ιστορικό Μουσείο της, La macchina del tempo, στο Arese. Συγκεκριμένα, στον αγώνα θα «παρελάσουν» οι Giulietta SZ (1960), Giulia Sprint Speciale (1963), Giulia GTA (1965) και 1600 Spider «Duetto» (1966).
Επίσης και η Abarth συμμετείχε στον φημισμένο αγώνα ως Επίσημος Χορηγός. Η μάρκα έχει μια σειρά επιτυχιών στο Targa Florio, όπου περιλαμβάνονται οι νίκες του 1000 SP, αλλά και του 124 Rally τις τελευταίες χρονιές της διοργάνωσης. Από την περίοδο που το Targa Florio μετατράπηκε σε rally από αγώνα ταχύτητας που ήταν αρχικά, η Abarth έχει σημειώσει αρκετές σημαντικές νίκες: δύο με το Abarth 131 Rally (το 1979 με τον Adartico Vudafieri και το 1980 με τον Mario Pasetti) και δύο το 2003 και 2004 με το Fiat Punto Super 1600 (με οδηγό τον Paolo Andreucci) ο οποίος κέρδισε και τον αγώνα του 2006 με ένα Abarth Grande Punto S2000.
Το ίδιο μοντέλο πέρασε πρώτο τη γραμμή τερματισμού το 2009 με τον Luca Rossetti στο τιμόνι. Στις επιτυχίες της Abarth θα μπορούσαν να προστεθούν και οι συνολικά 9 πρώτες θέσεις που κατέκτησαν η Lancia Rally, η Lancia Delta S4 και Integrale, αυτοκίνητα τα οποία κατασκευάστηκαν από μηχανικούς της Abarth.
Στη φετινή διοργάνωση, δυο Abarth 124 spider συγκέντρωσαν τα βλέμματα στο Targa Florio Rally και στο Ιστορικό Rally. Παράλληλα τρία νέα αυτοκίνητα της Abarth, το Abarth 595 Pista, το νέο Abarth 124 spider και το Abarth 124 Rally βρέθηκαν στην πλατεία Verdi στο Παλέρμο.
Τέλος, η Fiat παρουσίασε μια εντυπωσιακή ιστορία συμμετοχών στο Targa Florio, καθώς η εταιρία έχει στο παλμαρέ της τουλάχιστον τρεις νίκες στον ιστορικό αγώνα της Σικελίας. Γιορτάζοντας τη διπλή επέτειο της πρώτης νίκης στη διοργάνωση (το 1907 από τον Felice Nazzaro και το 1957 από τον Fabio Colonna), η Fiat ήταν στη γραμμή εκκίνησης του Targa Florio Classic με ένα από τα πιο εμβληματικά της αυτοκίνητα που πρωτοεμφανίστηκε το 1957: το 500.
Δυστυχώς, ο αγώνας διακόπηκε, όταν ένα Mini με οδηγό τον κ. Αμεντόλια και συνοδηγό την κόρη του, βγήκε από το δρόμο σε ένα τραγικό δυστύχημα, όπου σκοτώθηκαν επιτόπου ο 53χρονος οδηγός και ένας κριτής, ενώ τραυματίστηκε σοβαρά η 27χρονη Αμεντόλια.
Νίκος Τσάδαρης