Η καριέρα του νέου Citroen C3 ξεκίνησε το φθινόπωρο του 2016 στο Παρίσι. Πρόκειται για το νέο μεγάλο στοίχημα της γαλλικής εταιρίας η οποία επικεντρώνει πλέον την πολιτική της στην κατηγορία των σουπερμίνι, στοχεύοντας περισσότερο στο συναίσθημα και λιγότερο στη λογική του «πολύ αυτοκίνητο για λίγα χρήματα».
Έτσι η τρίτη γενιά του C3 εστιάζει σε τέσσερις τομείς (Σχεδίαση, τεχνολογία, άνεση, και εξατομίκευση) προκειμένου να πετύχει τον στόχο της, που δεν είναι άλλος από την κορυφή των πωλήσεων στην κατηγορία του.
Το νέο και με σαφώς έντονη προσωπικότητα C3, είναι μακρύτερο, φαρδύτερο αλλά και χαμηλότερο από το προηγούμενο.
Με μήκος σχεδόν 4 μέτρα και μεταξόνιο πλέον των 2,5, διαθέτει μια ιδιαίτερα ευρύχωρη καμπίνα για τέσσερις ενήλικες -που με υποχωρήσεις μπορούν να γίνουν πέντε- και χώρο αποσκευών 300 λίτρων, που θεωρείται μεγάλος για την κατηγορία.
Βασικά στοιχεία της εμφάνισης του είναι τα στενά LED φώτα ημέρας, με τα κανονικά φωτιστικά να αποτελούν στοιχεία του μεγάλου σε όγκο προφυλακτήρα, ενώ στα πλαϊνά του ξεχωρίζουν τα προαιρετικά προστατευτικά Airbumps σαν του C4 Cactus. Στο πίσω μέρος κύριο χαρακτηριστικό αποτελούν τα φωτιστικά σώματα που παραπέμπουν στο DS3, οι μεγάλες πίσω κολώνες του αμαξώματος και ο προφυλακτήρας που ανεβαίνει μέχρι ψηλά στην πόρτα του πορτ μπαγκάζ.
Το εσωτερικό είναι καλοσχεδιασμένο, φωτεινό, με ευχάριστο διάκοσμο που σε κερδίζει από την πρώτη στιγμή, ενώ τα υλικά είναι καλής ποιότητας και άψογα συναρμολογημένα για τα στάνταρ της κατηγορίας.
Οι όμορφες επενδύσεις, η καλή πλευρική στήριξη των εμπρός καθισμάτων και οι πολλοί χώροι για μικροαντικείμενα, δίνουν άνεση και διευκολύνουν την καθημερινότητα, ενώ η θέση οδήγησης θεωρείται καλή, με όλες τις απαραίτητες ρυθμίσεις.
Ο χώρος για τους πίσω επιβάτες έχει αυξηθεί κατά 4 χλστ. για τα πόδια και κατά 10 χλστ. για τα κεφάλια τους, με αποτέλεσμα δύο άτομα ακόμα και λίγο πάνω από το μέσο ύψος να μην αντιμετωπίζουν πρόβλημα.
Ο χώρος αποσκευών συγκαταλέγεται στους μεγαλύτερους της κατηγορίας, το άνοιγμα είναι μεγάλο και ο χώρος πλήρως εκμεταλλεύσιμος, αλλά το ψηλό κατώφλι φόρτωσής του δυσκολεύει την φόρτωση.
Τεχνολογικά, συναντάμε σύστημα infotainment με οθόνη αφής και δυνατότητα σύνδεσης με smartphones, ενώ αναλόγως του επιπέδου εξοπλισμού υπάρχει 3D σύστημα πλοήγησης με πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο και κάμερα οπισθοπορείας.
Καινοτομία, είναι η ενσωματωμένη κάμερα πίσω από τον εσωτερικό καθρέπτη με την οποία μπορείς να τραβάς φωτογραφίες ή βίντεο τα οποία μπορείς στη συνέχεια να αναρτάς στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μέσω εφαρμογής του κινητού τηλεφώνου, ενώ σε ένα ενδεχόμενο ατύχημα, η κάμερα τραβά αυτόματα βίντεο τα τελευταία δευτερόλεπτα.
Τα συστήματα υποστήριξης οδηγού στο C3 -ανάλογα και το επίπεδο εξοπλισμού- περιλαμβάνουν: προειδοποίηση του οδηγού για ακούσια αλλαγή λωρίδας, αυτόματη προσαρμογή ταχύτητας, ειδοποίηση ξεκούρασης του οδηγού, αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας, υποβοήθηση εκκίνησης σε ανηφόρα, ESP, ABS 6 αερόσακους και πολλά ακόμα δευτερεύοντα αξεσουάρ.
Το αυτοκίνητο που οδηγήσαμε φορούσε τον νέο Euro6 dieselοκινητήρα 1600 κ.εκ., με απόδοση 75 ίππων και ροπή 23,8 χγρμ. Ο κινητήρας αυτός σε συνδυασμό με το 5άρι μηχανικό κιβώτιο δεν βάζει φωτιά στο δρόμο, αλλά επιταχύνει τα 1.080 κιλά βάρους του αμαξώματος από τα 0 στα 100 χλμ, μέσα σε 12.9″’, για να το φτάσει στην τελική των 170 χλμ/ώρα.
Είναι ομαλός, αθόρυβος, καταναλώνει μόνο 5,3 λίτρα καυσίμου ανά 100 χλμ, αλλά δείχνει αδύναμος χωρίς να έχει τα αποθέματα ροπής που περιμένει κανείς από ένα 1600άρη κινητήρα. Εδώ πρέπει να σημειώσουμε ότι, το C3 είναι ένα από τα λίγα αυτοκίνητα της κατηγορίας που εφοδιάζεται με ρεζερβουάρ AdBlue με χωρητικότητα 17 λίτρων.
Πέραν αυτού, η οδική συμπεριφορά είναι ιδιαίτερα άνετη και προβλέψιμη, με το αμάξωμα να παίρνει μικρές κλίσεις και το σβέλτο/θετικό τιμόνι να πληροφορεί τον οδηγό σωστά σε κάθε στιγμή.
Η ανάρτηση μάλιστα είναι τόσο μαλακή που πολλές φορές αισθάνεσαι το πίσω μέρος του C3 να πλέει, ενώ στις έντονες ανωμαλίες των δρόμων ακούγονται κτυπήματα στο άνοιγμά της.
Σε γενικές γραμμές το C3 στρίβει ουδέτερα και δεν προβληματίζει τον οδηγό του, δίνοντάς του και πολύ καλή αίσθηση μέσω του συστήματος διεύθυνσης.
Στα θετικά να σημειώσουμε τα πολύ καλά φρένα (παρά το ότι πίσω υπάρχουν ταμπούρα) και την ύπαρξη ρεζέρβας ανάγκης, ενώ σε κάθε περίπτωση το νέο C3 ανήκει σε αυτή την πολύ μικρή κατηγορία αυτοκινήτων, που σου φτιάχνει την διάθεση στην διάρκεια της όποιας μετακίνησης.
Αν στα παραπάνω προσθέσουμε και την τιμή που στην περίπτωση του 1,6 diesel ξεκινά μόλις πάνω από τις 14.000 ευρώ, τότε έχουμε να κάνουμε με μια από τις κορυφαίες συνολικά προτάσεις της κατηγορίας.
Υπέρ
- Εμφάνιση
- Εσωτερικός διάκοσμος
- Χώροι
- Οδική συμπεριφορά
- Τιμή
Κατά
- Προθυμία κινητήρα
- Υπερβολικά μαλακή ανάρτηση
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κατηγορία: Μικρά αυτοκίνητα πόλης
Θύρες/θέσεις: 5/5
Διαστάσεις (ΜΧΠΧΥ): 3996Χ1749Χ1474χλστ
Μεταξόνιο: 2540χλστ
Χώρος αποσκευών: 300 έως 922λτ
Βάρος: 1165 κιλά
Ρεζερβουάρ: 42λτ
Κινητήρας: 4 κύλινδρος, 16βάλβιδος, 1560 κ.εκ. diesel αμέσου ψεκασμού
Ισχύς: 75ίπποι/3500σαλ
Ροπή: 23,8χγρμ/1750σαλ
Επιτάχυνση 0-100: 12,9’’
Τελική ταχύτητα: 170χλμ/ώρα
Κατανάλωση: 5,3 λτ/100χλμ
Κιβώτιο: Μηχανικό 5 σχέσεων
Ανάρτηση: Εμπρός Μακ Φέρσον / Πίσω ημιάκαμπτος άξονας
Φρένα: Εμπρός αεριζόμενοι δίσκοι/ Πίσω ταμπούρα
Ελαστικά: 205/50/17
Νίκος Τσάδαρης