Το Kodiaq αποτελεί την πρώτη πρόταση της Skoda στην κατηγορία των μεγάλων SUV και θα παρουσιαστεί το πρώτο τρίμηνο του 2017.
Πρόκειται για ένα μοντέλο που προορίζεται για κάθε ανάγκη, καθώς είναι κατάλληλο για τη δουλειά, αλλά και για τις οικογενειακές εξορμήσεις, με εξίσου καλές επιδόσεις και σε οδήγηση εκτός δρόμου.
Οι γραμμές στο αμάξωμα είναι καθαρές, ακριβείς και ξεχωριστές, γεγονός που γίνεται ακόμα πιο εμφανές στο πλευρικό μέρος με τους έντονα τονισμένους ώμους. Η μεγάλη 3διάστατη μάσκα αντανακλά τη στιβαρότητα του αμαξώματος και οι στενοί προβολείς με δύο διπλά φωτιστικά σώματα, δημιουργούν ένα ιδιαίτερο εμπρός προφίλ και ξεχωρίζουν από τη σχεδίαση καθαρού κρυστάλλου, φιλοσοφία που υιοθετείται επίσης και από τα πίσω φωτιστικά σώματα.
Κοιτάζοντας το αυτοκίνητο από το πλάι, ξεχωρίζει κανείς το μεγάλο μεταξόνιο και τους κοντούς προβόλους, που προδιαθέτουν αισθητικά για το ευρύχωρο εσωτερικό του, ενώ τα φρύδια των φτερών με την ελαφρά γωνιώδη σχεδίαση, είναι και αυτά με τη σειρά τους, ένα από τα βασικά στοιχεία που συνθέτουν την νέα σχεδιαστική ταυτότητα του SUV της Skoda.
Στο βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνονται τα πίσω φώτα LED, ενώ ο σχεδιασμός σε σχήμα C αποτελεί τυπικό πλέον γνώρισμα των μοντέλων της φίρμας. Σε ό,τι αφορά στο χρώμα του αμαξώματος, διατίθενται 14 επιλογές (4 απλά και 10 μεταλλικά χρώματα), ενώ τα επίπεδα εξοπλισμού είναι 3: Active, Ambition και Style.
Αμάξωμα
Οι εξωτερικές διαστάσεις του kodiaq το κατατάσσουν στο άνω άκρο της κατηγορίας των compact μοντέλων. Το συνολικό μήκος είναι 4.697 μ., το πλάτος 1.882 μ. και το ύψος 1.676 μ. (με μπάρες οροφής), ενώ το μεταξόνιο φτάνει τα 2.791 μ.
Το νέο μοντέλο βασίζεται πάνω στην πλατφόρμα MQB (modular transverse matrix) του ομίλου VW, για την εξέλιξη της οποίας παίζει καθοριστικό ρόλο η αυστηρά ελαφριά κατασκευή. Σε ό,τι αφορά στο αμάξωμα, βασικό στοιχείο της εξαιρετικά στιβαρής του κατασκευής, αποτελεί ο συνδυασμός των θερμοκολλημένων μεταλλικών φύλλων.
Με το βασικό κινητήρα TSI και την κίνηση στους εμπρός τροχούς, το μεγάλο SUV ζυγίζει μόλις 1.452 κιλά (χωρίς οδηγό), ή 1.540 κιλά με τον κινητήρα 1.4 TSI και σύστημα 4κίνησης.
Σε κορυφαίο επίσης επίπεδο βρίσκονται, η στρεπτική ακαμψία, η ποιότητα κατασκευής, η οδηγική άνεση, αλλά και η ασφάλεια. Χάρη στην αεροδυναμική του σχεδίαση, το μεγάλο αυτό SUV επιτυγχάνει συντελεστή οπισθέλκουσας cx, μόλις 0.33.
Εσωτερικό
Τυπικό γνώρισμα της φίρμας είναι και οι χώροι. Το εσωτερικό μήκος του μεγάλου SUV φτάνει τα 1.793 χλστ, ενώ το πλάτος στο ύψος των αγκώνων φτάνει τα 1.527 εμπρός, και τα 1.510 χλστ πίσω.
Ο χώρος για τα κεφάλια είναι 1.020 χλστ για τους εμπρός, και 1.014 χλστ. για τους πίσω επιβάτες. Η απόσταση για τα γόνατα των πίσω επιβατών φτάνει τα 104 χλστ.
Εξαιρετικά στιβαρό και ασφαλές αποδεικνύεται επίσης και το εσωτερικό του μεγάλου SUV, ενώ ο εξωτερικός σχεδιασμός μεταφέρεται και στο εσωτερικό του αυτοκινήτου καθώς οι διπλές ακμές κυριαρχούν ακόμα και στον πίνακα οργάνων. Σε ολόκληρο το εσωτερικό κυριαρχούν τα κάθετα στοιχεία, όπως οι τέσσερις μεγάλοι αεραγωγοί. Η μεγάλη οθόνη χωρίζει το ταμπλό σε δύο ισομεγέθη μέρη, για τον οδηγό και το συνοδηγό.
Τα μεγάλα στρογγυλά όργανα διακρίνονται για την ακρίβεια και το καθαρό τους σχέδιο. Το τιμόνι διατίθεται σε αρκετές διαφορετικές παραλλαγές, ακόμα και με θερμαινόμενη στεφάνη. Το προαιρετικό 3ζωνικό σύστημα κλιματισμού Climatronic, με το ξεχωριστό χειριστήριο για τους πίσω επιβάτες, αποτελεί ακόμα μία απόδειξη εξοπλισμού που συναντά κανείς μόνο σε μοντέλα μεγαλύτερης κατηγορίας. Το ηλεκτρο-μηχανικό χειρόφρενο ενεργοποιείται και απενεργοποιείται με το πάτημα ενός πλήκτρου.
Οδηγός και συνοδηγός έχουν στη διάθεσή τους καθίσματα με πληθώρα συστημάτων άνεσης. Προαιρετικά, μπορεί να είναι θερμαινόμενα, αεριζόμενα, καθώς και ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα με λειτουργία μνήμης. Τα πίσω καθίσματα διαθέτουν επίσης και εξαιρετικά πολυάριθμες δυνατότητες διαμόρφωσης του χώρου: μπορούν να αναδιπλωθούν σε αναλογία 60:40, μπορούν να μετακινηθούν εμπρός-πίσω κατά 18εκ. (στάνταρ λειτουργία), ενώ διαθέτουν και ανεξάρτητη ρύθμιση της κλίσης της πλάτης. Στον προαιρετικό εξοπλισμό διατίθενται επίσης σαν έξτρα και δύο ακόμα θέσεις με την προσθήκη και 3ης σειράς καθισμάτων.
Εναλλακτικά εκτός από τις στάνταρ υφασμάτινες επενδύσεις τα καθίσματα μπορούν να εφοδιαστούν και με επενδύσεις συνδυασμού από ύφασμα/δέρμα, ενώ υπάρχουν διαθέσιμες και επενδύσεις από δέρμα ή Alcantara. Ο εσωτερικός διάκοσμος είναι διαθέσιμος σε 5 επιλογές σχεδίων. Το βράδυ, ο προαιρετικός φωτισμός της καμπίνας, προσθέτει μία προσωπική νότα στο εσωτερικό. Είναι ενσωματωμένος στις επενδύσεις των θυρών και έχει τη δυνατότητα ρύθμισης σε 10 διαφορετικές αποχρώσεις.
Χώρος αποσκευών
Με χωρητικότητα από 720 έως 2.065 λίτρα (με αναδιπλωμένα τα πίσω καθίσματα), το Kodiaq προσφέρει το μεγαλύτερο χώρο αποσκευών στην κατηγορία του. Εάν μάλιστα επιλεγεί το προαιρετικό πίσω αναδιπλούμενο κάθισμα, το SUV έχει τη δυνατότητα μεταφοράς στο εσωτερικό του, φορτίων μήκους έως και 2,80 μ.
Στον προαιρετικό επίσης εξοπλισμό διατίθεται ακόμα και ηλεκτροκίνητη πίσω πόρτα, η οποία μπορεί να ανοίξει και να κλείσει με μία μόνο κίνηση του ποδιού, ή με το πάτημα ενός πλήκτρου από το εσωτερικό. Επιπλέον η έκδοση με τον κινητήρα/κιβώτιο/κίνηση TDI/DSG/4×4, έχει δυνατότητα ρυμούλκησης τρέιλερ βάρους μέχρι 2,5 τόνους. Στο ίδιο μοντέλο διατίθεται επίσης και αποσπώμενος κοτσαδόρος.
Εξοπλισμός
Ο εξοπλισμός με την ονομασία «Simply Clever» διακρίνεται για τις πρακτικές και ευέλικτες λύσεις που κάνουν ευκολότερη την καθημερινή οδήγηση. Σε αυτές τις λύσεις περιλαμβάνονται για παράδειγμα, τα προστατευτικά των θυρών: χάρη στην ύπαρξη προφορτισμένων ελατηρίων, μόλις ανοίξει η πόρτα, εμφανίζεται αυτόματα ένα προστατευτικό φιλέτο που προστατεύει την άκρη της πόρτας από τα συνηθισμένα χτυπήματα στον τοίχο ενός γκαράζ ή σε διπλανά αυτοκίνητα. Μόλις η πόρτα κλείνει, το προστατευτικό διπλώνει πάλι μέσα στη θέση του στο εσωτερικό της πόρτας.
Ηλεκτρικές παιδικές ασφάλειες για τις πίσω πόρτες, σύστημα In-Car Communication, καθώς και ειδικά προσκέφαλα ύπνου διατίθενται για πρώτη φορά στον προαιρετικό εξοπλισμό ενός μοντέλου της Skoda.
Συστήματα υποβοήθησης οδήγησης
Το Kodiaq, διαθέτει πληθώρα οδηγικών βοηθημάτων, ορισμένα των οποίων περιλαμβάνονται στο βασικό εξοπλισμό.
Μία καινοτομία στην κατηγορία είναι και το σύστημα υποβοήθησης ρυμούλκησης (Tow Assist): όταν ρυμουλκεί τρέιλερ, το σύστημα αναλαμβάνει τις κινήσεις του τιμονιού, όταν το αυτοκίνητο κινείται σιγά με όπισθεν. Επιπρόσθετα, υπάρχει και το νέο σύστημα υποβοήθησης ελιγμών με όπισθεν (Manoeuvre Assist), που φρενάρει αυτόματα το αυτοκίνητο μόλις εντοπιστεί εμπόδιο στην πορεία του προς τα πίσω.
Ο έλεγχος του συστήματος πραγματοποιείται με τη βοήθεια μίας εξελιγμένης λειτουργίας των πίσω αισθητήρων παρκαρίσματος.
Ένα ακόμα νέο χαρακτηριστικό είναι και το σύστημα περιφερειακής απεικόνισης (Area View): οι κάμερες περιφερειακής κάλυψης που είναι τοποθετημένες στο εμπρός και πίσω μέρος, αλλά και στους πλευρικούς καθρέφτες, διαθέτουν ευρυγώνιους φακούς, και αναμεταδίδουν στην οθόνη του ταμπλό την εικόνα του περιβάλλοντος χώρου γύρω από το αυτοκίνητο.
Το σύστημα περιλαμβάνει επίσης και εικονική «εναέρια» προβολή του χώρου, καθώς και εικόνες 180 μοιρών του χώρου μπροστά και πίσω από το αυτοκίνητο. Με αυτή τη λειτουργία διευκολύνεται η οδήγηση, τόσο σε δύσκολες συνθήκες, όσο και σε ανώμαλα εδάφη.
Το σύστημα ‘Front Assist’ με λειτουργία φρεναρίσματος κινδύνου στην πόλη (City Emergency Brake), περιλαμβάνεται στο βασικό εξοπλισμό. Το σύστημα αυτό με τη βοήθεια ραντάρ, εντοπίζει επικίνδυνες καταστάσεις με πεζούς ή άλλα οχήματα που κινούνται μπροστά από το αυτοκίνητο, ειδοποιεί τον οδηγό, και εφόσον κριθεί αναγκαίο, επιβραδύνει ή ακινητοποιεί τελείως το αυτοκίνητο. Το City Emergency Brake είναι ενεργό μέχρι τα 34 χλμ/ώρα. Το σύστημα Front Assist μπορεί να συμπεριλαμβάνει προαιρετικά και τη λειτουργία προληπτικής προστασίας πεζών (Predictive Pedestrian Protection).
Με ραντάρ λειτουργεί επίσης και το ενεργό Cruise Control (ACC), που βοηθά τον οδηγό να διατηρήσει, τόσο την επιλεγμένη ταχύτητα ταξιδίου, όσο και την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα. Συστήματα όπως το Lane Assist, το Blind Spot Detect και το Rear Traffic Alert, βοηθούν, με τη χρήση του πίσω ραντάρ, τον οδηγό να διατηρήσει την πορεία του στη λωρίδα κυκλοφορίας, να πραγματοποιήσει με ασφάλεια αλλαγή λωρίδας, αλλά και να κάνει οποιαδήποτε μανούβρα με την όπισθεν. Εάν το αυτοκίνητο διαθέτει το σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, το ACC και το κιβώτιο DSG, το Traffic Jam Assist διαθέτει και μία επιπλέον λειτουργία. Διατηρεί την ταχύτητα και ενεργοποιεί τα φρένα σε συνθήκες πυκνής κυκλοφορίας με χαμηλή ταχύτητα. Επιπλέον, και χάρη στη λειτουργία Lane Assist, το αυτοκίνητο διατηρεί την πορεία του στα όρια της λωρίδας που κινείται, με ταχύτητα μέχρι τα 65 χλμ/ώρα.
Το σύστημα προειδοποίησης του οδηγού (Driver Alert) αναγνωρίζει τυχόν σημάδια κούρασης του οδηγού, και του προτείνει να κάνει στάση. Το σύστημα υποβοήθησης έκτακτης ανάγκης (Emergency Assist), σε συνδυασμό με το κιβώτιο DSG, είναι ακόμα μία λειτουργία που συνεργάζεται με το ACC και το Lane Assist. Εφόσον διαγνωστεί επικίνδυνη κατάσταση και ταυτόχρονη αδράνεια του οδηγού, το σύστημα έχει τη δυνατότητα πλήρους ακινητοποίησης του μεγάλου SUV. Το σύστημα προληπτικής προστασίας των επιβατών (Crew Protect Assist), που διατίθεται σε δύο παραλλαγές, κλείνει αυτόματα τα παράθυρα και την οροφή, και σφίγγει τις ζώνες ασφαλείας, σε περίπτωση επικείμενου ατυχήματος.
Στο βασικό εξοπλισμό επίσης περιλαμβάνεται και το σύστημα αυτόματης ενεργοποίησης των φρένων (Multi-Collision Brake), που αποτρέπει την οποιαδήποτε ανεξέλεγκτη κίνηση του SKODA KODIAQ μετά τη στιγμή του ατυχήματος. Το σύστημα υποβοήθησης ταξιδίου (Travel Assist) διαθέτει με τη βοήθεια κάμερας αναγνώριση της οδικής σήμανσης και εμφανίζει, σε μορφή εικόνας στην οθόνη του ταμπλό ή/και του συστήματος πλοήγησης, όλες τις πινακίδες της οδικής σήμανσης.
Skoda Connect
Με τις λύσεις στον τομέα του infotainment και της δικτύωσης, το Kodiaq, αποδεικνύει πώς ένα SUV μπορεί να είναι μόνιμα online.
Η εφαρμογή Skoda Connect χωρίζεται σε δύο κατηγορίες λειτουργιών: οι υπηρεσίες Infotainment Online που παρέχουν περισσότερη πληροφόρηση και λεπτομέρειες πλοήγησης σε πραγματικό χρόνο και η λειτουργία Care Connect που εξασφαλίζει εξ αποστάσεως πρόσβαση και οδική βοήθεια.
Η λειτουργία Infotainment Online περιλαμβάνει την online και σε πραγματικό χρόνο, πληροφόρηση για τη ροή της κίνησης στην επιλεγμένη διαδρομή. Η υπηρεσία της Google Earth (διαθέσιμο σε σύστημα Columbus) εμφανίζει το δρόμο με τοπογραφική απεικόνιση μέσω του Google. Η επιλογή Google Street View (διαθέσιμο σε σύστημα Columbus) εμφανίζει εικόνα του τόπου προορισμού.
Στο πακέτο του infotainment περιλαμβάνονται: η ενημέρωση των χαρτών, τιμές των καυσίμων, πληροφορίες για θέσεις στάθμευσης, online ειδήσεις, πληροφορίες για τον καιρό, καθώς και σημεία ενδιαφέροντος (POI).
Οι Online υπηρεσίες Infotainment παρέχονται δωρεάν για τον πρώτο χρόνο, και είναι διαθέσιμες με χρέωση για το επόμενο χρονικό διάστημα.
Μία από τις πιο σημαντικές λειτουργίες του συστήματος υπηρεσιών Care Connect, είναι και η κλήση έκτακτης ανάγκης (Emergency Call). Η λειτουργία κλήσης έκτακτης ανάγκης (eCall), καλεί μετά από ένα ατύχημα σε ένα κέντρο επειγόντων περιστατικών, μόλις ενεργοποιηθεί κάποιος μηχανισμός προστασίας (αερόσακος, ζώνη κλπ). Η λειτουργία αυτή διατίθεται στο βασικό εξοπλισμό και ενσωματώνεται στο πακέτο υπηρεσιών Care Connect. Σε περιπτώσεις λιγότερο σοβαρών ατυχημάτων, υπάρχει λειτουργία ενημέρωσης, καθώς και κλήση για ενημέρωση ακινητοποίησης από βλάβη. Στο πακέτο Care Connect περιλαμβάνονται επίσης και υπηρεσίες πρόληψης. Μόλις ενεργοποιηθεί η συγκεκριμένη επιλογή, όλα τα δεδομένα λειτουργίας του αυτοκινήτου μεταδίδονται σε μορφή ημερολογίου, στο συνεργείο, ώστε να προγραμματιστεί καλύτερα η επόμενη συντήρηση.
Η τρίτη υπηρεσία του συστήματος Care Connect είναι η εξ αποστάσεως πρόσβαση.
Επιπλέον προσφέρεται και η εφαρμογή Connect app, με την οποία δίνεται η δυνατότητα πρόσβασης και ελέγχου των διαφόρων πρόσθετων υπηρεσιών.
Για παράδειγμα, το smartphone θα ειδοποιήσει τον οδηγό εάν το αυτοκίνητό του μετακινήθηκε από κάποιον χωρίς εκείνος να το γνωρίζει, ή με πολύ γρήγορη κίνηση, ή εκτός μίας προκαθορισμένης περιοχής. Με αυτή την εφαρμογή, δίνεται η δυνατότητα μεταφοράς των στοιχείων του «route planner» από τον υπολογιστή κατευθείαν στο σύστημα πλοήγησης του αυτοκινήτου.
Για πρώτη φορά η εφαρμογή SmartLink all-in-one app ενσωματώνει και τη λειτουργία SmartGate, σε συνδυασμό με το υπάρχον λογισμικό Apple CarPlay, Android Auto και MirrorLink. Όλες οι δημοφιλείς υπηρεσίες διαθέσιμες σε μία μόνο εφαρμογή: δεδομένα πλοήγησης, μουσική και ειδήσεις, στοιχεία λειτουργίας του αυτοκινήτου μέσω του συστήματος infotainment του αυτοκινήτου, κι αυτό ανεξάρτητα από το επίπεδο εξοπλισμού.
Συστήματα Infotainment
Τα ηχοσυστήματα και τα συστήματα infotainment, αντανακλούν την τελευταία λέξη της τεχνολογίας και ανταποκρίνονται ταχύτατα, ενώ διαθέτουν τελευταίας γενιάς οθόνες αφής, που αντιδρούν ακόμα και με το άγγιγμα ενός δαχτύλου, και χωρίς να χρειάζεται να πιέσεις στην επιλογή. Οι βασικές λειτουργίες είναι ιδιαίτερα εύκολες στην επιλογή τους, μέσω φυσικών πλήκτρων ελέγχου.
Το σύστημα Swing infotainment με την οθόνη αφής των 6.5 ιντσών, διατίθεται ως βασικός εξοπλισμός, ενώ υπάρχει δυνατότητα να συνοδεύεται και από σύστημα σύνδεσης smartphone Bluetooth, και την επιλογή Skoda SmartLink. Με το SmartLink υποστηρίζεται η χρήση Apple CarPlay, Android Auto και MirrorLinkTM. Μόλις ο πελάτης συνδέσει το κινητό του στη θύρα USB, όλα τα μενού του τηλεφώνου εμφανίζονται στην οθόνη του infotainment.
Το προαιρετικό σύστημα Bolero infotainment περιλαμβάνει οθόνη αφής υψηλής ευκρίνειας 8 ιντσών, καθώς και τη λειτουργία In-Car Communication (ICC). Το ενσωματωμένο hands-free μικρόφωνο καταγράφει τη φωνή του οδηγού και τη μεταδίδει μέσω των πίσω ηχείων, στα πίσω καθίσματα.
Το σύστημα πλοήγησης Amundsen infotainment, βασίζεται στις δυνατότητες του μοντέλου Bolero με την προσθήκη της δυνατότητας πλοήγησης, αλλά και μίας ειδικής επιλογής στην οθόνη, που προορίζεται για οδήγηση εκτός δρόμου ή ακόμα και για κίνηση σε περιορισμένους χώρους στάθμευσης. Το κορυφαίο infotainment της γκάμας, με την ονομασία Columbus navigation, διαθέτει επιπλέον μνήμη 64GB, και DVD.
Μία πρόσθετη μονάδα LTE διευκολύνει την ταχύτατη online πρόσβαση στα δεδομένα του Kodiaq. Με τη χρήση ενός WLAN hotspot (προαιρετικά), οι επιβάτες μπορούν να χρησιμοποιήσουν τα κινητά τους για περιηγηθούν στο internet, να κατεβάσουν βίντεο, ή και να στείλουν τα emails τους.
Τα πολυάριθμα ηλεκτρονικά συστήματα που προσφέρει το νέο Skoda δεν σταματούν εδώ: το Phonebox φορτίζει το smartphone χρησιμοποιώντας το πρότυπο Qi, συνδέοντάς το ταυτόχρονα και με την κεραία του αυτοκινήτου, και οι δύο διαδικασίες γίνονται ασύρματα. Το ηχοσύστημα της Canton Sound, περιλαμβάνει 10 ηχεία, διαθέτει subwoofer, και αποδίδει ισχύ που φτάνει τα 575 watt. Προαιρετικά, το μοντέλο μπορεί να εφοδιαστεί και με βάσεις για tablet στις πλάτες των εμπρός προσκέφαλων.
Όλες οι συσκευές μπορούν να φορτίσουν μέσω της προαιρετικής πρίζας των 230V και της θύρας USB.
Κινητήρες
Πέντε κινητήρες, δύο TDI και τρεις TSI, θα είναι διαθέσιμοι κατά το λανσάρισμα. Ο κυβισμός τους είναι 1.4 και 2.0 λίτρα, και η απόδοσή τους θα κυμαίνεται από τους 125 έως τους 190 ίππους. Τόσο οι diesel όσο και οι βενζινοκίνητες εκδόσεις διαθέτουν υπετροφοδότηση και σύστημα άμεσου ψεκασμού, και πληρούν τις προδιαγραφές εκπομπών EU6. Όλοι οι κινητήρες διαθέτουν σύστημα Stop-Start, σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά το φρενάρισμα, καθώς και ένα πανίσχυρο σύστημα διαχείρισης θερμικών απωλειών, που συμβάλλουν καθοριστικά στον περιορισμό της κατανάλωσης, παρά την αυξημένη απόδοσή τους.
Ο 2.0 TDI θα είναι διαθέσιμος σε δύο εκδόσεις. Η πρώτη με ισχύ 150ίππους, και ροπή 340Nm. Η κορυφαία έκδοση της γκάμας θα αποδίδει 190ίππους και η ροπή της θα φτάνει τα 400Nm. Ο βασικός κινητήρας TDI χρειάζεται κατά μέσο όρο 5 λίτρα diesel για κάθε 100χλμ. και εκπέμπει 131γρ CO2/km. Ο πιο δυνατός κινητήρας diesel επιταχύνει το μεγάλο SUV σε μόλις 8,6 δλ. (0-100), εξασφαλίζοντάς του τελική ταχύτητα που φτάνει τα 210 χλμ/ώρα.
Οι επιλογές των βενζινοκινητήρων περιλαμβάνουν δύο 1.4 TSI, και έναν 2.0 TSI.
Η βασική έκδοση του μικρού 4κύλινδρου αποδίδει 125 ίππους και 200Nm ροπής. Η μέτρηση της κατανάλωσής του σύμφωνα με τα νέα πρότυπα NEDC, είναι 6.0λιτ./100χλμ, και οι εκπομπές του CO2 είναι 140γρ/χλμ. Στην πιο ισχυρή έκδοσή του ο κινητήρας 1.4 αποδίδει 150ίππους και 250Nm ροπής. Διαθέτει το σύστημα ACT-Active Cylinder Technology που έχει τη δυνατότητα απενεργοποίησης των κυλίνδρων Νο2 και Νο3, όταν το φορτίο και ο ρυθμός περιστροφής του κινητήρα είναι χαμηλά.
Ο κορυφαίος βενζινοκινητήρας της γκάμας, ο 2.0 TSI επιτυγχάνει κορυφαία οικονομία και απόδοση χάρη στο νέο σύστημα διαχείρισης καύσης που διαθέτει. Η ισχύς του είναι 180ίπποι, και η ροπή 320Nm.
Συστήματα μετάδοσης
Το Kodiaq θα διατίθεται με διάφορες τεχνολογίες μετάδοσης. Ανάλογα και με τον κινητήρα, υπάρχει το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο ή τα κιβώτια τεχνολογίας DSG, με έξι ή επτά ταχύτητες.
Επίσης για πρώτη φορά σε μοντέλο Skoda , παρουσιάζεται το νέο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη των 7 σχέσεων. Πρόκειται για μία παραλλαγή που έχει σχεδιαστεί ειδικά για δυνατούς κινητήρες, ικανό να διαχειριστεί ροπή έως και 600Nm. Το κιβώτιο DSG είναι ένα, ιδιαίτερα περιορισμένων διαστάσεων σύνολο, που εξασφαλίζει ταχύτατες και άνετες αλλαγές ταχυτήτων.
Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει το χειρισμό του 7τάχυτου DSG, στην αυτόματη λειτουργία (θέση D) και τη λειτουργία S, ή το χειροκίνητο έλεγχο μέσω του κλασικού μοχλού αλλαγής, ή μέσω των «paddles» στο τιμόνι. Όταν επιλεγεί το πρόγραμμα Eco στο προαιρετικό σύστημα Driving Mode Select, το αυτοκίνητο απεμπλέκει το κιβώτιο ταχυτήτων: μόλις ο οδηγός τραβήξει το πόδι του από το γκάζι και η ταχύτητα είναι πάνω από 20χλμ/ώρα. Το σύστημα μετάδοσης αδρανοποιείται και το αυτοκίνητο απλά «ρολάρει».
Και οι δύο κορυφαίοι κινητήρες της γκάμας (ο TDI των 190 ίππων και ο TSI των 180) διαθέτουν 7άρι κιβώτιο DSG, και κίνηση σε όλους τους τροχούς. Το χειροκίνητο 6άρι και το 6άρι DSG προσφέρονται στον προαιρετικό εξοπλισμό των εκδόσεων 1.4 TSI των 150ίππων, με 4κίνηση. Οι 2κίνητες εκδόσεις εφοδιάζονται με το 6άρι κιβώτιο DSG.
Η βασική έκδοση με κινητήρα diesel και 4κίνηση προσφέρεται με το χειροκίνητο κιβώτιο των 6 σχέσεων ή με το 7άρι DSG. Η 2κίνητη έκδοση προσφέρεται αποκλειστικά με το κιβώτιο DSG των 7 σχέσεων. Η βασική έκδοση με τον βενζινοκινητήρα TSI θα διατίθεται με το χειροκίνητο 6άρι, και κίνηση μόνο στους εμπρός τροχούς.
Το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα 4κίνησης θα διατίθεται με όλες σχεδόν τις εκδόσεις κινητήρων. Προσφέρει εξαιρετικό επίπεδο πρόσφυσης, σταθερότητα και ασφάλεια στην οδήγηση – ακόμα και σε συνθήκες εκτός δρόμου.
Καρδιά του συστήματος 4κίνησης, είναι ο ηλεκτρονικά ελεγχόμενος πολύδισκος συμπλέκτης. Το σύστημα 4κίνησης λειτουργεί με ένα ιδιαίτερα ευφυή τρόπο, εξασφαλίζοντας ταχύτατη ανταπόκριση. Η μονάδα ελέγχου υπολογίζει σε μόνιμη βάση το ιδανικό ποσοστό ροπής για τον πίσω άξονα. Η οποιαδήποτε απώλεια πρόσφυσης, θεωρητικά εξαφανίζεται χάρη σε ένα σύστημα ελέγχου που λειτουργεί με βάση τις εκάστοτε οδηγικές συνθήκες. Σε προσπεράσματα ή όταν υπάρχει χαμηλό φορτίο, η κίνηση μεταδίδεται μόνο στους εμπρός τροχούς, γεγονός που συμβάλει καθοριστικά στον περιορισμό της κατανάλωσης.
Πλαίσιο – αναρτήσεις
Το πλαίσιο του Kodiaq είναι προϊόν της εμπειρίας και τεχνογνωσίας της μάρκας, ενώ τα μέρη της εμπρός ανάρτησης McPherson έχουν κατασκευαστεί σχεδόν εξ ολοκλήρου από αλουμίνιο και ο χαλύβδινος 4 συνδέσμων πίσω άξονας απορροφά ξεχωριστά τόσο τις εγκάρσιες, όσο και τις διαμήκεις δυνάμεις.
Το ηλεκτρομηχανικά υποβοηθούμενο σύστημα διεύθυνσης, διασφαλίζει ακρίβεια χειρισμών, πρόσφυση και συνεργάζεται ιδανικά με τα πολυάριθμα συστήματα υποβοήθησης του μοντέλου.
Στις εκδόσεις με επίπεδο εξοπλισμού Active και Ambition, το μεγάλο SUV πατά σε τροχούς 17 ιντσών, ενώ οι εκδόσεις επιπέδου Style διαθέτουν τροχούς 18 ιντσών. Η γκάμα του προαιρετικού εξοπλισμού φτάνει μέχρι και τις σκουρόχρωμες ζάντες των 19 ιντσών. Το σύστημα των φρένων (με τους μεγάλους αεριζόμενους δίσκους εμπρός) εξασφαλίζει σταθερότητα και δύναμη σε κάθε φρενάρισμα. Στις γρήγορες στροφές, το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο μπλοκέ διαφορικό XDS+, που αποτελεί μέρος της λειτουργίας του ηλεκτρονικού συστήματος ελέγχου σταθερότητας ESC (Electronic Stability Control), εξασφαλίζει απροβλημάτιστη οδική συμπεριφορά, τόσο με την κίνηση εμπρός, όσο και με την 4κίνηση.
Στον προαιρετικό εξοπλισμό, η Skoda διαθέτει και το σύστημα επιλογής προγραμμάτων οδήγησης (Driving Mode Select). Με αυτό το σύστημα δίνεται η δυνατότητα στον οδηγό να επιλέξει τις ρυθμίσεις του κινητήρα, του συστήματος διαχείρισης του DSG, του υποβοηθούμενου συστήματος διεύθυνσης, του κλιματισμού και άλλων συστημάτων, ανάμεσα στα προγράμματα Normal, Eco, Sport και Individual.
Οι εκδόσεις με κίνηση σε όλους τους τροχούς προσφέρουν επίσης επιπλέον των παραπάνω, και το πρόγραμμα Snow, το οποίο έχει σχεδιαστεί για οδήγηση σε αυτοκινητόδρομο, και δεν έχει περιορισμό στην ταχύτητα. Το πρόγραμμα Snow προσαρμόζει τη λειτουργία του ABS, του ASR και του ACC (εφόσον διατίθεται), αλλά και το management του κινητήρα, και το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο με πολύδισκο συμπλέκτη, σύστημα 4κίνησης, για οδήγηση σε ολισθηρό και καλυμμένο με χιόνι οδόστρωμα.
Στον προαιρετικό εξοπλισμό διατίθεται επίσης και το σύστημα Ενεργού Πλαισίου (Adaptive Dynamic Chassis Control/DCC), το οποίο αποτελεί λειτουργία του συστήματος Driving Mode Select. Το σύστημα ελέγχει, και ρυθμίζει ανάλογα με τις συνθήκες, την απόσβεση των αμορτισέρ μέσω ηλεκτροβαλβίδων. Ο συνδυασμός του με το Driving Mode Select, προσαρμόζει τις αντιδράσεις του αμαξώματος, ανάλογα με τον τρόπο οδήγησης, και εξασφαλίζει τις ιδανικές συνθήκες ασφαλείας στον οδηγό. Χρησιμοποιώντας το DCC, ο οδηγός έχει τη δυνατότητα επιλογής μεταξύ 3 προγραμμάτων : Comfort, Normal & Sport.
Τέλος, εκεί που τελειώνει η άσφαλτος, το πρόγραμμα Off-road μπορεί να επιλεγεί με το απλό πάτημα ενός πλήκτρου (προαιρετικό στις εκδόσεις με κίνηση σε όλους τους τροχούς, σε συνδυασμό με το σύστημα Driving Mode Select).
Με αυτή την επιλογή, το πλαίσιο, το management του κινητήρα, και το σύστημα πέδησης, προσαρμόζουν τη λειτουργία τους ειδικά για συνθήκες οδήγησης σε ανώμαλο έδαφος. Η λειτουργία αυτή αφορά κυρίως τις εκκινήσεις, το βαθμό πρόσφυσης και την επιβράδυνση. Με το πρόγραμμα off-road, περιλαμβάνεται και η λειτουργία Hill Descent Assist που βοηθά τον οδηγό σε απότομες καταβάσεις, φρενάροντας κατάλληλα το αυτοκίνητο.
Νίκος Τσάδαρης