Ο μικρός και πανίσχυρος χιλιάρης EcoBoost της Ford ψηφίστηκε ο καλύτερος κινητήρας στην κατηγορία του στο θεσμό Βραβείων International Engine of the Year (Διεθνής Κινητήρας της Χρονιάς) για 5η συνεχή χρονιά. Η κριτική επιτροπή βράβευσε το συνδυασμό ελαστικότητας, επιδόσεων, οικονομίας, πολιτισμένης λειτουργίας και τεχνολογίας που εξακολουθεί να αποτελεί σημείο αναφοράς.
Ο οικονομικός, 3κύλινδρος EcoBoost αναδείχτηκε «Καλύτερος Κινητήρας στην Κατηγορία Κάτω του 1 Λίτρου» («Best Engine Under 1.0-litre») από μία επιτροπή 65 δημοσιογράφων του ειδικού τύπου από 31 χώρες, κάτι που συμβαίνει συνεχώς από το λανσάρισμά του μέχρι σήμερα.
Φέτος, ήταν ο επικρατέστερος από 32 κινητήρες του ανταγωνισμού, 19 περισσότερους από τον ανταγωνισμό του 2012. Το σημαντικό είναι ότι το 2015 αυξήθηκαν οι διεκδικητές του τίτλου με την κατηγορία κάτω των 1.000 κυβικών εκατοστών να κατακλύζεται από υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες άμεσου ψεκασμού που φέρουν την υπογραφή παγκόσμιων κατασκευαστών αυτοκινήτων.
Το 2014, ο 1.0L EcoBoost έγινε ο πρώτος κινητήρας που απέσπασε τον τίτλο «Διεθνής Κινητήρα της Χρονιάς» για τρίτη συνεχή χρονιά, ενώ το 2012 αναδείχτηκε επίσης «Καλύτερος Νέος Κινητήρας».
Ο 1.0L EcoBoost που διατίθεται σε εκδόσεις 100, 125 και 140 ίππων, ακόμα και 180 ίππων στην έκδοση ράλι Ford Fiesta R2 χρησιμοποιείται σε 72 χώρες σε όλο τον κόσμο. Στην έκδοση 140 ίππων, ο κινητήρας προσφέρει μεγαλύτερη αναλογία ισχύος / κυβισμού από μία Bugatti Veyron. Μία Formula Ford με προδιαγραφές δρόμου που εφοδιάζεται με μία έκδοση 205 PS ίππων του κινητήρα, έκανε το γύρο του διάσημου σιρκουί του Nürburgring (Γερμανία), σε 7 λεπτά και 22 δεύτερα, επίδοση που την έφερε μπροστά από υπεραυτοκίνητα όπως οι Lamborghini Aventador, Ferrari Enzo και Pagani Zonda 600+ ίππων.
Έντεκα μοντέλα, ανάμεσά τους τα Fiesta, EcoSport, B-MAX, Focus, C-MAX, Grand C‑MAX, Tourneo & Transit Connect, Tourneo & Transit Courier, και Mondeo διατίθενται στην Ευρώπη με τον βραβευμένο κινητήρα. Το ένα στα πέντε νέα Ford που πωλήθηκαν στην Ευρώπη το 2015 είχε το χιλιάρη κινητήρα και από αυτά σχεδόν τα δύο στα πέντε είναι Fiesta.
Η τεχνολογία των βενζινοκινητήρων EcoBoost εφαρμόζεται τώρα στο νεότερο, μικρό diesel της μάρκας, τον 2.0-litre EcoBlue που λανσαρίστηκε στο Transit νωρίτερα μέσα στη χρονιά. Χρησιμοποιώντας υπερσυμπιεστή χαμηλής αδράνειας, άμεσο ψεκασμό υψηλής πίεσης, ενσωματωμένο σύστημα πολλαπλής εισαγωγής, εμβαπτιζόμενο σε λάδι ιμάντα εκκεντροφόρων (belt-in-oil) και άλλα υλικά που μειώνουν τις τριβές, προσφέρει 13% αύξηση στην απόδοση καυσίμου και 20% περισσότερη ροπή στις χαμηλές στροφές. *
Σε όλο τον κόσμο, η γκάμα κινητήρων EcoBoost της Ford περιλαμβάνει τους 1.5L, 1.6L, 2.0L και 2.3L 4κύλινδρους κινητήρες, και τους 2.7L και 3.5L V6. Ο τελευταίος κινεί το Ford GT που θα τρέξει στο Le Mans στο τέλος του μήνα.
«Το γεγονός ότι έχει αναδειχτεί γενικός νικητής τρεις φορές και εξακολουθεί να απολαμβάνει την εύνοια της κριτικής επιτροπής υπογραμμίζει τώρα πόσο ξεχωριστός είναι ο 1.0L EcoBoost της Ford», δήλωσε ο Dean Slavnich, αντιπρόεδρος της 18ης διοργάνωσης του θεσμού ‘Διεθνής Κινητήρας της Χρονιάς’ που πραγματοποιήθηκε στη Στουτγάρδη και αρχισυντάκτης του περιοδικού Engine Technology International. «Αποδεικνύει ατράνταχτα ότι μικρότερος κυβισμός (down-sizing) και μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου δεν σημαίνουν απαραίτητα θυσίες σε άλλους τομείς όπως η ισχύς, οι επιδόσεις, η πολιτισμένη λειτουργία και η ελαστικότητα. Μάλιστα, μπορούν ακόμα και να συμβάλλουν στη βελτίωσή τους.»
* Οι τιμές Κατανάλωσης Καυσίμου / Ενέργειας, εκπομπών CO2 και ηλεκτρικής αυτονομίας έχουν μετρηθεί σύμφωνα με τις τεχνικές απαιτήσεις και προδιαγραφές των Ευρωπαϊκών Οδηγιών (Ε.Ε.) 715/2007 και (Ε.Ε.) 692/2008 μετά την τελευταία τροποποίηση. Η κατανάλωση καυσίμου και οι εκπομπές CO2 αφορούν μία συγκεκριμένη έκδοση και όχι ένα μόνο αυτοκίνητο. Η ισχύουσα στάνταρ διαδικασία δοκιμών επιτρέπει τη σύγκριση μεταξύ διαφορετικών τύπων οχημάτων και κατασκευαστών. Επιπλέον της απόδοσης καυσίμου, το οδηγικό στυλ καθώς και άλλοι, μη τεχνικοί παράγοντες επηρεάζουν την κατανάλωση και τις εκπομπές CO2. Το διοξείδιο του άνθρακα είναι το ‘αέριο του θερμοκηπίου’, που κατ’ εξοχήν ευθύνεται για το φαινόμενο της παγκόσμιας αύξησης της θερμοκρασίας της γης.
H ταυτότητα της Ford
Η Ford Motor Company είναι από τους ηγέτες της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας με έδρα στο Dearborn, Mich. Με περίπου 201.000 εργαζόμενους και 67 εργοστάσια σε όλο τον κόσμο, ο επιχειρηματικός πυρήνας της εταιρίας περιλαμβάνει δραστηριότητες σχεδίασης, παραγωγής, μάρκετινγκ, χρηματοδότησης και σέρβις ολόκληρης της γκάμας αυτοκινήτων, φορτηγών, SUV και εξηλεκτρισμένων οχημάτων Ford καθώς και πολυτελών οχημάτων Lincoln. Παράλληλα, η Ford αναζητά δυναμικά αναδυόμενες ευκαιρίες μέσω του σχεδίου Smart Mobility που θα οδηγήσει την εταιρία στο επόμενο επίπεδο συνδεσιμότητας, μετακίνησης, αυτόνομων οχημάτων, εμπειρίας πελατών και διαχείρισης δεδομένων.
Η Ford Ευρώπης είναι υπεύθυνη για την παραγωγή, πώληση και συντήρηση οχημάτων της μάρκας σε 50 ανεξάρτητες αγορές ενώ απασχολεί περίπου 53.000 εργαζόμενους στις εγκαταστάσεις πλήρους ιδιοκτησίας της και περίπου 68.000 άτομα συμπεριλαμβανομένων των κοινοπραξιών και μη συγχωνευμένων επιχειρήσεων. Επιπλέον της Ford Motor Credit Company, οι δραστηριότητες της Ford Ευρώπης περιλαμβάνουν το Customer Service Division και 24 εγκαταστάσεις παραγωγής (16 πλήρους κυριότητας ή συγχωνευμένων κοινοπραξιών και 8 μη συγχωνευμένων επιχειρήσεων). Τα πρώτα αυτοκίνητα Ford έφτασαν στην Ευρώπη το 1903, τη χρονιά που ιδρύθηκε η Ford Motor Company, ενώ η Ευρωπαϊκή παραγωγή ξεκίνησε το 1911.
Νίκος Τσάδαρης