Tο μπουζί είναι απαραίτητο συστατικό για να λειτουργήσει ο κινητήρας. Ο σπινθήρας που προκαλούν, έρχεται σε επαφή με το μείγμα αέρα και βενζίνης, προκειμένου να γίνει η καύση στον κινητήρα.
Η προγραμματισμένη αλλαγή τους είναι μία διαδικασία επιβεβλημένη και συνάμα αρκετά εύκολη για να πραγματοποιηθεί από εμάς τους ίδιους, μειώνοντας σημαντικά και το κόστος του σέρβις στο οργανωμένο συνεργείο.
Τα βήματα είναι απλά:
1. Αφού εντοπίσετε τη θέση των μπουζί στον κινητήρα (μπορεί να είναι κάτω από το προστατευτικό καπάκι), παίρνετε μπουζόκλειδο. Αποσυνδέετε τα καλώδια που μεταφέρουν το ρεύμα στα μπουζί και εφαρμόζετε το μπουζόκλειδο.
2. Ξεβιδώνετε με προσοχή για να μη σπάσει ή στραβώσει το μπουζί. Προσοχή, μπορεί τα μπουζί να είναι πιο βαθιά από το σημείο που “πιάνουν” τα καλώδια και να μη φαίνονται εύκολα.
3. Τοποθετείτε με τον ίδιο τρόπο τα καινούργια μπουζί και τα βιδώνετε σφιχτά.
4. Τοποθετείτε προσεκτικά στη θέση τους τις “πίπες” (τα καλώδια).
Ουσιαστικά τελειώσατε. Βάλτε τώρα μπροστά τον κινητήρα για να δείτε πως όλα δουλεύουν σωστά.
Και αν κάνω κάποιο λάθος;
Αν κάποιο από τα μπουζί δε δουλεύει είτε γιατί δεν το έχετε βιδώσει σωστά, είτε επειδή είναι ελαττωματικό, το σύμπτωμα του κινητήρα θα είναι το “ρετάρισμα”. Δε θα δίνει δηλαδή σπινθήρα σε κάποιον κύλινδρο και το αυτοκίνητο θα πηγαίνει πολύ πιο αργά από ό,τι το έχετε συνηθίσει. Αυτό συμβαίνει και όταν ο κινητήρας καίει πολλά λάδια.
Τι κάνω τότε;
Το πιθανότερο είναι ότι κάποιο μπουζί δεν το έχετε βιδώσει σωστά. Βγάλτε πάλι τις «πίπες» και βιδώστε καλά τα μπουζί. Τοποθετήστε τα καλώδια στη θέση τους και όλα θα λειτουργούν όπως πρέπει.
Πηγή: autotriti.gr