Το εν λόγω πρωτότυπο όχημα που η VW παρουσίασε στην «CES 2016», ενσωματώνει πολλές από τις τεχνολογικές καινοτομίες που θα δούμε στα μελλοντικά ηλεκτροκίνητα οχήματα της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Όπως είχε ανακοινωθεί εδώ και καιρό, η Volkswagen πραγματοποίησε την παγκόσμια πρεμιέρα ενός –άκρως ενδιαφέροντος- πρωτότυπου οχήματος στην Διεθνή Έκθεση «Consumer Electronics Show 2016» στο Λας Βέγκας. Ο λόγος για το «BUDD-e», ένα όχημα που μας προσφέρει μια… πρώτη ματιά στο μέλλον της αυτοκίνησης, με βάση το πώς το οραματίζεται η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία. Ας δούμε λοιπόν αναλυτικά τα πιο ενδιαφέροντα σημεία του.

Φουτουριστική σχεδίαση και κοινά σημεία με το T6

Το συνολικό μήκος του αμαξώματος του BUDD-e ανέρχεται στα 4.597 χλστ., το πλάτος στα 1.940 χλστ. και το ύψος στα 1.835 χλστ., με το συνολικό μήκος του μεταξονίου να ορίζεται στα 3.151 χλστ. Αντίστοιχα, ο εμπρός πρόβολος του είναι 694 χλστ. και ο πίσω έχει μήκος 752 χλστ. Σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση της Volkswagen, οι εν λόγω διαστάσεις του BUDD-e, το τοποθετούν μεταξύ των μοντέλων Touran και T6 Multivan, στη γκάμα της εταιρείας. Σε ότι αφορά στην εξωτερική του σχεδίαση, αίσθηση προκαλούν η μεγάλη μάσκα και τα φουτουριστικά φωτιστικά σώματα, τόσο εμπρός όσο και στο πίσω τμήμα του αμαξώματος ενώ οι τροχοί του είναι 21 ιντσών. Τέλος, μια ειδική καταπακτή στον πίσω προφυλακτήρα του οχήματος, προσφέρει μια επιπλέον αποθηκευτική λύση. Άκρως εντυπωσιακό είναι και το εσωτερικό του BUDD-e όπου υπάρχουν θέσεις για τέσσερις επιβάτες ενώ, στον χώρο για τον οδηγό, το ταμπλό και η κεντρική κονσόλα έχουν αντικατασταθεί από ένα ειδικό σύστημα οθονών, που προσφέρουν μια νέα διάσταση στην «επικοινωνία» του οδηγού με το όχημα αλλά και τα τεκταινόμενα γύρω από αυτό… και όχι μόνο. Περιληπτικά, αξίζει να αναφέρουμε πως στις τεχνολογίες που ενσωματώνει το BUDD-e συγκαταλέγονται το «Smart Home», ένα σύστημα που επιτρέπει στο όχημα να συνδεθεί με την… κατοικία του ιδιοκτήτη του και τις συσκευές σε αυτό, το «Gesture Control 2.0» που επιτρέπει στον οδηγό και τους επιβαίνοντες να ελέγχουν πολλαπλές από τις λειτουργίες του οχήματος (όπως το άνοιγμα των θυρών) με απλές χειρονομίες, το «Active Info Display», ένα σύστημα που αναβαθμίζει σημαντικά τον τρόπο με τον οποίο ο οδηγός ενημερώνεται για τις διάφορες λειτουργίες του οχήματος (και όχι μόνο) κ.ο.κ. b2

Αυτονομία έως και 533 χιλιομέτρων

Δεδομένου ότι πρόκειται για ένα πλήρως ηλεκτροκίνητο όχημα, ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει η πρόταση της Volkswagen, αναφορικά με τις επιδόσεις και τα μηχανικά μέρη που αναλαμβάνουν την κίνηση του. Με βάση λοιπόν την επίσημη ανακοίνωση της εταιρείας, το πρωτότυπο «BUDD-e» εφοδιάζεται με το σύστημα “Modular Electric Drive Kit” (MEB), που του επιτρέπει να διανύσει έως και 533 χλμ. με μια μόνο φόρτιση των μπαταριών του(!), μια απόσταση –αντίστοιχη σχεδόν- με τις επιδόσεις αρκετών βενζινοκίνητων οχημάτων στην παρούσα φάση. Οι μπαταρίες του BUDD-e είναι εντελώς επίπεδες και καταλαμβάνουν σχεδόν όλο το δάπεδο του οχήματος με την χωρητικότητα τους να ανέρχεται στα 92,4kWh. Gia την γρήγορη φόρτιση τους σε ποσοστό έως και 80% απαιτούνται μόλις 30 λεπτά της ώρας ενώ δεν πρέπει να παραβλέπουμε πως ειδικά φωτοβολταϊκά πάνελς εδράζονται στην οροφή του οχήματος. Την κίνηση του BUDD-e αναλαμβάνουν δύο ηλεκτροκινητήρες που κινούν τον κάθε ένα από τους άξονες του. Ο ηλεκτροκινητήρας του εμπρόσθιου άξονα έχει ισχύ 100kW (200 Nm ροπής) και ο αντίστοιχος για τον πίσω άξονα αποδίδει 125 kW (290 Nm ροπής). Συνολικά λοιπόν, η απόδοση των ηλεκτροκινητήρων του VW BUDD-e ανέρχεται στα 225 kW. Σύμφωνα με τα όσα ανακοινώνει η εταιρεία, το εν λόγω πρωτότυπο μπορεί να κινηθεί με ταχύτητα έως και 180 χλμ./ώρα, επιταχύνοντας από στάση στα 100χλμ./ώρα σε μόλις 6,9δλ., εκπέμποντας μηδενικούς ρύπους. b4 b3 b5 Πηγή: autotritipro.gr