Σε αυτή τη δοκιμή μας διαπραγματευόμαστε το «Αυτοκίνητο του 2015», το νέο Opel Corsa, που ήρθε στην χώρα μας την ώρα που η αγορά για τα αυτοκίνητα της κατηγορίας Β, έχει αυξηθεί κάθετα, λόγω των οικονομικών μέτρων της κυβέρνησης σε βάρος κάθε προσπάθειας καταναλωτισμού των κατοίκων, ακόμα κι αν πρόκειται για αγαθά πρώτης ανάγκης, όπως προφανώς είναι στις μέρες μας και το αυτοκίνητο.
Η εμφάνιση του νέου Corsa σαφώς πιο μοντέρνα και νεανικό εξακολουθεί στις γραμμές του βασικού προφίλ που χρόνια τώρα γνωρίζει εμπορικές δόξες. Βασική επιλογή των τεχνικών της Opel ήταν να μην μεγαλώσουν οι εξωτερικές διαστάσεις, αλλά και να μη χρησιμοποιηθεί ούτε μια βίδα ίδια, με αυτές του απερχόμενου μοντέλου.
Στο εσωτερικό η μεγάλη πρόοδος εντοπίζεται στην ποιότητα κατασκευής και υλικών. Κυρίαρχο στοιχείο στη σχεδίαση είναι η χαμηλή τοποθέτηση του ταμπλό, το οποίο θυμίζει πτέρυγα αεροσκάφους. Εντυπωσιάζουν το μικρής διαμέτρου τιμόνι με τη χοντρή στεφάνη σε ματ δέρμα και τα ποιοτικά/αντιθαμβωτικά και μαλακά υλικά του ταμπλό, ενώ ο πίνακας των οργάνων είναι ηλεκτρονικός, ευανάγνωστος και διαθέτει περισσότερες χρήσιμες πληροφορίες σε μια οθόνη που βρίσκεται ανάμεσα στα δύο αναλογικά όργανα και μας πληροφορεί για την κατάσταση του αυτοκινήτου και τις καταναλώσεις.
Στην κεντρική κονσόλα κυριαρχεί πλέον μία έγχρωμη οθόνη αφής 7 ιντσών του συστήματος IntelliLink, που μπορεί να εμφανίσει βασικές πληροφορίες για το ηχοσύστημα και διάφορα υποσυστήματα του αυτοκινήτου. Κατόπιν επιθυμίας του αγοραστή με κάποια ευρώ επιπλέον μπορεί να προστεθεί κάμερα οπισθοπορείας και με ακόμα λίγα ευρώ, μπαίνει σύστημα πλοήγησης που λειτουργεί μέσω του smartphone του οδηγού (συμβατό με κάθε τύπο iPhone και Android τηλεφώνου). Επιπλέον το IntelliLink συνδέεται με τα κινητά και τραβάει δεδομένα από το πρόγραμμα πλοήγησης BringGο, ούτως ώστε να μπορεί κανείς να δέχεται SMS και emails στο αυτοκίνητο ή, να χρησιμοποιεί τις φωνητικές εντολές του Siri.
Οι διαθέσιμοι χώροι είναι πλούσιοι ακόμα και για τους πίσω επιβάτες (με κάποια δυσκολία πρόσβασης στο 3θυρο Corsa της δοκιμής μας), ενώ ο χώρος αποσκευών με 285 λίτρα χωρητικότητας και πλήρως αξιοποιήσιμο σχήμα, είναι από τους καλύτερους της κατηγορίας. Πολλοί (σε σχέση με την 4η γενιά) είναι οι χώροι για μικροαντικείμενα, με το κινητό στη βάση της κονσόλας σε θέση δίπλα στη θύρα USB και τα όποια μικρά μπουκάλια πίσω από το χειρόφρενο. Στον βασικό εξοπλισμό, περιλαμβάνονται, ESP, 6 αερόσακουι, κλιματισμός, σύστημα IntelliLink, 2 ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, υπολογιστής ταξιδιού, πρόγραμμα City για το τιμόνι και ζάντες αλουμινίου.
Κάτω από το χαμηλωμένο καπό, συναντάμε την επιτομή της λέξης «downsizing», τουλάχιστον στους βενζινοκινητήρες. Το 3κυλινδρο σύνολο του ενός λίτρου, έχει συμπαγείς διαστάσεις, μικρό βάρος και άριστη θερμική συμπεριφορά με μειωμένες τριβές. Το κροτάλισμα λόγω των τριών κυλίνδρων ελαχιστοποιήθηκε μέσω της σχεδίασης του μπλοκ των κυλίνδρων, του συστήματος ψεκασμού του στροφάλου, ενώ η ειδικά σχεδιασμένη καδένα εκκεντροφόρων και ο αντικραδασμικός άξονας βελτίωσαν ακόμα περισσότερο το τελικό αποτέλεσμα, όπως επίσης και η αντλία λαδιού διπλής παροχής και η αντλία νερού, που απεμπλέκονται όταν δεν χρειάζεται ψύξη.
Στα συν της τεχνολογίας του κινητήρα να προσθέσουμε τον μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων εισαγωγής και εξαγωγής, τον άμεσο ψεκασμό (με μπεκ έξι οπών στα 200 bar) και την υποτετράγωνη γεωμετρία, για καλύτερη ροπή και την οικονομία.
Τη δύναμη των 115 ίππων (ροπή 17,3χγρμ/1800σ.α.λ.) προσφέρει ένας συμπαγής υπερσυμπιεστής single scroll με υπερπλήρωση στο 1,5 bar, του οποίου η ευστροφία της τουρμπίνας φτάνει στις 250.000 σ.α.λ. Κατά τους τεχνικούς το 90% της μέγιστης ροπής αποδίδεται από τις 1.500 σ.α.λ.. σε μόλις 1,5 δευτερόλεπτο, γεγονός που δίνει απρόσμενη σβελτάδα για την κατηγορία του αυτοκινήτου και τον κυβισμό του κινητήρα. Όλα τα παραπάνω μεταφράζονται σε άμεση, και γραμμική λειτουργία, με ευκολία στο ανέβασμα στροφών μέχρι τον κόφτη, περίπου στις 6.500 σ.α.λ., ιδιότητες που συναντά κανείς σε ένα πολύ μεγαλύτερου κυβισμού ατμοσφαιρικό κινητήρα.
Επίσης σύγχρονο είναι και το κιβώτιο ταχυτήτων, που συνοδεύει τον 1000άρη τούρμπο κινητήρα. Με έξι σχέσεις είναι εντελώς νέο και εξελίχθηκε με βάση τα χαρακτηριστικά απόδοσης του κινητήρα. Συμπαγές και ελαφρύ, έχει πετύχει χαμηλά επίπεδα τριβών, φορά συγχρονιζέ τριπλού και διπλού κώνου με αποτέλεσμα οι αλλαγές να γίνονται γρήγορα και άκοπα χωρίς επιπτώσεις για την αντοχή του.
Ο συνδυασμός κινητήρα/κιβωτίου δίνει στο σύνολο επιδόσεις πολύ καλές για την κατηγορία, με 0-100 σε 10,3”και τελική ταχύτητα 195 χλμ./ώρα, ενώ, σε ικανοποιητικά επίπεδα κρίνεται και η κατανάλωση καυσίμου με μέση στη δοκιμή μας τα 7,1 λίτρα/100 χλμ.
Όσον αφορά την χρήση τώρα, ο οδηγός θα βρει εύκολα την πρέπουσα θέση οδήγησης, χάρη στο πλήρως ρυθμιζόμενο τιμόνι και στο άνετο παρ’ ότι σκληρό κάθισμα. Η ορατότητα από τις καλύτερες της κατηγορίας όπως και η εργονομία, χάρη και στον τέλεια τοποθετημένο κοντό επιλογέα ταχυτήτων και παρά τους νέους μικρούς διακόπτες, που είναι χαμηλά τοποθετημένοι.
Η οδήγηση του νέου Corsa με τους 115 ίππους είναι μια εύκολη υπόθεση, άνετη και υπό προϋποθέσεις ευχάριστη. Το Corsa έχει τις οδηγικές ποιότητες ενός μικρού Astra με χαμηλό κέντρο βάρους, εμπρός ανάρτηση με γεωμετρία και ακραξόνια που επιτρέπουν καλύτερο έλεγχο, ενώ τα ελατήρια έχουν set up αντιβύθισης.
Στις κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων δεν υπάρχουν μετατοπίσεις κατεύθυνσης ή ήχοι από στρεβλώσεις της καρότσας, ή «κοπανήματα» της ανάρτησης. Το ηλεκτρικά υποβοηθούμενο τιμόνι εκτελεί ακριβώς τις εντολές του οδηγού, όχι με την ακαριαία αμεσότητα σπορτίφ μοντέλων, αλλά με τρόπο ελεγχόμενο, ενώ όταν ο οδηγός πιέσει το μπουτόν «City» στα δεξιά του τιμονιού, η υποβοήθηση αυξάνεται.
Στις στροφές οι κλίσεις είναι μικρές, χάρη στον πίσω ανασχεδιασμένο ημιάκαμπτο και την πιο παχιά αντιστρεπτική ράβδο, ενώ η συνολική αίσθηση είναι άνετη, ασφαλής και ταυτόχρονα αποτελεσματική.
Με πολλά χιλιόμετρα στον αυτοκινητόδρομο τα επίπεδα θορύβου παραμένουν χαμηλά και η οδηγική συμπεριφορά ευθύβολη και ασφαλής, παρά την ιδιαίτερη αίσθηση των φρένων που έχουν αρχικά μεγάλη και αδρανή διαδρομή, με θετικά όμως αποτελέσματα τόσο σε απόσταση/χρόνο ακινητοποίησης όσο και σε αντοχή.
Οι ταχύτητες αλλάζουν εύκολα με κάποια ασάφεια στο κούμπωμα, αλλά ο κινητήρας τραβά από χαμηλά και έτσι διατηρούνται εύκολα κεκτημένες ταχύτητες τόσο με 5η, όσο και με 6η σχέση. Σε ανοιχτούς δρόμους το ταχύμετρο φθάνει γρήγορα σε τριψήφιες ενδείξεις, που όμως δεν «ταράζουν» τους επιβάτες χάρη στην έλλειψη ταλαντώσεων και θορύβων.
Με λίγα λόγια, το νέο Corsa, δεν έχει σε τίποτα να ζηλέψει τα μικρομεσαία οικογενειακά, σε επίπεδο άνεσης και συμπεριφοράς. Είναι ένα καλοφτιαγμένο και εύχρηστο αυτοκίνητο, με υψηλή ποιότητα κατασκευής και άριστη (για την κατηγορία του) οδική συμπεριφορά.
Αν στα παραπάνω προσθέσουμε την «εγγύηση» των 12,3 εκ. μονάδων από τις 4 προηγούμενες γενιές που κυκλοφορούν παγκόσμια και την εκ βάθρων αλλαγή των μηχανικών μερών του, συν τον εκσυγχρονισμό της σχεδίασης, τότε έχουμε ίσως μια ακαταμάχητη πρόταση στην τιμή των περίπου 14.500 ευρώ (με απόσυρση), τόσο καλή που να μην φοβάται ούτε τις πετρελαιοκίνητες εκδοχές.
Yπέρ
– Κινητήρας
– Ποιότητα κατασκευής/υλικών/φινιρίσματος
– Ποιότητα κύλισης
– Άνεση
– Ηχομόνωση
– Χώροι
Κατά
– Αίσθηση του κιβωτίου
– Αίσθηση φρένων
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κινητήρας: 3κύλινδρος, turbo
Ισχύς: 115 ίπποι/5.000σ.α.λ.
Ροπή: 17,3χγρμ/1.800σ.α.λ.
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς με 6άρι κιβώτιο
0-100: 10,3’’
Τελική ταχύτητα: 195χλμ/ώρα
Διαστάσεις: 4021Χ1479Χ1944χλστ
Βάρος: 1135/1331 κιλά
Κατανάλωση: Μέση δοκιμής 7,1λτ/100χλμ
Νίκος Τσάδαρης