Γκάζια, επιδόσεις, οδική συμπεριφορά, εμφάνιση, ήχος. Είναι μόνο μερικοί από τους παράγοντες για τους οποίους επιλέγει κανείς ένα από τα κορυφαία GTI που παρουσιάζουμε εδώ. Όντας μικρομεσαία όμως, έχουν και χώρους, ενώ η κορυφαία τεχνολογία τους τα κάνει να προσφέρονται και για απροβλημάτιστη καθημερινή χρήση!
Honda Civic Type-R
Ελαφρώς πιο πολιτισμένο, ομοιογενές και απόλυτο είναι το νέο Civic Type R σε σχέση με το προηγούμενο. Αυτό δε σημαίνει ότι έχει νοθευτεί ο σπορ χαρακτήρας του, απλώς η ανάρτηση έχει πιο καλά ισορροπημένη ρύθμιση ανάμεσα στην παροχή άνεσης και στην οδική συμπεριφορά και εύλογα δεν κουράζει τους επιβάτες από συνεχείς οδικές ανωμαλίες. Πάντως η ανάρτηση σε καμία περίπτωση δεν επιτρέπει την εμφάνιση μεγάλων κλίσεων στις στροφές, ευνοώντας τη γρήγορη οδήγηση. Από εκεί και πέρα, ο οδηγός κουμπώνει σε ένα κορυφαίο -από πλευράς στήριξης- κάθισμα και αναγνωρίζει αμέσως στο δρόμο την πολύ καλή ακαμψία του μοντέλου.
Το εσωτερικό του Type R δεν έχει μεγάλες διαφορές σε σχέση με τις υπόλοιπες εκδόσεις. Το ταμπλό εμπρός από τον οδηγό συνεχίζει να είναι χωρισμένο σε δύο επίπεδα, με συνδυασμό ψηφιακών και αναλογικών ενδείξεων και βασικό χρώμα το κόκκινο πλέον και όχι το μπλε, όπως στα πεντάθυρα Civic. Η σχεδίαση είναι η γνωστή και φουτουριστική που έχουμε πολλάκις επαινέσει, συνδυασμένη όμως με κάποιες σπορτίφ πινελιές, όπως ο επιλογέας και τα πεντάλ από αλουμίνιο και οι κόκκινες ραφές στο τιμόνι και σε κάποια άλλα σημεία. Η ποιότητα είναι πολύ καλή, με μαλακά πλαστικά σε κάποια τμήματα και εξίσου καλή συναρμολόγηση. Ο χώρος αποσκευών είναι εντυπωσιακός από πλευράς περιεχόμενου όγκου, με 485 λίτρα, ενώ η τιμή ξεκινά από τα 31.820 ευρώ.
Κινητήρας
Το δίλιτρο σύνολο της ιαπωνικής κατασκευής είναι και το μοναδικό ατμοσφαιρικό της παρέας. Κατά παράδοση είναι πολύστροφο, ενώ η απόδοση του φτάνει τους 201 ίππους. Τα 0-100 χ.α.ω. έρχονται σε 6,6 δλ. και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 235 χ.α.ω. Η μέση κατανάλωση κυμαίνεται στα 9,1 λίτρα/100 χιλιόμετρα, ενώ οι εκπομπές ρύπων CO2 είναι τα 215 γρ./χιλιόμετρο.
Στο δρόμο
Το τιμόνι έχει γενικά καλή αίσθηση και πολύ περιορισμένα σημεία, που να θεωρείται ελαφριά. Η πρόσφυση είναι ικανοποιητική, αν και περιορίζεται κάπως, όταν ο οδηγός “κλείνει” πολύ το τιμόνι και πιέζει με το γκάζι, οπότε και εμφανίζεται υποστροφή. Η υπερστροφή συνεχίζει να ανήκει στο ρεπερτόριο και αυτής της γενιάς Civic Type-R, όχι όμως με την ένταση που γνωρίζαμε στο προγενέστερο. Όλα αυτά βέβαια με το VSA (σύστημα ευστάθειας) στη θέση “OFF”, διότι όταν αυτό λειτουργεί, είναι πολύ λιγότερες οι “ατασθαλίες” που θα αντιληφθεί ο οδηγός. Στην εθνική οδό, ακόμη και με υψηλές ταχύτητες, η σταθερότητα είναι πολύ καλή. Θετικές σχετικά εντυπώσεις άφησαν τα φρένα.
Mazda 3 MPS
Η Ιαπωνική επιλογή της παρέας χρησιμοποιεί τον κωδικό 3 MPS και μας έρχεται από τη Mazda. Βασισμένο πάνω στα νορμάλ Mazda3, το MPS αναλαμβάνει να εξάπτει τη μέγιστη δυνατή οδηγική απόλαυση που μπορεί να προσφέρει ένα Mazda3. Εκ πρώτης όψεως, ο καθένας θα καταλάβει ότι πρόκειται για την κορυφαία έκδοση του μικρομεσαίου Mazda, κάτι που οφείλεται αρχικά στο μεγάλο εμπρός αεραγωγό, στον ανασχεδιασμένο με σπορτίφ στοιχεία και μεγάλη εισαγωγή αέρα προφυλακτήρα, στις 18 ιντσών ζάντες αλουμινίου στα τονισμένα μαρσπιέ και, τέλος, στις διπλές απολήξεις των εξατμίσεων και στην ευμεγέθη αεροτομή στο πίσω μέρος.
Στην έκδοση MPS ο διάκοσμος έχει σπορτίφ καταβολές, περιλαμβάνοντας πινελιές χρωμίου, πιο σπορ αισθητικής πίνακα οργάνων, ενώ ανάμεσα στο ταχύμετρο και στο στροφόμετρο βρίσκεται μία νέα ένδειξη για την πίεση του υπερσυμπιεστή (turbo boost gauge) με φωτισμό LED. Ανασχεδιασμένα είναι και τα δερμάτινα-υφασμάτινα καθίσματα, που προσφέρουν σχετικά καλή στήριξη. Οι χώροι είναι καλοί για 4 επιβάτες και τις αποσκευές τους, με το σχετικό χώρο για εκείνες να ανέρχεται στα 340 λίτρα. 34.750
Κινητήρας
Το υπερτροφοδοτούμενο σύνολο του ταχύτερου Mazda 3, είναι το μόνο της παρέας που ξεπερνά τα 2 λίτρα, με τη χωρητικότητα να αγγίζει τα 2,3 λίτρα. Η ιπποδύναμη είναι της τάξης των 260 ίππων, και οι επιδόσεις κυμαίνονται στα 6,1 δλ. για τα 0-100 χ.α.ω. και τα 250 χ.α.ω. τελικής ταχύτητας. Η μέση κατανάλωση είναι τα 9,6 λίτρα/100 χιλιόμετρα, με τις εκπομπές ρύπων CO2 να κυμαίνονται στα 224 γρ./χιλιόμετρο.
Στο δρόμο
Η ρύθμιση της ανάρτησης είναι σκληρή, παρουσιάζοντας έτσι νευρικότητα σε διαδοχικές ανωμαλίες και χτυπήματα σε εγκάρσιες, ωστόσο φροντίζει για την πολύ καλή σταθερότητά του και τις μικρές κλίσεις του αμαξώματος σε δρόμο με στροφές. Η αυξημένη ισχύς και ροπή του κινητήρα περνούν στους εμπρός τροχούς μέσω ενός πολύ καλού σε αίσθηση και κοντής κλιμάκωσης κιβωτίου, που συνδυάζεται με διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης LSD. Το Mazda3 MPS με όλα αυτά καθίσταται ιδιαίτερα γρήγορο σε κάθε είδους δρόμο, ενώ, σε αντίθεση με το παρελθόν, το πίσω μέρος ακολουθεί πιστά την πορεία του μπροστινού, ακόμα και σε υπερβολές του οδηγού.
Renault Megane RS
Tο τμήμα Renault Sport Technologies της εν λόγω γαλλικής εταιρείας, το οποίο κατά το παρελθόν και το παρόν έχει παρουσιάσει πολλά σπορ μοντέλα όχι μόνο για πίστες αλλά και δρόμου, δίνει για ακόμα μια φορά τον καλύτερό του εαυτό στην περίπτωση του καινούριου Megane R.S. Το κορυφαίο -της γκάμας- μικρομεσαίο Renault ενσωματώνει την αγωνιστική τεχνογνωσία της φίρμας, με το αποτέλεσμα να την δικαιώνει πλήρως σε κάθε κομμάτι του αυτοκινήτου. Ξεκινώντας από την εξωτερική εμφάνιση του Megane R.S., κεντρίζει το ενδιαφέρον και προκαλεί τον παρατηρητή να περιεργαστεί το μυώδες και επιθετικό σε όψη αμάξωμά του.
Ο διάκοσμος στο εσωτερικό του Megane R.S. διαφοροποιείται έναντι των υπολοίπων εκδόσεων από ορισμένα στοιχεία όπως είναι κυρίως το κίτρινο στροφόμετρο, οι αντίστοιχου χρώματος ζώνες ασφαλείας 3 σημείων και ραφές στο δερμάτινο τιμόνι και επιλογέα, τα μπάκετ καθίσματα της Recaro, η επένδυση όψης ανθρακονήματος στο ταμπλό και τα αλουμινένια πεντάλ. Ποιοτικά είναι προσεγμένο τόσο σε υλικά όσο και σε συναρμογή και ο οδηγός κάθεται σωστά και γίνεται ένα με τα μπάκετ καθίσματα της Recaro. Ωστόσο από πλευράς χώρων στο 2θέσιο πίσω τμήμα θα γίνουν παραχωρήσεις κυρίως ως προς το ύψος, ενώ το πορτ μπαγκάζ των 344 λτ. με το ψηλό κατώφλι φόρτωσης ικανοποιεί. Η τιμή του ξεκινά από τα 33.250 ευρώ.
Κινητήρας
Το 2λιτρο υπερτροφοδοτούμενο σύνολο της γαλλικής κατασκευής αποδίδει 250 ίππους και χαρίζει πολύ καλές επιδόσεις στο Renault. Τα 0-100 χ.α.ω. έρχονται σε 6,1 δλ. ενώ η τελική ταχύτητα είναι τα 250 χ.α.ω. Η μέση κατανάλωση είναι τα 8,3 λίτρα/100 χιλιόμετρα, με τις εκπομπές ρύπων CO2 να κυμαίνονται στα 195 γρ./χιλιόμετρο.
Στο δρόμο
Η πρόσφυση των κινητήριων τροχών είναι αυξημένη σε κάθε περίπτωση, αφού η υποστροφή είναι περιορισμένη με το γκάζι στο… πάτωμα, με αποτέλεσμα το μοτέρ να βάζει όλη τη δύναμή του στο δρόμο. Επίσης οι κλίσεις του αμαξώματος είναι σχεδόν ανύπαρκτες, ενώ με άφημα του γκαζιού στη στροφή, το πίσω μέρος του Megane R.S. κλείνει ελαφρώς την τροχιά του, βοηθώντας τον οδηγό να τοποθετήσει καλύτερα με γραμμές το αυτοκίνητο. Υψηλή σταθερότητα παρουσιάζει και στις ευθείες σε απαγορευτικές ταχύτητες, όπου όμως η αρκετά σφιχτή ανάρτηση αναπηδά στις ανωμαλίες του οδοστρώματος και ενδέχεται να κουράσει στις πολύωρες διαδρομές.
Seat Leon Cupra R
Το σημαντικότερο χαρακτηριστικό στην εμφάνιση του Leon Cupra R, που το διαφοροποιεί σε σχέση με το
απλό Cupra, δεν είναι άλλο από τις εντυπωσιακές νέας σχεδίασης ζάντες ελαφρού κράματος 19 ιντσών, που συνοδεύουν τα διαστάσεων 235/35 ελαστικά του. Γενικότερα πάντως, πλην των καθισμάτων, το περιβάλλον στην καμπίνα του Cupra R είναι σπορ, χωρίς να είναι ιδιαίτερα πολεμικό.
Οι χώροι για επιβάτες στο Cupra R είναι ίδιοι με αυτούς στις υπόλοιπες εκδόσεις του Leon, προσφέροντας καλές δυνατότητες ακόμα και για 5 ενήλικες κανονικού αναστήματος. Ο χώρος των αποσκευών είναι τα 341 λίτρα, ενώ οι τιμές του μοντέλου ξεκινούν από τα 30.090 ευρώ.
Κινητήρας
Το δίλιτρο υπερτροφοδοτούμενο σύνολο του Leon αποδίδει 265 ίππους. Οι επιδόσεις του Cupra R είναι της τάξης των 6,2 δλ. για τα 0-100 χ.α.ω. και των 250 χ.α.ω. τελικής ταχύτητας. Η μέση κατανάλωση του αυτοκινήτου είναι τα 8,1 λίτρα/100 χιλιόμετρα, και οι εκπομπές ρύπων CO2 είναι τα 190 γρ./χιλιόμετρο.
Στο δρόμο
To Cupra R μπορεί να κινηθεί αρκετά πολιτισμένα και ήσυχα στην καθημερινότητα, ενώ όταν του ζητηθεί, μέσω του γκαζιού πάντα, θα μετατραπεί σε πραγματικό… δαίμονα, κινούμενο εξαιρετικά γρήγορα! Ακόμη και με αρκετή πίεση, το αμάξωμα του Cupra R παρουσιάζει σχεδόν μηδαμινές κλίσεις, ενώ όποια τάση και αν έχει ο πίσω άξονας να ξεκολλήσει από το δρόμο, είναι σχεδόν πάντα άμεσα ρυθμίσιμη. Στην πράξη, το διαφορικό XDS έδειξε ότι δε δυσκολεύεται να περάσει τη δύναμη του αυτοκινήτου στο δρόμο, επιτρέποντας στο Cupra R εξαιρετικά υψηλά επίπεδα πρόσφυσης.
Πηγή: autotriti.gr