Με την ευρύτατη γκάμα των συστημάτων υποστήριξης του οδηγού, το νέο Audi Q7 δημιουργεί δεδομένα που ανεβάζουν τον πήχη της κατηγορίας σε εντελώς άλλα επίπεδα. Ορισμένα από αυτά τα συστήματα δημιουργήθηκαν από το μηδέν. Ταυτοχρόνως, τα καινοτόμα συστήματα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας με τα οποία είναι εφοδιασμένο το καθιστούν πρωτοπόρο στην κατηγορία των SUV.
Ο στάνταρ εξοπλισμός περιλαμβάνει την οπτική και ηχητική υποβοήθηση στάθμευσης εμπρός/πίσω, το cruise control, το ρυθμιζόμενο περιοριστή ταχύτητας, το σύστημα υπόδειξης ανάπαυσης σε περίπτωση κόπωσης του οδηγού και το σύστημα ασφαλείας «Audi pre sense city». Το τελευταίο προειδοποιεί τον οδηγό για τον κίνδυνο σύγκρουσης με άλλα οχήματα ή με πεζούς και μπορεί να φρενάρει εντελώς το αυτοκίνητο σε περίπτωση ανάγκης.
Εάν η σύγκρουση είναι αναπόφευκτη, το σύστημα υποβοήθησης πέδησης «multicollision brake assist» επιδρά επιλεκτικά στα φρένα αποτρέποντας επιπλέον συγκρούσεις, που μπορεί να προκύψουν από ανεξέλεγκτη κίνηση του οχήματος μετά από κάποιο ατύχημα. Το προαιρετικό σύστημα «Audi pre sense basic» λαμβάνει προληπτικά μέτρα, όπως η σύσφιξη των εμπρός ζωνών ασφαλείας, όταν ανιχνεύεται αστάθεια κατά την κίνηση του αυτοκινήτου.
Μεγάλη είναι η λίστα των συστημάτων που παρέχονται με τα πακέτα προαιρετικού εξοπλισμού «Park Assist», «City» και «Tour». Ανάμεσά τους το σύστημα «rear cross-traffic assist» που προειδοποιεί για οχήματα που κινούνται κάθετα προς εμάς όταν βγαίνουμε από χώρο στάθμευσης με την όπισθεν και το σύστημα «exit warning» που προειδοποιεί για οχήματα που πλησιάζουν από πίσω όταν ανοίγουμε την πόρτα για αποβιβαστούμε.
Στην ίδια λίστα συναντάμε και το «trailer assistant», το σύστημα υποβοήθησης που κατευθύνει το τρέιλερ προς την καθοριζόμενη από τον οδηγό (με τη βοήθεια του περιστροφικού χειριστηρίου του ΜMI) κατεύθυνση, κατά την κίνηση προς τα πίσω.
Ο προσαρμοζόμενος σταθεροποιητής ταχύτητας (Adaptive Cruise Control) κρατά σταθερή την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα, ενώ στην κορυφαία του έκδοση το πακέτο προαιρετικού εξοπλισμού «Tour», περιλαμβάνει τη λειτουργία «ACC stop & go» με υποστήριξη κυκλοφοριακής συμφόρησης, η οποία αναλαμβάνει το χειρισμό και του συστήματος διεύθυνσης, σε αυτοκινητόδρομο, εφ’ όσον η ταχύτητα κίνησης δεν ξεπερνά τα 65 km/h.
Στο σύστημα διεύθυνσης παρεμβαίνει και το «active lane assist» προκειμένου να διατηρήσει το αυτοκίνητο στη λωρίδα κυκλοφορίας του (την οποία παρακολουθεί με τη βοήθεια κάμερας) και να αποτρέψει ανεπιθύμητη έξοδο από το δρόμο.
Σημαντικότατη καινοτομία αποτελεί το σύστημα «predictive efficiency assistant» που αξιοποιεί τα δεδομένα της διαδρομής, τα οποία λαμβάνει από τα σύστημα πλοήγησης, για να πληροφορήσει τον οδηγό σχετικά με τις κινήσεις που θα πρέπει να κάνει ώστε η οδήγηση να είναι πιο αποδοτική (π.χ. να μειώσει την ταχύτητά του εφ’ όσον πλησιάζει σε κάποια στροφή).
Επίσης διαθέσιμη στον προαιρετικό εξοπλισμό είναι η υποβοήθηση νυχτερινής όρασης, που χρησιμοποιεί μια υπέρυθρη κάμερα για να ανιχνεύει πεζούς ή μεγάλα ζώα στο σκοτάδι, ακόμα και σε μεγάλες αποστάσεις, προειδοποιώντας αντίστοιχα τον οδηγό.
Στον κατάλογο των παραπάνω συστημάτων θα προστεθούν, λίγο μετά το λανσάρισμα, το σύστημα αποφυγής εμποδίου (το οποίο θα παρεμβαίνει στο σύστημα διεύθυνσης) και το σύστημα αποφυγής σύγκρουσης με αυτοκίνητα που κινούνται στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας, όταν στρίβουμε αριστερά.
Νίκος Τσάδαρης