Ας δούμε πώς μπορούμε να κάνουμε έναν προληπτικό έλεγχο στο σύστημα των φρένων του αυτοκινήτου μας, προκειμένου να δούμε σε τι κατάσταση βρίσκεται για να φρενάρουμε με ασφάλεια και σιγουριά.
Το σύστημα των φρένων του αυτοκινήτου μας είναι ένα από τα κυριότερα τμήματα που αφορούν στον τομέα της ασφάλειας. Θα πρέπει πάντοτε να ήμαστε σίγουροι για την αποτελεσματικότητά του, προκειμένου να μην βρεθούμε εκτεθειμένοι στον κίνδυνο. Ακόμα και αν δεν έχουμε ιδιαίτερες μηχανικές γνώσεις, μπορούμε να κάνουμε έναν προληπτικό έλεγχο σε βασικά του σημεία για να δούμε για πόσο χιλιομετρικό διάστημα θα έχει την απαιτούμενη απόδοση, αλλά και σε τι κατάσταση βρίσκεται, ώστε να παρέμβουμε εμείς ή κάποιο εξειδικευμένο συνεργείο για να διορθωθεί τυχόν βλάβη ή φθορά.
Υγρά φρένων
Το σύστημα πέδησης είναι ένα υδραυλικό σύστημα, υπεύθυνο να επιβραδύνει ή να ακινητοποιεί το αυτοκίνητό μας κάθε φορά που ασκούμε πίεση στο πεντάλ του φρένου. Τα υγρά που διαθέτει στο εσωτερικό του αναλαμβάνουν να μεταφέρουν τη δύναμη από το πεντάλ στο υλικό τριβής (τακάκι), προκειμένου αυτό με τη σειρά του να φρενάρει το δίσκο και να μειώνεται ο ρυθμός περιστροφής κάθε τροχού. Σε αυτό το τμήμα θα πρέπει πρώτα να ελέγχουμε τη στάθμη των υγρών στο αντίστοιχο δοχείο τους, η οποία αν βρίσκεται σε χαμηλό επίπεδο, οφείλεται σε δύο πιθανά αίτια. Το πρώτο είναι η φθορά των υλικών τριβής, οπότε θα χρειαστεί να συμπληρώσουμε υγρό στο κύκλωμα, ενώ το δεύτερο και πιο σημαντικό, είναι η διαρροή από κάποιο σωληνάκι του συστήματος. Έτσι, καλό θα είναι να ελέγχουμε πίσω από κάθε τροχό τα σωληνάκια και αν δούμε την παραμικρή υγρασία, να απευθυνθούμε άμεσα σε κάποιο συνεργείο για την αντικατάστασή τους.
Φθορά δίσκων και υλικών τριβής
Η πιο συνηθισμένη και αναπόφευκτη φθορά από την καθημερινή και συνεχή χρήση του συστήματος πέδησης είναι εκείνη των δίσκων, αλλά και των υλικών τριβής. Μάλιστα, σε αυτήν οφείλονται τα υπολείμματα μαύρης σκόνης που δημιουργούνται συνεχώς πάνω στις ζάντες του αυτοκινήτου μας. Το υλικό από τα τακάκια που εφάπτεται με το δίσκο έχει πάχος περίπου ένα εκατοστό, το οποίο με τη χρήση του μεσαίου πεντάλ ολοένα και μειώνεται. Το ίδιο σχεδόν ισχύει και για το δίσκο. Το σημείο όπου εφάπτεται το τακάκι πάνω στο δίσκο, μειώνει το πάχος του, με αποτέλεσμα να χρειάζεται αντικατάσταση. Και στις δύο περιπτώσεις, για να ελέγξουμε την κατάσταση των τμημάτων αυτών θα πρέπει να αφαιρέσουμε τον τροχό. Στην πρώτη περίπτωση, αν το υλικό τριβής είναι από περίπου 5 χλστ. και κάτω, τα τακάκια θέλουν άμεσα αντικατάσταση. Για να ελέγξουμε την κατάσταση του δίσκου, αρκεί να ακουμπήσουμε το δάκτυλό μας στο πιο ακραίο σημείο της περιμέτρου του, ώστε να δούμε αν έχει κάνει κάποιο “δόντι”. Αν είναι πολύ έντονο, θα πρέπει να απευθυνθούμε σε κάποιο συνεργείο για να τοποθετήσουμε ένα νέο σετ δίσκων στον εμπρός άξονα του αυτοκινήτου μας. Για να πραγματοποιήσουμε αυτή τη διαδικασία θα πρέπει το αυτοκίνητό μας να μην έχει χρησιμοποιηθεί, ώστε η θερμοκρασία αυτών των σημείων να μην είναι υψηλή, κάτι που μπορεί να προκαλέσει σοβαρό τραυματισμό ή έγκαυμα.
Πηγή: autotriti.gr