Με πολύ πιο εκφραστική σχεδίαση και βασισμένο σε μια νέα πλατφόρμα, το επόμενο smart fortwo δείχνει να ωριμάζει επιδεικνύοντας για τα καλά ποιο είναι το αφεντικό στα στενά της πόλης.
Αν και στους ανθρώπους ο δείκτης ευφυΐας δεν βελτιώνεται θεαματικά με την ηλικία -τουλάχιστον μετά την ενηλικίωση- στο smart fortwo τα πράγματα είναι κάπως διαφορετικά. Όσο περνάει ο καιρός τόσο πιο «έξυπνο» γίνεται δικαιολογώντας συνεχώς το όνομά του. Μάλιστα είναι αρκετά πιθανή η συνεργασία με τη Renault σε μηχανικά μέρη σαν αποτέλεσμα της συμφωνίας μεταξύ της γερμανικής Daimler AG (μητρική εταιρεία των Mercedes-Benz και smart) και του ομίλου Nissan-Renault!
H σχετική συμφωνία υπογράφτηκε στις 7 Απριλίου 2010 στις Βρυξέλλες. Η εν λόγω συμφωνία προβλέπει πως η Daimler αποκτά από 3,1% σε Renault και Nissan και αντίστροφα από 1,55% της Daimler για τη γαλλική και την ιαπωνική φίρμα αντίστοιχα. Ο Δρ. Ντίτερ Ζέτσε, Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της Daimler AG έχει δηλώσει σχετικά πως “οι ικανότητες και των δύο μάς αλληλοσυμπληρώνουν. Άμεσα θα ενισχύσουμε την ανταγωνιστικότητά μας στην κατηγορία των κόμπακτ αυτοκινήτων, μειώνοντας έτσι και το ενεργειακό μας αποτύπωμα…”
Όπως φαίνεται το νέο smart έχει αποκτήσει πιο έντονη προσωπικότητα. Αυτή οφείλεται κυρίως στα πρωτότυπα μπροστινά φώτα που είναι πλέον στρογγυλά, με ένα τράβηγμα προς τα πίσω στο μπροστινό τους μέρος που ενσωματώνει και το φλας.
Ο κάθε προβολέας περιβάλλεται από LED φώτα ημέρας και το αποτέλεσμα είναι εντυπωσιακό και καλαίσθητο. Η νέα μάσκα και οι ευμεγέθεις αεραγωγοί δεξιά και αριστερά στο κάτω μέρος του προφυλακτήρα συμβάλλουν έτσι, ώστε το μπροστινό μέρος να δείχνει σαν ένα μεγάλο… χαμόγελο!
Πιο αεροδυναμικό σχεδιασμό έχουν οι εξωτερικοί καθρέφτες, ενώ το πίσω μέρος θα είναι αρκετά πιο αιχμηρό από ό,τι σήμερα, αν κρίνουμε από τις φωτογραφίες του πρωτότυπου ηλεκτρικού Forspeed που παρουσιάστηκε επίσημα στην Γενεύη. Τα βασικά χαρακτηριστικά του smart γύρω από την αρχιτεκτονική του δε θα αλλάξουν, όμως. Έτσι, θα παραμείνει διθέσιο και πισωκίνητο.
Μάλιστα, η πλατφόρμα του θα χρησιμοποιηθεί από το επερχόμενο μίνι της Renault (με την ονομασία City), αλλά και από το επίσης μελλοντικό 4θέσιο smart. Το τελευταίο δε θα ονομαστεί, κατά πάσα πιθανότητα, με το πάλαι ποτέ forfour (μοιραζόταν πάτωμα και μηχανικά μέρη με το Mitsubishi Colt). To νέο μοντέλο της smart θα είναι μεν 4θέσιο, αλλά όχι 5θυρο, αφού θα έχει δύο συρόμενες πόρτες για όλους τους επιβάτες, όπως το Peugeot 1007.
Πάντως, από τη φωτογραφία είναι εμφανές πως, εκτός από την κλειστή διθέσια έκδοση (coupe), θα υπάρξει και μια ανοιχτή συνεχίζοντας την παράδοση του σημερινού μοντέλου.
Πηγή: autotriti.gr