Η Toyota, η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία του πλανήτη, έχοντας επενδύσει εδώ και χρόνια στα υβριδικά κινητήρια συστήματα και πρόσφατα στο υδρογόνο, είναι άκρως διστακτική στην ανάπτυξη των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων.

Όμως δεν διστάζει να αναβαθμίσει το αμιγώς ηλεκτρικό της μοντέλο, το bZ4X, ενισχύοντας την απόδοση και τις επιδόσεις του, προσφέροντας παράλληλα ακόμα περισσότερη ευκολία και εμπιστοσύνη κατά τη χρήση του.

Το bZ4X έχει σχεδιαστεί και κατασκευαστεί ως ένα αυθεντικό SUV, με προαιρετικό σύστημα τετρακίνησης που παρέχει αυξημένες δυνατότητες ελέγχου και πρόσθετες ικανότητες σε δύσκολες διαδρομές. Η νέα γκάμα του bZ4X θα διευρυνθεί με την εισαγωγή δύο επιλογών μπαταρίας. Το μεσαίου μεγέθους SUV θα προσφέρεται τώρα με μπαταρία 57,7 kWh ή 73,1 kWh (μικτής χωρητικότητας).
Η μπαταρία χωρητικότητας 57,7 kWh θα διατίθεται αποκλειστικά με το προσθιοκίνητο bZ4X, ενώ η μονάδα των 73,1 kWh θα προσφέρεται τόσο με τις προσθιοκίνητες όσο και με τις τετρακίνητες εκδόσεις.

Η μέγιστη αυτονομία, σύμφωνα με τον κύκλο WLTP, υπολογίζεται στα 573 χιλιόμετρα (προσωρινή τιμή μέχρι την ολοκλήρωση της διαδικασίας έγκρισης), ανάλογα με την έκδοση και το σύστημα κίνησης.
Τα συμπαγή, ελαφριά και ενεργειακά αποδοτικά eAxles της μάρκας έχουν επίσης αναβαθμιστεί. Χρησιμοποιούν πλέον ημιαγωγούς καρβιδίου του πυριτίου (SIC), οι οποίοι συμβάλλουν στην απόδοση υψηλότερης ισχύος, καθιστώντας το νέο bZ4X ένα από τα πιο ισχυρά μοντέλα της Toyota στην Ευρωπαϊκή αγορά, πέραν των αυτοκινήτων επιδόσεων GR.

Διατίθενται τρία συστήματα κίνησης:

  • Μπαταρία 57,7 kWh και 167 ίπποι, δικίνητο
  • Μπαταρία 73,1 kWh και 224 ίπποι, τετρακίνητο
  • Μπαταρία 73,1 kWh και 343 ίπποι, τετρακίνητο

Η ικανότητα ρυμούλκησης της τετρακίνητης έκδοση έχει διπλασιαστεί, φτάνοντας τα 1.500 κιλά, ενώ επιπλέον, θα είναι διαθέσιμος ένας νέος ενσωματωμένος φορτιστής AC 22 kW (έκδοση High). Η μέγιστη ισχύς φόρτισης DC παραμένει στα 150 kW.

Το μοντέλο έχει αναβαθμιστεί σχεδιαστικά, τόσο εξωτερικά με βελτιωμένη αεροδυναμική, όσο και – κυρίως – εσωτερικά, όπου υπάρχει μια νέα κεντρική κονσόλα που διευκολύνει τη χρήση των ψηφιακών συσκευών και νέα σχεδίαση πίνακα οργάνων, με στάνταρ οθόνη πολυμέσων 14 ιντσών.

Με νέες ρυθμίσεις στην ανάρτηση και το αμάξωμα, το νέο bZ4X προσφέρει επίσης μειωμένα επίπεδα θορύβου και κραδασμών, για βελτιωμένη άνεση και δυναμικά χαρακτηριστικά οδήγησης. Το μοντέλο είναι στάνταρ εξοπλισμένο με λειτουργία προετοιμασίας θερμοκρασίας της μπαταρίας (pre-conditioning).
Διατίθεται επίσης, μια λειτουργία πλοήγησης BEV, η οποία επιλέγει αυτόματα μια διαδρομή με προτεινόμενους και βολικούς σταθμούς φόρτισης, λαμβάνοντας υπόψη την κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας του οχήματος και την εναπομένουσα αυτονομία. Αυτή η δυνατότητα είναι ήδη διαθέσιμη για τα τρέχοντα μοντέλα bZ4X και παρέχεται ασύρματα μέσω της μονάδας επικοινωνίας δεδομένων (DCM).

Το νέο bZ4X αναμένεται να είναι διαθέσιμο για παραγγελίες στη χώρα μας από τον Απρίλιο 2025, ενώ είναι εντυπωσιακό το ότι, η Toyota προσφέρει το Πρόγραμμα Φροντίδας Μπαταρίας που καλύπτει τη μπαταρία με εγγύηση κάθε χρόνο και για έως 10 χρόνια από την ημερομηνία αγοράς του οχήματος ή έως και ένα εκατομμύριο χιλιόμετρα οδήγησης, υπό την προϋπόθεση ετήσιου ελέγχου της κατάστασης υγείας της μπαταρίας.