Η Apple «έκοψε» το ηλεκτρικό της αυτοκίνητο Project Titan λόγω του υψηλού κόστους του, αλλά φέρεται να έκανε λάθος υπολογισμούς, καθώς η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία BYD που ήταν κρυφός συνεργάτης βγήκε κερδισμένη σε μεγάλο βαθμό.
Το Bloomberg δημοσίευσε έκθεση που αποκάλυψε ότι ο αμερικανικός κολοσσός σύναψε μυστική συνεργασία το 2017 με την κινεζική εταιρεία, ώστε να κατασκευάσουν μπαταρίες EV μεγάλης εμβέλειας με χρήση φωσφορικού σιδήρου λιθίου (LFP), που τότε ήταν φθηνότερο και ασφαλέστερο στην παραγωγή. Στόχος ήταν η μπαταρία να χρησιμοποιηθεί στο Project Titan όταν κυκλοφορούσε, αποτελώντας το δυνατό του σημείο για να προσελκύσει πελάτες.
Σύμφωνα με δημοσίευμα του CARBUZZ, οι μηχανικοί της Apple συνεισέφεραν γνώσεις για τις προηγμένες μπαταρίες και τη διαχείριση της θερμότητας, ενώ η BYD έβαλε την τεχνογνωσία κατασκευής και την εμπειρία στη χρήση κυψελών LFP. Επίσημα η συνεργασία δεν επιβεβαιώθηκε ποτέ, αλλά με βάση πληροφορίες επικεφαλής του έργου ήταν ο Alexander Hitzinger, πρώην μηχανικός αγώνων της Porsche που εργάστηκε στο Project Artemis, και ο Mujeeb Ijaz, πρώην υψηλόβαθμο στέλεχος της Apple.
Η BYD παρουσίασε ένα πρωτότυπο μοντέλο στα στελέχη της Apple με πληροφορίες να αναφέρουν ότι εντυπωσίασε, αλλά η αμερικανική εταιρεία αποφάσισε να ακυρώσει το έργο, εξαιτίας του υψηλού κόστους παραγωγής και του αυξανόμενου ανταγωνισμού στα EV που υπάρχει και διαρκώς φουντώνει.
Η αμερικανική εταιρεία λοιπόν, φαίνεται να έκανε λάθος κινήσεις σύμφωνα με άτομα που δραστηριοποιούνται στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας, επειδή εργάστηκε σε μια μπαταρία που η ίδια δεν μπορεί να αξιοποιήσει, όχι όμως και ο κρυφός συνεργάτης της.
Το 2020 η BYD κυκλοφόρησε το σύστημα μπαταριών Blade από τη θυγατρική της FinDreams Battery και πλέον αποτελεί τη ναυαρχίδα των μπαταριών στα EV της, επιτρέποντας να έχει ανταγωνιστικές τιμές και να κοντράρεται με μεγάλους παίκτες της αγοράς. Παράλληλα, διαθέτει αποκλειστικά όλα τα δικαιώματα και διπλώματα ευρεσιτεχνίας του Blade, το οποίο φαίνεται να προέρχεται από τη συνεργασία με την Apple ή« να είναι ακριβώς ίδιο» με το πρότζεκ που ανέπτυξαν από κοινού.
Επίσημα καμία πλευρά δεν επιβεβαιώνει τις μεταξύ τους δραστηριότητες, αλλά άτομα με γνώση του θέματος υποστήριξαν ότι η Apple πέταξε την ευκαιρία, καθώς θα μπορούσε να κρατήσει ορισμένα δικαιώματα εκμετάλλευσης και να μπει με πλάγιο τρόπο στην αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.