Η αντιπροσωπεία της Suzuki παρουσίασε πρόσφατα την 4 η γενιά του Swift, του εμβληματικού σούπερ μίνι της, που παρουσιάστηκε στα μέσα της δεκαετίας του ’80 και έχει μέχρι σήμερα πουλήσει πάνω από 9 εκατομμύρια αυτοκίνητα σε 169 χώρες). Το Swift είναι ένα από τα ελάχιστα πλέον μοντέλα της κατηγορίας στην αγορά και όπως φαίνεται θα έχει εξασφαλισμένη εμπορική πορεία καθώς «αντίπαλα» μοντέλα (Ibiza, Micra, Rio, Fiesta) φεύγουν από τις εκθέσεις των εταιριών.
Επιπλέον, είναι το μοναδικό μοντέλο στην κατηγορία που διατίθεται και με τετρακίνηση (AllGrip). Το Swift 4 ης γενιάς με μήκος 3,86 μ., διατηρεί σε γενικές γραμμές την εξωτερική του εμφάνιση, αλλά με βελτιωμένη αεροδυναμική (cdA 0,67, αντί 0,73 της προηγούμενης γενιάς). Ο χώρος επαρκεί για 4 ενήλικες, με τον χώρο αποσκευών να χωρά την ίδια ποσότητα σε λίτρα (265), αλλά με καλύτερη διάταξη και κατώφλι φόρτωσης χαμηλωμένο κατά 11 εκατοστά. Στο ποιοτικό εσωτερικό δεσπόζει η οθόνη πολυμέσων 9 ιντσών στραμμένη σε γωνία 8 μοιρών προς τον οδηγό, ενώ τα αναλογικά όργανα πλαισιώνουν μια ψηφιακή οθόνη 4,2 ιντσών με ποικίλες πληροφορίες για τον οδηγό. Αναβαθμισμένη είναι και η λίστα του εξοπλισμού, με περισσότερα συστήματα ασφαλείας και σύγχρονες υπηρεσίες συνδεσιμότητας.
Ο πλούσιος στάνταρ εξοπλισμός του νέου Swift περιλαμβάνει ESP με hill holder, σύστημα
αυτόματου φρεναρίσματος με ανίχνευση πεζών και δικύκλων, σύστημα ελέγχου τυφλού σημείου, σύστημα προειδοποίησης απόκλισης από τη λωρίδα και υποβοήθησης διατήρησης στη λωρίδα, σύστημα ελέγχου οπίσθιας διασταυρούμενης κυκλοφορίας, σύστημα παρακολούθησης οδηγού, σύστημα αναγνώρισης πινακίδων κυκλοφορίας, 6 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, προσαρμοζόμενο cruise control, αισθητήρες στάθμευσης πίσω, κάμερα οπισθοπορείας, προβολείς τεχνολογίας LED, αυτόματα φώτα, υπολογιστή ταξιδιού, ηχοσύστημα με ψηφιακό ραδιόφωνο, θύρα USB, Bluetooth, συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα πλοήγησης, συναγερμό, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ.
Κινητήρας – Μετάδοση
Ο κινητήρας του νέου Swift παραμένει με κυβισμό 1,2 λίτρων, αλλά πλέον είναι 3κύλινδρος με απόδοση 82 ίππους στις 5.750 στροφές και ροπή 112 Nm στις 4.000 στροφές (+10% πάνω από τις 3.000 στροφές). Η μέγιστη ροπή (αυξημένη κατά 0,4 kgm στα 11,31) αποδίδεται σε υψηλότερες στροφές (4.500 αντί 2.800), αλλά με βελτιωμένη καμπύλη απόδοσης που εξασφαλίζει καλύτερη ροπή χαμηλά. Ο κινητήρας συνδυάζεται με ήπιο υβριδικό σύστημα 12 V (μπαταρία 3 Ah κάτω από το κάθισμα του οδηγού) και βελτιωμένο χειροκίνητο κιβώτιο 5 ταχυτήτων, ενώ υπάρχει και έκδοση με νέο αυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης (CVT).
Το σύνολο προσφέρει χαμηλότερη κατανάλωση (4,4 λτ αντί 4,7 λτ) και μειωμένες εκπομπές ρύπων CO2 (98 γρ αντί 106 γρ). Η κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς, αλλά υπάρχει και τετρακίνητη έκδοση (AllGrip) με συνεκτικό συμπλέκτη στο κέντρο, η οποία έχει και αυξημένη απόσταση από το έδαφος κατά 25 χιλιοστά. Όσον αφορά τις επιδόσεις η επιτάχυνση 0-100 γίνεται σε 12,5” (αντί 13,1΄΄ η προηγούμενη έκδοση), για την έκδοση με χειροκίνητο κιβώτιο, σε 11,9” για την έκδοση με CVT και σε 13,6” για την τετρακίνητη (αποκλειστικά με χειροκίνητο κιβώτιο).
Στις βελτιώσεις της 4 ης γενιάς συμπεριλαμβάνονται οι αναρτήσεις με μεγαλύτερες διαδρομές πίσω, μεγαλύτερη αντιστρεπτική, τεφλόν στις βάσεις, αλλά και κάλυψη του ημιάκαμπτου άξονα για μείωση του αεροδυναμικού θορύβου. Επίσης, υπάρχει νέα κρεμαγιέρα, βελτιωμένος servo για γραμμική επιβράδυνση των φρένων και συνολικά βελτιωμένη ηχομόνωση, ενώ ο κινητήρας εδράζεται σε υδραυλικές βάσεις για να αποσβαίνονται οι κραδασμοί.
Με όλα τα παραπάνω, αλλά και τις επιπλέον απαιτήσεις για την ασφάλεια των επιβατών, το βάρος έχει ανέβει στα 919 κιλά, αντί των 865 της 3 ης γενιάς. Το νέο Swift προσφέρεται σε τρεις εκδόσεις (GL, GL+ & GLX), με 9 διαφορετικά χρώματα αμαξώματος και 4 διχρωμίες.
Οι τιμές που ξεκινούν από 18.450 ευρώ (έκδοση GL με κίνηση εμπρός και 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο).
Γεύση οδήγησης
Στο πλαίσιο της παρουσίασης που έγινε στο παραλιακό μέτωπο της Αττικής είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε την έκδοση με μπροστινή κίνηση και χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων, καταλαβαίνοντας από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα ότι, το καλό έγινε καλύτερο. Βελτιωμένο συνολικά, με καλύτερη ποιότητα κύλισης, το Swift παραμένει η επιτομή του ευκολοοδήγητου οχήματος, με καλό πάτημα στο δρόμο, προβλέψιμη συμπεριφορά και γεροδεμένο σαν γρανίτης. Ο κινητήρας τα βγάζει εύκολα πέρα με τα 900+ κιλά βάρους του αμαξώματος και το σημείο αναφοράς (σε αίσθηση αλλαγών) κιβώτιο, διαθέτει κλιμάκωση που αξιοποιεί την απόδοση του κινητήρα. Το αποτέλεσμα φαίνεται στην
κατανάλωση, που χωρίς οικονομική οδήγηση σε μια διαδρομή σχεδόν 100 χιλιομέτρων στην Αθηναϊκή Ριβιέρα δεν ξεπέρασε τα 4,7 λίτρα/100 χλμ.
Κατά τα λοιπά, η αίσθηση του τιμονιού είναι καλύτερη, στα φρένα δεν διαπιστώσαμε διαφορές και το κατώφλι φόρτωσης του πορτ παγκάζ παρά το χαμήλωμα, παραμένει ακόμα ψηλό δυσκολεύοντας τη φόρτωση μεγάλων αντικειμένων. Κλείνοντας, θα επαναλάβουμε για μια ακόμα φορά ότι, ένα από τα σημαντικά ατού του μοντέλου είναι το ότι, κατασκευάζεται στην Ιαπωνία, κάτι που εγγυάται ποιότητα κατασκευής και αντοχή στην χρήση. Μάλιστα αυτό περνάει και στην οδηγική αίσθηση έστω κι αν δεν περιγράφεται με λέξεις.
Περισσότερα στη δοκιμή διαρκείας, προσεχώς.