Αν το Suzuki Vitara σας φαίνεται πολύ τζιπ, τότε δεν έχετε παρά να δείτε την 3η γενιά του S-Cross SX4 της Suzuki, που παρουσιάζουμε στις παρακάτω γραμμές. Πρόκειται για ένα επιβατικό crossover με κίνηση στους εμπρός τροχούς και κινητήρα 1,4 λίτρων βενζίνης συνοδευόμενο από υβριδικό σύστημα 48V, με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων που μεταφέρει το έργο του κινητήρα στους εμπρός τροχούς.

Εν συντομία

Στην 3η γενιά οι σχεδιαστές της Suzuki ασχολήθηκαν πολύ με την εξωτερική εμφάνιση και λιγότερο με την αναβάθμιση της ευρύχωρης καμπίνας. Αποτέλεσμα, ένα επιβλητικό αμάξωμα που δείχνει μεγαλύτερο από όσο πραγματικά είναι.

Στο εσωτερικό, ξεχωρίζουν η με έγχρωμη HD οθόνη 9 ιντσών (έκδοση GLX) για το νέο σύστημα πολυμέσων, οι κεντρικοί αεραγωγοί, οι ταπετσαρίες και το καλής ποιότητας μαλακό πλαστικό που «ντύνει» το ταμπλό. Το σύστημα πολυμέσων διαθέτει βελτιωμένη συνδεσιμότητα και κάμερα 360 μοιρών (για περιμετρικό έλεγχο), πλοηγό και λειτουργία αναγνώρισης φωνής. Αυτό που παραμένει παραδοσιακό είναι το καντράν, με τα αναλογικά όργανα και την ψηφιακή οθόνη ανάμεσά τους.

Οι χώροι επαρκούν άνετα για τέσσερις ενηλίκους, ενώ με ανοχή θα χωρέσει και πέμπτος με σχετική άνεση αφού το κεντρικό τούνελ έχει χαμηλό ύψος. Ο χώρος αποσκευών χωρά από 430 έως 440 λίτρα (ανάλογα με την κλίση της πλάτης του πίσω καθίσματος στις εκδόσεις GL+ και GLX), έχει διπλό πάτο και ορθογωνικό σχήμα που επιτρέπει την πλήρη αξιοποιησή του. Επιπλέον, οι πολλές θήκες για μικροαντικείμενα δεν είναι μεγάλες αλλά είναι πρακτικές. Αυτό που δεν είναι πρακτικό, είναι η έλλειψη ρεζέρβας, γεγονός που μπορεί να δημιουργήσει περιπέτειες, ειδικά στο S-Cross που έχει την δυνατότητα να επιχειρεί και σε χωμάτινες διαδρομές.

Από την υπερυψωμένη θέση οδήγησης (κάτω από οδηγό συνοδηγό βρίσκονται η μπαταρία και ο μετατροπέας τάσης του υβριδικού συστήματος), η εργονομία δεν παρουσιάζει πρόβλημα, όπως και η ορατότητα με κάποιους ελαφρούς περιορισμούς προς τα πίσω, που όμως καλύπτονται από την κάμερα οπισθοπορείας.

Κινητήρας – Κιβώτιο

Το S-Cross/SX4 φορά τον άμεσου ψεκασμού βενζινοκινητήρα 1.4 λίτρων BoosterJet, με ήπιο υβριδικό σύστημα 48V, που περιλαμβάνει ηλεκτρογεννήτρια απόδοσης 14 ίππων και 53 Nm. Αυτή συνδέεται με ιμάντα στον στροφαλοφόρο άξονα και τροφοδοτείται από μπαταρία ιόντων λιθίου 48V χωρητικότητας 0,38 kWh. Επί της ουσίας η ηλεκτρογεννήτρια είναι το δυναμό, που παίζει και τον ρόλο της μίζας για την άμεση και χωρίς κραδασμούς επανεκκίνηση του κινητήρα κατά την λειτουργία stop/start. Επίσης στην διαδικασία της επιτάχυνσης η ηλεκτρογεννήτρια μέσω του ιμάντα βοηθά τον θερμικό κινητήρα, μειώνοντας έτσι την κατανάλωση και τους ρύπους.

Η απόδοση του κινητήριου συνόλου είναι 129 ίπποι και η μέγιστη ροπή 235 Nm. Ο κινητήρας διαθέτει μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων VVT (ηλεκτρική ενεργοποίηση στην εισαγωγής και υδραυλικά στην εξαγωγή) και αυξημένη πίεση στο σύστημα ψεκασμού, σε μια προσπάθεια για καλύτερη απόδοση σε συνδυασμό με περιορισμένους ρύπους. Το έργο του κινητήρα μεταφέρει στους εμπρός τροχούς ένα χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων του οποίου ο μοχλός αλλαγής είναι σαφής και με μικρές διαδρομές.

Όλα τα παραπάνω συντελούν δίνουν σβελτάδα στο σχεδόν 1.200 κιλών βάρους αμάξωμα. Ο οδηγός επιταχύνει εύκολα τόσο από στάση, όσο και στις ρεπρίζ όπου το υβριδικό σύστημα ενεργοποιεί τον κινητήρα από χαμηλές στροφές. Η επιτάχυνση 0-100 επιτυγχάνεται εντός 9.5΄΄, ενώ η τελική ταχύτητα να φτάνει τα 195 χλμ/ώρα.

Τα θετικά αποτελέσματα του υβριδικού συστήματος αποδεικνύονται και στην οικονομία καυσίμου, καθώς (παρά τον σβέλτο ρυθμό) η μέση κατανάλωση που είδαμε σε περίπου 700 χιλιόμετρα μικτών διαδρομών ήταν 5,8 λίτρα/100 χλμ., επίδοση που επιτρέπει αυτονομία περίπου 800 χιλιόμετρων.

Από την θέση του οδηγού

Η οδήγηση του made in Japan S-Cross είναι ) έχει ευχάριστη, εύκολη και σου μεταφέρει ένα αίσθημα σιγουριάς που προκύπτει από την γεροδεμένη κατασκευή. Δυσκολία είχαμε με το νέο σύστημα πολυμέσων που θέλει εξοικείωση για να το αξιοποιήσεις.

Η βελτιωμένη ανάρτηση του S-Cross της δοκιμής μας, έχει σαν αποτέλεσμα την καλύτερη στήριξη του αμαξώματος στις στροφές, καθώς μειώθηκαν οι κλίσεις, σχεδόν εξαφανίστηκαν οι αναπηδήσεις του πίσω άξονα στο «κατσαρό» οδόστρωμα και ελαχιστοποιήθηκαν οι απότομες αντιδράσεις στην γρήγορη οδήγηση. Επίσης, αυξήθηκε και η αίσθηση στιβαρότητας του οχήματος, ενώ βελτιώθηκαν η άνεση, η ποιότητα κύλισης και η ηχομόνωση που «πάσχει» μόνο από τον αεροδυναμικό θόρυβο των καθρεπτών.

Τα φρένα με δίσκους εμπρός και πίσω, είναι αποτελεσματικά και ακούραστα στην συνεχή χρήση, αλλά ο προνοητικός οδηγός δεν τα επιβαρύνει ιδιαίτερα καθώς χρησιμοποιεί τις επιβραδύνσεις για ανάκτηση ενέργειας στην μπαταρία, γεγονός που στερεί αίσθηση στο μεσαίο πεντάλ.

Περιορισμένη αίσθηση έχει και το τιμόνι, που ευτυχώς είναι γρήγορο και ακριβές, αλλά στις ευθείες παρουσιάζει ενοχλητική ασάφεια, ενώ θα θέλαμε να έχει λίγο περισσότερο βάρος.

Κλείνοντας να επισημάνουμε ότι, το μεγάλο ύψος από το έδαφος και οι ρυθμίσεις της ανάρτησης επιτρέπουν χωμάτινες εξορμήσεις, αρκεί ο οδηγός να θυμάται τα ασφάλτινα 17 ιντσών ελαστικά και την ανυπαρξία ρεζέρβας.

Δια ταύτα

Το Suzuki S-Cross 1.4 Hybrid, είναι ένα πολυχρηστικό όχημα που τα καταφέρει το ίδιο καλά σαν οικογενειακό καθημερινό μέσο μετακίνησης και σαν όχημα ελευθέρου χρόνου. Ψηλό, γεροδεμένο, ευρύχωρο, εύχρηστο, σβέλτο, μοντέρνο και εν δυνάμει αξιόπιστο, μπορεί να είναι το μοναδικό αυτοκίνητο μιας οικογένειας.

Όλα τα παραπάνω σε τιμή από 22.880 ευρώ (η έκδοση GLX της δοκιμής μας κοστίζει 27.780 ευρώ) για την βασική έκδοση (GL), που είναι ιδιαίτερα φθηνή για τα δεδομένα της εποχής. Η βασική έκδοση επίσης πωλείται με πλούσιο εξοπλισμό και το πακέτο συστημάτων υποβοήθησης οδηγού Safety Support, που διατίθεται σε όλες τις εκδόσεις. Στην τιμή περιλαμβάνεται εγγύηση για πέντε χρόνια ή 100.000 χλμ, ενώ στα συν του μοντέλου είναι η ελεύθερη κυκλοφορία στον δακτύλιο και τα μηδενικά τέλη κυκλοφορίας.

Υπέρ

  • Γεροδεμένη κατασκευή
  • Οδική συμπεριφορά
  • Δυνατότητες εκτός ασφαλτόδρομου
  • Χαμηλή κατανάλωση
  • Κινητήρας – Κιβώτιο
  • Χώροι
  • Τιμή βασικής έκδοσης
  • Είσοδος στον δακτύλιο
  • Μηδενικά τέλη κυκλοφορίας

Κατά

  • Τιμή
  • Αίσθηση συστήματος διεύθυνσης
  • Έλλειψη ρεζέρβας

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

  • Κατηγορία: 5θυρο, 5θέσιο, SUV/Crossover, επιβατικό
  • Διαστάσεις: 4.300/1.785/1.580 χλστ
  • Μεταξόνιο: 2.600 χλστ
  • Απόσταση από το έδαφος: 175 χλστ
  • Χώρος αποσκευών: 430-440 / 1230 λτ
  • Ρεζερβουάρ καυσίμων: 47 λτ
  • Βάρος: 1.195 κιλά
  • Κινητήρας: βενζίνης 48V Hybrid, 4κύλινδρος, 16βάλβιδος, 1.373 κ.εκ.
  • Ηλεκτροκινητήρας: 14 ίπποι/3.000 σαλ
  • Ισχύς: 129 ίπποι/5.500 σαλ
  • Ροπή (Nm @ σαλ): 235/2.000-3.000 σαλ
  • Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
  • Κιβώτιο ταχυτήτων: Μηχανικό 6 σχέσεων
  • Ανάρτηση: Εμπρός Γόνατα McPherson / Ημιάκαμπτος άξονας
  • Τροχοί: 215/55/17
  • Φρένα: Εμπρός Αεριζόμενοι Δίσκοι / Πίσω Δίσκοι
  • Σύστημα διεύθυνσης: Ηλεκτρική Υποβοήθηση, με κύκλο στροφής 10,8 μ.
  • Επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα: 9.5΄΄
  • Τελική ταχύτητα: 195 χλμ/ώρα
  • Κατανάλωση (δοκιμής): 5,8 λτ/100χλμ
  • Μέσος όρος εκπομπών CO2 (WLTP): 120,0 γρ/χλμ
  • Τιμή: από 22.880 (δοκιμής 27.780) ευρώ.