Σε αυτή τη δοκιμή έχουμε να κάνουμε με το ίσως πιο brutal σε εμφάνιση (όμορφο κατά τη γνώμη του γράφοντος) SUV της κατηγορίας Β. Πρόκειται για το Jeep Avenger το πρώτο αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο της θρυλικής μάρκας που παρουσιάστηκε στη χώρα μας το περασμένο καλοκαίρι. Αργότερα ήρθε στην Ελληνική αγορά και με θερμικό κινητήρα (1,2 λίτρων) αλλά με αυτό θα ασχοληθούμε προσεχώς.
Το μικρότερο μοντέλο της Jeep λοιπόν, διαθέτει το DNA ενός «αληθινού» Jeep και ταυτόχρονα, έχει συμπαγείς διαστάσεις (μήκος 4080 χλστ) ώστε να ικανοποιεί τις ανάγκες των Ευρωπαίων πελατών (σχεδιάστηκε ειδικά για την Ευρώπη), γεγονός που επιβεβαιώνεται και από την κατάκτηση του Πανευρωπαϊκού τίτλου «Car Of The Year» για το 2023.
Ο σχεδιασμός του (αεροδυναμικός συντελεστής Cd 0.338) βασίστηκε σε τρείς πυλώνες: Λειτουργικότητα, Τεχνολογία και Ικανότητα κίνησης σε κάθε έδαφος, με το τελευταίο να αμφισβητείται όχι γιατί το όχημα αυτό καθεαυτό δεν έχει την δυνατότητα, αλλά γιατί με την περιορισμένη αυτονομία που του δίνει η μπαταρία των 54KWh μπορεί να χρησιμοποιηθεί μόνο σαν δεύτερο αυτοκίνητο για διαδρομές εντός του αστικού ιστού και των κοντινών νπεριαστικών περιοχών.
Σε ότι αφορά τη Λειτουργικότητα, εξωτερικά μεγάλη έμφαση έχει δοθεί στην προστασία του αμαξώματος από επαφές που συμβαίνουν είτε με χαμηλή ταχύτητα εντός πόλης, είτε σε off road διαδρομές. Τα περιμετρικά προστατευτικά και οι ποδιές εμπρός και πίσω, είναι μερικά μόνο από τα χαρακτηριστικά προστασίας του αμαξώματος που διαθέτει.
Εσωτερικό
Το προσεγμένο, με σύγχρονη σχεδίαση, εργονομικό εσωτερικό, προσφέρει άνεση και χώρους για 5 επιβάτες με τις αποσκευές τους. Οι τελευταίες τοποθετούνται εύκολα στον τετραγωνισμένο χώρο αποσκευών που έχει όγκο 350 λίτρα και άνοιγμα 1 μέτρου. Επιπλέον οι θέσεις για μικροαντικείμενα στο εσωτερικό έχουν συνολικό όγκο 34 λίτρα.
Στον τομέα της Τεχνολογίας, το μοντέλο διαθέτει όλα τα σύγχρονα συστήματα δικτύωσης και δυνατότητα αναβάθμισης «over the air» για το λογισμικό του.
Στο ταμπλό εντυπωσιάζουν, τόσο ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με την οθόνη των 10,25’’, όσο και η οθόνη του συστήματος infotainment, επίσης των 10,25’’ που παρέχει την δυνατότητα ασύρματης σύνδεσης και απεικόνισης ενός smartphone με την χρήση των εφαρμογών Android Auto & Apple Car play.
Χρηστική λεπτομέρεια αποτελεί το αναδιπλούμενο κάλυμμα στην βασική θήκη της κεντρικής κονσόλας, ενώ ευχάριστη νότα αποτελούν οι συνθετικοί ήχοι του φλας ή της προειδοποίησης για τη ζώνη ασφαλείας.
Κινητήρας – Μετάδοση
Το αυτοκίνητο διαθέτει την τελευταία έκδοση ηλεκτροκινητήρα του γκρουπ Stellantis με απόδοση 156 ίππων, ο οποίος τροφοδοτείται από μπαταρία 54 kWh. Η απόδοση του κινητήρα (κίνηση στους εμπρός τροχούς) θεωρείται επαρκής για τα 1.546 κιλά βάρους του αμαξώματος, με αποτέλεσμα οι επιδόσεις να είναι ασφαλείς σε επίπεδο ενεργητικής ασφάλειας με τα 0-100 χλμ./ώρα και τελική ταχύτητα 150 χλμ/ώρα.
Βέβαια, στα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα το πλέον σοβαρό στοιχείο αφορά την αυτονομία που στην περίπτωση του Avenger δεν εντυπωσιάζει. Στη διάρκεια της δοκιμής μας και χωρίς υπερβολές η πραγματική αυτονομία σε μικτό κύκλο διαδρομών οριακά θα ξεπεράσει τα 300 χιλιόμετρα. Στην κατεύθυνση αυτή βοηθά και το αποτελεσματικό σύστημα ανάκτησης ενέργειας που με υπομονή και τέχνη αυξάνει λίγο περισσότερο την αυτονομία.
Από τη θέση του οδηγού
Στην πολύ καλή και με περιφερειακή ορατότητα θέση οδήγησης, εύκολα ανακαλύπτεις ότι το πρώτο ηλεκτρικό Jeep είναι σβέλτο, εύχρηστο, με σαφές σύστημα διεύθυνσης, καλή οδική συμπεριφορά (εδώ βοηθά και το χαμηλό κέντρο βάρους), ποιότητα κύλισης και ακούραστα φρένα (βοηθούνται και από το σύστημα ανάκτησης ενέργειας).
Η ιδιομορφία του χωρίς κλασικό επιλογέα συστήματος μετάδοσης, με τις επιλογές D,N,R,Β να γίνονται με κουμπιά στο ταμπλό, είναι κάτι που απαιτεί κάποιο διάστημα εξοικείωσης.
Το ύψος των 20 εκ. του αυτοκινήτου από το έδαφος διευκολύνει τις εκτός ασφαλτόδρομων δραστηριότητες (προσοχή εδώ γιατί δεν υπάρχει ρεζέρβα), ενώ οι σφιχτές αναρτήσεις κλίνουν περισσότερο στην αποτελεσματικότητα και λιγότερο στην άνεση. Έτσι υπό προϋποθέσεις οι ανωμαλίες του δρόμου αισθητές, αλλά οι κλίσεις παραμένουν μικρές.
Στα θετικά της προσθιοκίνητης έκδοσης η δυνατότητα επιλογής τρόπου οδήγησης με 6 θέσεις, με ρυθμίσεις και για επιφάνειες εκτός δρόμου (Normal, Eco, Sport, Snow, Mud και Sand).
Ο πλήρης εξοπλισμός περιλαμβάνει ESP με hill holder, σύστημα ελέγχου κατάβασης, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος με αναγνώριση πεζών και δικύκλων, σύστημα διατήρησης στη λωρίδα κυκλοφορίας, σύστημα αναγνώρισης οδικής σήμανσης, σύστημα ανίχνευσης κόπωσης οδηγού, 6 αερόσακους, ηλεκτρικά παράθυρα, αυτόματο κλιματισμό, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, σύστημα επιλογής επιφάνειας κίνησης, αισθητήρες στάθμευσης πίσω, προβολείς τεχνολογίας LED, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, cruise control, ζάντες αλουμινίου, ηχοσύστημα με Bluetooth, θύρα USB και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ., αλλά δεν περιλαμβάνει
ρεζέρβα, σημαντικό μειονέκτημα για ένα όχημα που λόγω μάρκας και ύψους από το έδαφος σε προδιαθέτει για περιπέτειες σε χωματόδρομους.
Δια ταύτα
Η πρώτη ηλεκτρική πρόταση της Jeep σε καμιά περίπτωση δεν περνά απαρατήρητη, ούτε μπορεί να θεωρηθεί ασύμφορη, καθώς η τιμή (30.700) με την κρατική επιδότηση είναι πολύ κοντά στα ψηλά της κατηγορίας B-SUV όπυ ανήκει.
Βέβαια, το να έχεις ένα Jeep στα χέρια σου, που θα το χρησιμοποιείς για δεύτερο ή τρίτο αυτοκίνητο, ενώ δεν θα μπορείς να «οργώσεις τα βουνά» είναι ανακόλουθο αναλογιζόμενοι την παράδοση της θρυλικής μάρκας.
Ευτυχώς, (για όσους το ερωτεύτηκαν) που ήδη βρίσκεται στις εκθέσεις της μάρκας και η έκδοση με θερμικό κινητήρα (1,2 λίτρων) που στην φθηνότερη έκδοση ξεκινά από τα 23.990 ευρώ, ενώ οι υβριδικές εκδόσεις του ίδιου κινητήρα ξεκινούν από τα 26.490 ευρώ
Υπέρ
- Σχεδιαστικό στιλ
- Επιδόσεις
- Ποιότητα κύλισης
- Σύστημα ρύθμισης για κίνηση σε διαφορετικές επιφάνειες
- Χαμηλό κόστος χρήσης
- Εξοπλισμός
Κατά
- Μέτριοι χώροι πίσω
- Έλλειψη ρεζέρβας
- Αυτονομία
Τεχνικά χαρακτηριστικά
-Κατηγορία: 5θυρο, 5θέσιο, B- SUV
-Διαστάσεις: 4.084 Χ 1.776 Χ 1.528 χλστ
-Μεταξόνιο: 2.562 χλστ
-Χώρος αποσκευών: 355/1.250
-Βάρος: 1.546 κιλά
-Κινητήρας: Ηλεκτροκινητήρας μόνιμου μαγνήτη
-Ισχύς: 156 ίπποι
-Ροπή (Nm): 260
-Μπαταρία: Ιόντων λιθίου 54 KWh – ωφέλιμη 50,8KWh (400V)
-Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
-Κιβώτιο ταχυτήτων: Αυτόματο μονής σχέσης
-Ανάρτηση: Εμπρός Γόνατα McPherson / Πίσω Ημιάκαμπτος άξονας
-Τροχοί: 215/55/18
-Φρένα: Εμπρός Αεριζόμενοι Δίσκοι / Πίσω Δίσκοι
-Σύστημα διεύθυνσης: ηλεκτρική υποβοήθηση με κύκλο στροφής: 10,5 μ.
-Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα): 9΄΄
Τελική ταχύτητα: 150 χλμ/ώρα
-Ηλεκτρική αυτονομία (δοκιμής): περίπου 300 χλμ
-Κατανάλωση ενέργειας (δοκιμής): 17,0 kWh/100 χλμ
-Διάρκεια φόρτισης μπαταρίας: 0 – 100% (wallbox 11 kW) 5,5 ώρες, 20 – 80%
(ταχυφορτιστής 100 kW) 24 λεπτά
-Εγγύηση μπαταρίας: 8ετής ή 160.000 χλμ
-Τέλη κυκλοφορίας: 0 ευρώ
-Τιμή: από 30.700 ευρώ (με την κρατική επιδότηση)
-Εγγύηση: 5ετής απεριορίστων χιλιομέτρων (+ δωρεάν οδική βοήθεια & ετήσιο τεχνικό έλεγχο).