Επιβατικό αεροσκάφος χρειάστηκε να διακόψει απότομα την τελική φάση της καθόδου του για την προσγείωση, για να αποφύγει τη σύγκρουση με άλλο, που τροχοδρομούσε στον διάδρομο του αεροδρομίου της πρωτεύουσας του Μεξικού. Η στιγμή καταγράφηκε σε βίντεο που κυκλοφόρησαν στα social media και το symb;an επιβεβαίωσε και η αεροπορική εταιρεία στην οποία ανήκει το αεροπλάνο.
«Πρόκειται για συμβάν που δεν μπορούμε να επιτρέψουμε (…). Είναι πολύ ανησυχητικό γεγονός και πρέπει να το μελετήσουμε» δήλωσε ο υφυπουργός Μεταφορών, Ροχέλιο Χιμένες Πονς, στο τηλεοπτικό δίκτυο Milenio, ανακοινώνοντας ότι ο διευθυντής των υπηρεσίας ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας, ο Βίκτορ Ερνάντες Σαντοβάλ, υπέβαλε την παραίτησή του.
Σε βίντεο, που μεταδόθηκαν από μεξικανικά ΜΜΕ, το επιβατικό αεροσκάφος εικονίζεται καθώς, μερικές δεκάδες μέτρα πριν από την προσγείωση του, ξαναπαίρνει απότομα ύψος, ενώ άλλο αεροσκάφος –της ίδιας εταιρείας– συνεχίζει την τροχοδρόμησή του.
«Χάρη στην εκπαίδευση των πιλότων μας (…) κανένας επιβάτης και κανένα μέλος πληρώματος δεν κινδύνευσε λόγω του προβλήματος που αναφέρθηκε στο AICM (σ.σ. το αεροδρόμιο της πρωτεύουσας) το βράδυ της 7ης Μαΐου» ανέφερε μέσω Twitter ο Ενρίκε Μπελτρανένα, ο διευθύνων σύμβουλος της Volaris, της εταιρείας στην οποία ανήκαν και τα δύο αεροσκάφη που ενεπλάκησαν.
Το συμβάν, όπως αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ, σημειώθηκε στο αεροδρόμιο Μπενίτο Χουάρες, το πιο πολυσύχναστο της Λατινικής Αμερικής, που εξυπηρέτησε 36 εκατομμύρια επιβάτες το 2021.
Ο Βίκτορ Ερνάντες Σαντοβάλ είχε επιφορτιστεί με το καθήκον να ανακατανεμηθεί ο εναέριος χώρος της μεξικανικής πρωτεύουσας, ώστε να επιτραπεί η εκμετάλλευση των δύο αεροδρομίων της πόλης του Μεξικού, παρά τις επικρίσεις ειδικών για τις περιπλοκότητες που ενέχει η αξιοποίηση δύο αεροδρομίων σε μια πόλη πλαισιωμένη από ορεινούς όγκους, σε υψόμετρο που ξεπερνά το 2.200 μέτρα.
Το συμβάν σημειώθηκε δύο 24ωρα αφού η Διεθνής Ομοσπονδία Ενώσεων Πιλότων Γραμμής (IFALPA) αναφέρθηκε, την Πέμπτη, στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα πληρώματα μετά την αναδιοργάνωση του εναέριου χώρου του Μεξικού για να επιτραπεί η λειτουργία του δεύτερου αεροδρομίου, του Φελίπε Άνχελες.
Η IFALPA τόνισε κυρίως ότι τα αεροσκάφη υποχρεώνονται πλέον να περιμένουν πολύ κι αναγκάζονται με προσγειώνονται με ελάχιστα καύσιμα.
Λόγω του κορεσμού του αεροδρομίου Μπενίτο Χουάρες, η προηγούμενη μεξικανική κυβέρνηση είχε αποφασίσει να κατασκευαστεί νέο αεροδρόμιο στο Τεξκόκο, προάστιο της πρωτεύουσας.
Όμως ο σημερινός πρόεδρος Αντρές Μανουέλ Λόπες Ομπραδόρ ακύρωσε το σχέδιο αυτό, προτίμησε να προχωρήσει η μετατροπή πρώην στρατιωτικής βάσης σε πολιτικό αεροδρόμιο, παρά τις σφοδρές επικρίσεις από επενδυτές και πολιτικούς του αντιπάλους.
Τον Μάιο του 2021, οι ΗΠΑ ανακοίνωσαν πως μειώνουν την κατάταξη της αεροπορικής ασφάλειας του Μεξικού εξαιτίας της έλλειψης επαρκούς ελέγχου.