Μετά τη Microsoft, που τον περασμένο μήνα «έβγαλε από την πρίζα» το Linkedin στην Κίνα, η Yahoo ανακοίνωσε ότι σταμάτησε να επιτρέπει την πρόσβαση στις υπηρεσίες της από την ηπειρωτική Κίνα «αναγνωρίζοντας το ολοένα και πιο δύσκολο επιχειρηματικό και νομικό περιβάλλον».
Η εταιρεία σταμάτησε να παρέχει περιεχόμενο για χρήστες στην ηπειρωτική Κίνα από χθες, 1η Νοεμβρίου, σύμφωνα με ανακοίνωση που αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα της, που κατευθύνει τους χρήστες των ηλεκτρονικών ταχυδρομείων Yahoo και AOL σε άλλους συνδέσμους.
«Σε αναγνώριση του ολοένα και πιο δύσκολου επιχειρηματικού και νομικού περιβάλλοντος στην Κίνα, η σειρά υπηρεσιών της Yahoo δεν θα είναι πλέον προσβάσιμη από την ηπειρωτική Κίνα από την 1η Νοεμβρίου», ανέφερε εκπρόσωπος της Yahoo σε σημερινό μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προς το Reuters. «Η Yahoo παραμένει δεσμευμένη στα δικαιώματα των χρηστών μας και σε ένα ελεύθερο και ανοικτό διαδίκτυο. Ευχαριστούμε τους χρήστες μας για τη στήριξή τους» καταλήγει.
Η κίνηση της Yahoo έρχεται σε συνέχεια αυτής της Microsoft, σηματοδοτώντας την οπισθοχώρηση του τελευταίου μεγάλου μέσου κοινωνικής δικτύωσης αμερικανικής ιδιοκτησίας στην Κίνα. Το Linkedin επικαλέστηκε ένα «λειτουργικό περιβάλλον με περισσότερες προκλήσεις και μεγαλύτερες απαιτήσεις συμμόρφωσης στην Κίνα».
Η Yahoo είχε ήδη περιορίσει σε μεγάλο βαθμό την παρουσία της στην Κίνα τα τελευταία χρόνια. Πριν από χθες, Δευτέρα, είχε ακόμα σε λειτουργία μια εφαρμογή για πρόγνωση καιρού και ορισμένες σελίδες που εμφάνιζαν ειδήσεις σε ξένες γλώσσες.
Η Yahoo, όπως αναφέρει το Αθηναϊκό – Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, μπήκε στην Κίνα το 1998 και το 2012 πέτυχε συμφωνία με τον όμιλο Alibaba για πώληση του ποσοστού της στον κολοσσό ηλεκτρονικού εμπορίου. Η συμφωνία προέβλεπε επίσης ότι η Alibaba θα έχει το δικαιώμα λειτουργίας της Yahoo China υπό την εμπορική επωνυμία της Yahoo για έως τέσσερα χρόνια.
Η Yahoo China στη συνέχεια έκλεισε την υπηρεσία του ηλεκτρονικού της ταχυδρομείου και τη διαδικτυακή της πύλη, αλλά διατήρησε το παγκόσμιο κέντρο έρευνας και ανάπτυξης στο Πεκίνο έως το 2015, οπότε και έκλεισε.
Η αποχώρησή της σημειώνεται ενώ το Πεκίνο επιβάλλει νέους περιορισμούς στις εταιρίες του Διαδικτύου σε τομείς που αφορούν από το περιεχόμενο έως τα προσωπικά δεδομένα των πελατών ενώ υιοθετεί επίσης παράλληλα νέους νόμους. Χθες, Δευτέρα, τέθηκε σε ισχύ ο νέος νόμος για την Προστασία Προσωπικών Πληροφοριών που στόχο έχει την προστασία των προσωπικών δεδομένων των χρηστών.