Η πρώτη απόφαση των πιλότων του μοιραίου αεροσκάφους της Asiana Airlines, λίγο μετά τη συντριβή του, δεν ήταν η άμεση εκκένωση του αεροσκάφους, αποκάλυψε την Τετάρτη, η αμερικανική Υπηρεσία Ασφάλειας των Μεταφορών (NTSB), που είναι επιφορτισμένη να ερευνήσει τις συνθήκες του δυστυχήματος.
Αμέσως μετά τη συντριβή «ο πιλότος ζήτησε από το πλήρωμα να μην εκκενώσουν το αεροπλάνο καθώς ήταν σε επαφή με τον πύργο ελέγχου», δήλωσε η Ντέμπορα Χέρσμαν, πρόεδρος της NTSB, σε συνέντευξη Τύπου .
«Το πιλοτήριο στη συνέχεια έκανε ανακοίνωση από το μικρόφωνο στους επιβάτες να καθίσουν», πρόσθεσε. «Την ίδια στιγμή, μια αεροσυνοδός που καθόταν στη 2L έξοδο (…) είδε φλόγες μέσα από το παράθυρο. Η αεροσυνοδός που βρισκόταν στο μέτωπο του αεροπλάνου προειδοποίησε τους πιλότους, ότι υπήρχε πυρκαγιά και έπρεπε να γίνει εκκένωση. Αυτό έγινε και η εκκένωση του αεροσκάφους ξεκίνησε».
Η κ. Χέρσμαν περιέγραψε όλη την πορεία των γεγονότων και ανέφερε ότι αν και η εκκένωση καθυστέρησε έγινε εν τέλει ταχύτητα. «Τριάντα λεπτά μετά τη συντριβή του αεροσκάφους, η πόρτα 2L, άνοιξε και ακολούθησε αμέσως η 1L. Το πρώτο πυροσβεστικό όχημα έφτασε περίπου δύο λεπτά μετά τη συντριβή», πρόσθεσε.
Η πρόεδρος της NTSB διαβεβαίωσε ότι η απόφαση των πιλότων, να μην εκκενώσουν αμέσως το αεροσκάφος, δεν είναι απαραίτητα αποδεικτικό στοιχείο αμέλειας. «Οι πιλότοι είναι μπροστά στην καμπίνα τους, δεν έχουν απολύτως ακριβή εικόνα του τι συμβαίνει στο πίσω μέρος, οι πληροφορίες πρέπει να προέρχονται από το πλήρωμα θαλάμου επιβατών», είπε.
Η πτήση 214 της Asiana Airlines συνετρίβη το Σάββατο στο Σαν Φρανσίσκο, καθώς η ουρά του αεροσκάφους χτύπησε σε ένα ανάχωμα που χωρίζει το διάδρομο προσγείωσης, από τη θάλασσα. Τα πρώτα στοιχεία της έρευνας δείχνουν ότι το αεροσκάφος είχε πολύ μικρή ταχύτητα και πετούσε πολύ χαμηλά πριν από την προσγείωση. Δύο νεαρές κοπέλες έχασαν τη ζωή τους και 182 άνθρωποι τραυματίστηκαν.