Η Expert Global Solutions, η μεγαλύτερη εταιρεία συλλογής χρεών στον κόσμο, συμφώνησε να καταβάλει ένα πρόστιμο ύψους 3,2 εκατ. δολαρίων και να σταματήσει να παρενοχλεί τους οφειλέτες με πρακτικές όπως επανειλημμένες τηλεφωνικές κλήσεις καθημερινά, όπως ανακοίνωσε χθες η επιτροπή κεφαλαιαγοράς των ΗΠΑ (FTC).
Το πρόστιμο που επιβλήθηκε στην εταιρία είναι το υψηλότερο που έχει επιβληθεί στην ιστορία σε βάρος τρίτου νομικού προσώπου ιδιωτικού δικαίου που αναλαμβάνει τη συλλογή χρεών, ανέφερε η επιτροπή.
Στον ιστότοπό της, η Expert Global Solutions αναφέρει ότι είναι μια εταιρεία συμμετοχών που ειδικεύεται σε συλλογή χρειών. Στην εξωδικαστική διευθέτηση της υπόθεσης συμπεριλήφθηκαν τρεις θυγατρικές της, οι NCO Financial Systems, Inc., ALW Sourcing, LLC, και Transworld Systems Inc.
Οι υπάλληλοι της επιχείρησης υποχρεώνονταν να συνεχίζουν τα τηλεφωνήματα ακόμη και σε περίπτωση που ενημερώνονταν ότι συνομιλούσαν με λάθος άνθρωπο, ότι ο υποτιθέμενος οφειλέτης δεν ήταν καν δανειολήπτης ή ότι ο οφειλέτης δεν ζούσε στην κατοικία ή στο χώρο εργασίας όπου καλούσαν, σύμφωνα με μια προσφυγή σε βάρος της η οποία κατατέθηκε σε ομοσπονδιακό δικαστήριο της πολιτείας Τέξας των ΗΠΑ.
“Τηλεφωνούσαν αφού τους είχαν ζητήσει να σταματήσουν να το πράττουν· αφού είχαν υποσχεθεί ότι θα σταματήσουν να τηλεφωνούν· πολύ νωρίς το πρωί· αργά τη νύχτα· σε χώρους εργασίας – ενώ γνώριζαν ότι οι εργοδότες απαγόρευαν τέτοιες κλήσεις”, ανέφερε η Κολίν Τρέσλερ, μια ειδικός σε θέματα προστασίας του καταναλωτή της FTC, σε μια ανάρτησή της στο Διαδίκτυο.
Σε μια ανακοίνωση που διένειμε μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, ο Τομ Χόι, αντιπρόεδρος της NCO, ανέφερε ότι ο όμιλος “προσπάθησε σκληρά να εξασφαλίσει τη συμμόρφωσή του προς τους κανόνες και την δίκαιη μεταχείριση των καταναλωτών”.
Πέραν της καταβολής του προστίμου, η Expert Global ανέλαβε την υποχρέωση να σταματήσει στο εξής τις καταχρηστικές πρακτικές και να αναστέλλει ή να τερματίζει τις προσπάθειες συλλογής χρεών εάν ο οφειλέτης αμφισβητεί το ποσό το οποίο τον ενημερώνουν ότι οφείλει. Θα μπορεί να συνεχίζει την προσπάθεια μόνον όταν διαθέτει εξακριβωμένα δεδομένα για το ακριβές ύψος της οφειλής, σύμφωνα με την επιτροπή κεφαλαιαγοράς.
Επιπλέον, η εταιρεία εντέλλεται στο εξής να καταγράφει τουλάχιστον το 75% των κλήσεων για τη συλλογή χρεών που κάνουν οι υπάλληλοί της και να τηρεί αρχείο κλήσεων επί 90 ημέρες, σύμφωνα με τον ίδιο εποπτικό φορέα.
Σύμφωνα με την FTC, ο όμιλος αυτών εταιρειών με έδρα το Τέξας και οι θυγατρικές του απασχολούν συνολικά 32.000 υπαλλήλους, ενώ είχε έσοδα 1,2 δισεκ. δολαρίων το 2011. Ο όμιλος επιχειρεί στον Καναδά, στα Νησιά Μπαρμπέιντος, στην Ινδία, στις Φιλιππίνες, στον Παναμά και στις ΗΠΑ.