Συμφωνία επετεύχθη μεταξύ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και της Ιρλανδικής Προεδρίας του Συμβουλίου στον «Κανονισμό για την Αναθεώρηση των Κατευθυντήριων Γραμμών των Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφορών».
Ύστερα από πολύμηνες και εντατικές διαπραγματεύσεις με την Ιρλανδική Προεδρία και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, οι επικεφαλής εισηγητές εκ μέρους του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, Γιώργος Κουμουτσάκος και Ισμαήλ Ερτούγκ, κατέληξαν σε κείμενο συμφωνίας το οποίο, όπως επισημαίνεται σε σχετική ανακοίνωση, «αναμφισβήτητα αποτελεί σαφή πρόοδο και βελτίωση του ισχύοντος νομοθετικού πλαισίου στον τομέα των μεταφορών». Στην ανακοίνωση αναφέρεται ακόμη ότι η επιτευχθείσα συμφωνία ανοίγει το δρόμο για ένα σύγχρονο, ενιαίο – όχι πια κατακερματισμένο – λειτουργικό και αποτελεσματικό ευρωπαϊκό δίκτυο μεταφορών που ανταποκρίνεται πλήρως στις ανάγκες των μεταφορών για την αποτελεσματικότερη λειτουργία της Ενιαίας Αγοράς. Με αυτό, σημειώνεται, ενσωματώνονται ισοδύναμα όλες οι περιοχές της ΕΕ και ενισχύεται η εδαφική, η οικονομική και η κοινωνική συνοχή τους.
Η συμβολή ενός τέτοιου δικτύου μεταφορών στην ανταγωνιστικότητα της ευρωπαϊκής οικονομίας και συνεπώς στην επίτευξη του στρατηγικού στόχου της βιώσιμης ανάπτυξης και της απασχόλησης είναι ιδιαίτερα σημαντική, επισημαίνεται στην ανακοίνωση.
Αναφερόμενος τέλος στη σημασία που μπορούν να έχουν τα νέα Διευρωπαϊκά Δίκτυα Μεταφορών για την Ελλάδα, ο ευρωβουλευτής της ΝΔ Γ. Κουμουτσάκος τόνισε τα εξής:
«Η Ελλάδα εξελίσσεται από χώρα της ευρωπαϊκής περιφέρειας σε χώρα-πύλη του διεθνούς εμπορίου. Είναι μια δυνατότητα που της δίνει η κομβική της θέση πάνω στη διαδρομή των όλο και αυξανόμενων εμπορευματικών ροών από την Ανατολή προς τη Δύση. Από την Ασία προς την Ευρώπη και αντίστροφα. Για να μπορέσει όμως να επιτύχει το μέγιστο βαθμό ωφελημάτων από τον αναδυόμενο ρόλο της «κομβικής χώρας -πύλης» που φιλοδοξεί και μπορεί να παίξει, δεν αρκεί μόνον η πλεονεκτική γεωγραφική της θέση.
«Το στοίχημα είναι να ενταχθεί το ελληνικό δίκτυο με τρόπο ολοκληρωμένο και αποτελεσματικό στο πλέγμα των διευρωπαϊκών μεταφορικών δικτύων που οδηγούν στην καρδιά της ενιαίας αγοράς των 500 εκατομμυρίων καταναλωτών, καθώς και στις άλλες ευρωπαϊκές χώρες που δεν είναι μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
«Είναι λοιπόν ευτυχής συγκυρία που την ώρα που δρομολογείται η “γεωπολιτική μετακίνηση” της Ελλάδας από την περιφέρεια σε κεντρική-κομβική θέση των διεθνών εμπορικών ροών, η Ευρωπαϊκή Ένωση ολοκληρώνει τη νέα στρατηγική της στα Διευρωπαϊκά Δίκτυα Μεταφορών που αποτελούν τη ραχοκοκαλιά της ενιαίας αγοράς και στο σχεδιασμό των οποίων η χώρα μας είναι πλήρως ενταγμένη».