Η γαλλική σοσιαλιστική κυβέρνηση επέκρινε την επιχειρηματική στρατηγική της διοίκησης της αυτοκινητοβιομηχανίας Peugeot Citroën της οποίας ο πρόεδρος του διευθυντηρίου κλήθηκε να δώσει εξηγήσεις στο υπουργείο Βιομηχανικής Ανάκαμψης, αναφορικά με τις αναγγελθείσες οκτώ χιλιάδες απολύσεις στον όμιλο.
«Με την στρατηγική της Peugeot έχουμε πραγματικό πρόβλημα, με την (επικείμενη) συμμαχία με την General Motors (το 2016 και μετά), με τη συμπεριφορά του βασικού μετόχου (της οικογένειας Peugeot) », τόνισε μιλώντας στον ραδιοσταθμό France Inter ο υπουργός Βιομηχανικής Ανάκαμψης, Αρνό Μοντεμπούρ, αφού συνομίλησε με τον πρόεδρο του διοικητικού συμβουλίου της αυτοκινητοβιομηχανίας, τον Φιλίπ Βαρέν.
Ο υπουργός πρόσθεσε ότι επείγεται να συναντήσει μέλη της οικογενείας Peugeot, για να διαπιστώσει, «τι θέλει να πράξει», με δεδομένο ότι ο όμιλος αποτελεί «εθνικό σύμβολο».
Η οικογένεια Peugeot δεν άργησε να απαντήσει. «Η οικογένειά μας έθετε πάντοτε ως προτεραιότητα την ανάπτυξη του ομίλου, στη στρατηγική του επίσης, μη διστάζοντας να μειώσει τη συμμετοχή της στο μετοχικό κεφάλαιο, όταν αυτό κατέστη απαραίτητο».
Πηγές της αγοράς αυτοκινήτου είπαν στο Γαλλικό Πρακτορείο ζητώντας να μην κατονομαστούν πως η Peugeot Citroën «πληρώνει τίμημα» τώρα της στρατηγικής της να κρατήσει στην Ευρώπη όλη την παραγωγική διαδικασία, αντίθετα με την ανταγωνίστρια της Renault, που έχει κρατική ενίσχυση.
Στην τρέχουσα συγκυρία πλήττεται από κάμψη πωλήσεων στη νότια Ευρώπη και στη Γαλλία ειδικότερα.
Ο Μοντεμπούρ θύμισε ότι προ τριετίας η ίδια αυτοκινητοβιομηχανία απέλυσε απ την μονάδα στην Ρεν 1.700 εργαζόμενους και “είναι απαράδεκτο να το επαναλαμβάνει ανά τριετία”.
«Δεν έχω ιδιαίτερη εμπιστοσύνη στο διοικητικό συμβούλιο» του ομίλου, είπε ο Μοντεμπούρ.
Η σοσιαλιστική κυβέρνηση ζήτησε ένα πόρισμα για την κατάσταση στον όμιλο, που αναμένεται να δημοσιευτεί πριν από την πρώτη Αυγούστου και θα κοινοποιηθεί στους εκπροσώπους των συνδικάτων σε αυτόν.
Εκτιμάται στο μεταξύ ότι θα ανακοινωθεί κάμψη των πωλήσεων, σε σχέση με τα τέλη του 2011 κατά 13%, ενώ διαρρέει από την οικογένεια Peugeot ότι «εδώ και ένα έτος για να καλυφθούν τρέχουσες υποχρεώσεις, κάθε μήνα, πρέπει να δαπανώνται 200 εκατομμύρια ευρώ», τα οποία δεν αποτελούν κέρδη.
Ο Μοντεμπούρ παρουσίασε, σήμερα, και τις γενικές γραμμές κυβερνητικού σχεδίου στήριξης στην παραγωγή αυτοκινήτων στον όμιλο.
«Ως κυβέρνηση, θα πριμοδοτήσουμε το υβριδικό, καθαρό, ηλεκτρικό, καινοτόμο αυτοκίνητο», υπογράμμισε.
Εξάλλου ο Μοντεμπούρ είπε ότι η κυβέρνηση θα μπορούσε να υποστηρίξει τη γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία, αλλά υπό τον όρο να μην δίνονται μερίσματα στους μετόχους της.