Σουρεαλιστικές σκηνές εκτυλίσσονται στο Περού για την απόκτηση των περίφημων αυτοκόλλητων και άλμπουμ της Panini για το επερχόμενο Παγκόσμιο Κύπελλο της Ρωσίας.

Η επιστροφή της Εθνικής ομάδας της χώρας στη διοργάνωση έπειτα από 36 χρόνια -από το 1982- αποτελεί το γεγονός της χρονιάς και αυτό αποτυπώνεται και στην πρωτοφανή ζήτηση που παρουσιάζουν οι συλλογές της ιταλικής εταιρείας. Πανδαιμόνιο επικρατεί σε δρόμους της πρωτεύουσας Λίμα όπου σχηματίζονται ουρές έξω από καταστήματα, ενώ σε κάποιες περιπτώσεις τα πνεύματα οξύνονται και η κατάσταση ξεφεύγει.

Περισσότεροι από 140 τόνοι από αυτοκόλλητα χαρτάκια «εξαφανίστηκαν» μόλις το πρώτο δεκαήμερο διάθεσής του σε καταστήματα της χώρας, ενώ μέσα σε μόλις δέκα λεπτά είχαν διατεθεί περισσότερα από 10.000 άλμπουμ!

Κι όλα αυτά τη στιγμή που τέσσερα χρόνια πριν, στο Μουντιάλ της Βραζιλίας όπου η «μπλανκιρόχα» δεν είχε καταφέρει να εξασφαλίσει τη συμμετοχή της, είχαν πουληθεί συνολικά 40 τόνοι!

Τα αυτοκόλλητα και τα άλμπουμ αποτελούν πια είδος προς εξαφάνιση καθώς το στοκ έχει ήδη τελειώσει, με τους προμηθευτές να υπόσχονται πως σύντομα θα διευθετηθεί το θέμα και θα καλυφθεί η ζήτηση.

Ωστόσο, πάντα υπάρχουν και αυτοί που προσπαθούν αν επωφεληθούν από τέτοιες καταστάσεις προς ίδιον όφελος.

fopjpfdoj

Όπως για παράδειγμα η Μπέτσι Κορτεγάνα που έχει θέσει υποψηφιότητα για τη δημαρχία στο Τσορίλος, στις επερχόμενες δημοτικές εκλογές που θα διεξαχθούν τον Οκτώβρη.

Η Κορτεγάνα, που κατεβαίνει ως υποψήφια με τους Σοσιαλδημοκράτες του κόμματος Peru Patria Segura (PPS), οφείλουμε να ομολογήσουμε ότι δίνει μια νέα διάσταση στον όρο «ψηφοθηρία» και αυτό διότι βλέποντας το πανδαιμόνιο που επικρατεί με τις συλλογές της Panini έσπευσε να «ψαρέψει» ψηφοφόρους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Σε μια προσπάθεια να δώσει ώθηση στην προεκλογική της καμπάνια, προσφέρει ένα άλμπουμ και 104 πακέτα χαρτάκια της Panini, ζητώντας ως αντάλλαγμα likes και κατ’ επέκταση ψήφους.

Το κοινό πάντως δεν είδε με καλό μάτι αυτήν την ενέργεια, γεγονός που φαίνεται και από κάποια αρνητικά σχόλια. Κάποιοι κάνουν λόγο για «κίνηση απελπισίας» και «λαϊκισμό», ενώ κάποιοι άλλοι δε διστάζουν να χρησιμοποιήσουν σκληρή γλώσσα.

«Εάν είστε από το Τσορίλο γνωρίζετε ήδη ποιον δεν πρέπει να ψηφίσετε», αναφέρει κάποιος χαρακτηριστικά «στολίζοντας» με κοσμητικά επίθετα την Κορτεγάνα και καλώντας τους συντοπίτες του να μην «πουλήσουν» την ψήφο τους. Κάποιος άλλος κάνει λόγο για «κακή δημοσιότητα», αναφέροντας πως η περιοχή έχει ανάγκη από σοβαρούς και έντιμους εκπροσώπους. Αν πιστέψουμε πάντως τους μετρ του μάρκετινγκ (ή αγοραλογίας στα ελληνικά), Αμερικάνους «Bad press is good marketing», δηλαδή «η κακή δημοσιότητα είναι καλό μάρκετινγκ». Οι κάλπες θα δείξουν…