Με τη βιομηχανία των καλλυντικών να γνωρίζει μια εντυπωσιακή άνοδο, αφήνοντας πίσω τα δύσκολη περίοδο του κορονοϊού, η DUST+CREAM ξεχωρίζει ως ένα καθαρά ελληνικό success story, που μέσα σε δύο δεκαετίες κατάφερε να εξελιχθεί σε έναν από τους μεγαλύτερους παραγωγούς καλλυντικών στην Ελλάδα.
Πρόκειται για την εταιρεία Cream Team, που ιδρύθηκε στη Θεσσαλονίκη το 2000, με όραμα να προσφέρει ποιοτικά καλλυντικά σε προσιτές τιμές. Υπό την ηγεσία του Λέανδρου Καρακατσάνη, Προέδρου και Διευθύνοντος Συμβούλου, αυτή η μικρή ομάδα από μια επαρχιακή πόλη ανέπτυξε και διαχειρίζεται την ευρέως γνωστή αλυσίδα καλλυντικών DUST+CREAM.
Το πρώτο κατάστημα DUST+CREAM άνοιξε το 2012 στην Καλαμάτα μέσω franchise, σηματοδοτώντας την αρχή ενός επιτυχημένου δικτύου λιανικής. Σήμερα, η εταιρεία διαθέτει 87 καταστήματα σε Ελλάδα και Κύπρο – 53 franchise, 29 εταιρικά στην Ελλάδα, 5 στην Κύπρο, καθώς και δύο e-shops που καλύπτουν τις δύο αγορές.
Η χρεοκοπία, το «Ό,τι πάρεις 1 ευρώ» και η στροφή στα καλλυντικά
Ο Λέανδρος Καρακατσάνης μεγάλωσε μέσα στο επιχειρείν, αλλά για να καταφέρει να φτάσει ως εδώ και να γράψει το δικό του success story, πέρασε από 40 κύματα. Ο παππούς και ο πατέρας του ασχολούνταν με τα καπνά, έτσι και εκείνος με τους δύο αδερφούς του μπήκαν στην οικογενειακή επιχείρηση. Ωστόσο, η χρεοκοπία και το κλείσιμο της επιχείρησης το 1990, τον ανάγκασαν να ξεκινήσει από το μηδέν.
Μπήκε στον χώρο του εμπορίου και της βιομηχανίας τροφίμων, με καθοριστικό σταθμό την Κονσερβοποιία Βορείου Αιγαίου, όπου απέκτησε πολύτιμες γνώσεις στις εμπορικές πρακτικές. Η φιλοδοξία του όμως να δημιουργήσει κάτι δικό του δεν έπαψε ποτέ. «Πάντα ήθελα να κάνω τη δική μου επιχείρηση» τόνισε ο ίδιος σε δημοσιογραφική συνάντηση στο εργοστάσιο της εταιρείας στη Θεσσαλονίκη.
Τα πρώτα επιχειρηματικά βήματα
Το 1997, μαζί με έναν συνεργάτη του, έφερε στην Ελλάδα το καινοτόμο concept των καταστημάτων σταθερής τιμής, εμπνευσμένο από τα ήδη επιτυχημένα μοντέλα της Ιταλίας και της Γερμανίας. Έτσι γεννήθηκε το 250 δραχμές shop, το οποίο γνώρισε ταχεία ανάπτυξη, και αργότερα έγινε EURO 1 shop.
«Αυτή την μόδα του ‘Ό,τι πάρεις 1 ευρώ‘, την φέραμε εμείς, η ανάπτυξη ήταν ραγδαία και τα κέρδη πολλά» είπε ο κ. Καρακατσάνης.
Παρά την επιτυχία όμως, οι διαφορές με τον συνέταιρό του οδήγησαν σε ρήξη, με αποτέλεσμα να αποχωρήσει από την εταιρεία.
H αποχώρηση αυτή σηματοδότησε την επόμενη σημαντική επιχειρηματική του κίνηση: το 2000, απέκτησε άδεια παρασκευής καλλυντικών και ένα μικρό εργοστάσιο στη Θεσσαλονίκη, βάζοντας τα θεμέλια για τη μελλοντική ανάπτυξη της DUST+CREAM.
Αρχικά, δημιούργησε το Euromania, ένα δίκτυο καταστημάτων που συνδύαζε εισαγόμενα προϊόντα από την Κίνα με καλλυντικά δικής του παραγωγής. Παρότι η επιχείρηση επεκτάθηκε και στη Βουλγαρία, σύντομα συνειδητοποίησε ότι το συγκεκριμένο μοντέλο είχε περιορισμένη βιωσιμότητα λόγω του έντονου ανταγωνισμού, οδηγώντας τον στη στρατηγική στροφή που έφερε την DUST+CREAM στην κορυφή της ελληνικής αγοράς καλλυντικών.
Ηγετική παρουσία στην αγορά

Η DUST+CREAM, προσφέροντας υψηλής ποιότητας καλλυντικά σε προσιτές τιμές έχει κατακτήσει σημαντικό μερίδιο αγοράς, φτάνοντας το 10% στην κατηγορία των εξειδικευμένων beauty shops και το 3% στο σύνολο της αγοράς καλλυντικών. Με παραγωγική δυναμικότητα 4,5 εκατομμύρια τεμάχια ετησίως, λειτουργεί στις υπερσύγχρονες εγκαταστάσεις των 12.000 τ.μ. στη Νικόπολη Θεσσαλονίκης, όπου στεγάζονται και τα κεντρικά της γραφεία.
Το 77% των προϊόντων που διατίθενται στα καταστήματα είναι με την επωνυμία DUST+CREAM, ενώ το υπόλοιπο 23% προέρχεται από αποκλειστικές συνεργασίες με διεθνείς οίκους. Παράλληλα, το 60% της συνολικής παραγωγής πραγματοποιείται στην Ελλάδα, ενώ το υπόλοιπο 40% παράγεται από συνεργάτες και συναρμολογείται στα κεντρικά της εταιρείας.
Στρατηγική εξέλιξη και ανάπτυξη

Η εταιρεία έχει αναπτύξει μια σαφή στρατηγική με στόχο την καινοτομία, την ποιότητα και τη διαρκή ανάπτυξη εστιάζοντας σε ένα ευρύ φάσμα προϊόντων μακιγιάζ, περιποίησης επιδερμίδας, αρωμάτων και αξεσουάρ.
Το 2018 αποτέλεσε χρονιά – ορόσημο, καθώς εφάρμοσε συγκεκριμένο οργανόγραμμα και επένδυσε στο ανθρώπινο δυναμικό της.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η μέση απόδειξη καταναλωτή στα καταστήματα DUST+CREAM αυξήθηκε από 4 ευρώ το 2012 στα 17,60 ευρώ σήμερα, ενώ στόχος είναι να φθάσει τη φετινή χρονιά στα 20 ευρώ, χάρη στη διεύρυνση της προϊοντικής γκάμας.
Το 2024, η εταιρεία ολοκλήρωσε επενδυτικό πλάνο ύψους 4 εκατ. ευρώ, το οποίο περιλάμβανε την ανακαίνιση καταστημάτων, τον εκσυγχρονισμό της παραγωγής και την περαιτέρω ανάπτυξη στην κυπριακή αγορά. Παράλληλα, η παρουσία της στα αεροδρόμια, όπως το «Μακεδονία», ενισχύεται, ενώ εξετάζεται η είσοδός της στο «Ελ. Βενιζέλος» και σε περιφερειακά αεροδρόμια.

Οικονομική ανάπτυξη και επενδυτικά πλάνα
Ο κύκλος εργασιών της εταιρείας ανήλθε σε 16,5 εκατ. ευρώ το 2023, σημειώνοντας αύξηση 11% σε σχέση με το 2022. Το 2024 συνεχίστηκε ανοδικά με αύξηση 7% και τζίρο 17,65 εκατ. ευρώ, ενώ το 2025 προβλέπεται αύξηση της τάξης του 12-13%.
Η εταιρεία σχεδιάζει την δημιουργία μίας ακόμα προϊοντικής σειράς με άλλο εμπορικό σήμα ώστε να επεκταθεί σε άλλα κανάλια ευρείας κατανάλωσης ενώ σε ό,τι αφορά την τοποθέτηση των προϊόντων DUST+CREAM στα φαρμακεία ή shop in shop μέσα σε σούπερ μάρκετ, είναι στρατηγική απόφαση της εταιρείας να μην γίνει επέκταση.
Συγκεκριμένα, τα επενδυτικά πλάνα ύψους 4-4,5 εκατ. ευρώ για το 2025-2026 περιλαμβάνουν:
- Ενεργειακή αναβάθμιση των εγκαταστάσεων
- Επέκταση και αναβάθμιση της παραγωγής
- Ανακαίνιση γραφείων και επενδύσεις σε logistics
- Ανάπτυξη καινοτόμων προϊόντων με ενισχυμένες καλλυντικές ιδιότητες
- Ψηφιακή αναβάθμιση και αυτοματοποίηση διαδικασιών
Το Μέλλον της DUST+CREAM
Με περισσότερα από 740.000 μέλη στο Loyalty Club και 400.000 επισκέπτες μηνιαίως στα καταστήματά της, η εταιρεία έχει εδραιωθεί ως ηγέτης στον κλάδο των καλλυντικών. Ο επόμενος μεγάλος στόχος είναι η διεθνής επέκταση, με τη συμμετοχή της σε διεθνείς εκθέσεις και την αναζήτηση στρατηγικών συνεργασιών.
«Θέλουμε η DUST+CREAM να αναπτυχθεί στην Ευρώπη» δήλωσε ο Λέανδρος Καρακατσάνης συμπληρώνοντας ότι «η καινοτομία, η ποιότητα και η στρατηγική ανάπτυξη παραμένουν οι βασικοί πυλώνες της επιτυχίας, διαμορφώνοντας το μέλλον της DUST+CREAM στην ελληνική και διεθνή αγορά».