Τουλάχιστον έξι χώρες, ανάμεσά τους η Κίνα, η Ρωσία, η Βραζιλία και η Ιαπωνία, εξέφρασαν ενδιαφέρον να συμμετάσχουν στην χρηματοδότηση μιας νέα διώρυγας για τη σύνδεση του Ατλαντικού και του Ειρηνικού Ωκεανού, όπως ανακοίνωσε χθες Νικαραγουανός αξιωματούχος που έχει αναλάβει το συντονισμό του σχεδίου.
Συζητήσαμε με την Ιαπωνία, την Κίνα, τη Ρωσία, τη Βενεζουέλα, τη Βραζιλία και τη Νότια Κορέα και όλες ενδιαφέρονται να συμμετάσχουν χρηματοδοτώντας το έργο για την διάνοιξη της διώρυγας και την κατασκευή της, που υπολογίζεται στα 30 δισ. δολάρια, δήλωσε ο Εδέν Παστόρα, στον οποίο έχει ανατεθεί από τον πρόεδρο Ντανιέλ Ορτέγα να συντονίσει το έργο.
Την Τρίτη, αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο Ορτέγα υπέβαλε στη βουλή ένα πρώτο νομοσχέδιο το οποίο προβλέπει την διάνοιξη της νέας διώρυγας που θα συνδέει τον Ατλαντικό και τον Ειρηνικό μέσω του εδάφους της Νικαράγουας, προτείνοντας έξι πιθανές διαδρομές για αυτή. Τα σχέδια περί διάνοιξης διώρυγας καταρτίζονταν από τον 18ο αιώνα. Μια από τις προτεινόμενες διαδρομές θα μπορούσε να περνά από τον ποταμό Σαν Χουάν, στα σύνορα με τη γειτονική Κόστα Ρίκα, αν και οι δύο χώρες αντιδίκησαν στο Διεθνές Δικαστήριο της Χάγης πέρυσι για τα δικαιώματα σε ένα νησάκι στον ποταμό.
Οι μελέτες εφαρμοσιμότητας αναμένεται να στοιχίσουν 350 εκατ. δολάρια ενώ το κόστος κατασκευής της διώρυγας εκτιμάται ότι θα φθάσει τα 30 δισ. δολάρια.
Κατά τον Παστόρα, η διώρυγα της Νικαράγουας θα είναι «μεγαλύτερη και βαθύτερη» από ό,τι αυτή του Παναμά.