Το λάθος του καπετάνιου του Costa Concordia Φραντσέσκο Σκεττίνο, το οποίο ναυάγησε την Παρασκευή το βράδυ κοντά στις ακτές του νησιού Τζίλιο, αναγνωρίζει τώρα σε επίσημο ανακοινωθέν της η πλοιοκτήτρια εταιρία.
«Απ’ ό, τι φαίνεται, ο κυβερνήτης προχώρησε σε λάθος εκτίμηση, κάτι που είχε σοβαρότατες συνέπειες: το πλοίο έπλεε υπερβολικά κοντά στην ακτή, και φαίνεται πως οι αποφάσεις του καπετάνιου, στην διαχείριση της κατάστασης εκτάκτου ανάγκης που προέκυψε δεν ακολούθησαν τις διαδικασίες που προβλέπει η εταιρία μας, οι οποίες σέβονται και κάποιες φορές υπερβαίνουν τα διεθνή στάνταρντ», τονίζει η Costa Crociere.
Τα ιταλικά μέσα ενημέρωσης αναφέρονται και σήμερα εκτενώς στην συνήθεια
πολλών κυβερνητών, συμπεριλαμβανομένου και του Φραντσέσκο Σκεττίνο του
Concordia, περνούν πολύ κοντά στο νησί Τζίλιο. Μια «υπόκλιση στο νησί»
που σκοπό είχε τον εντυπωσιασμό των κατοίκων και των επιβατών. Οι ίδιοι
οι ναύτες, όμως, αυτή την φορά, κατάλαβαν ότι η πορεία πλεύσης ήταν
παρακινδυνευμένη.
Σύμφωνα με την Corriere della Sera ο πλοίαρχος ήθελε να… κάνει τη χάρη
σε ένα μέλος του πληρώματος που κατάγεται από το νησί Τζίλιο, τον
Αντονέλλο Τιέβολι. Τον φώναξε μάλιστα στη γέφυρα του πλοίου λέγοντας του «Αντονέλλο, έλα να δεις, είμαστε πολύ κοντά στο Τζίλιό σου», σύμφωνα
με μαρτυρίες στην εφημερίδα.
«Προσοχή, είμαστε πολύ κοντά», είπε εκείνος στον καπετάνιο. Αμέσως μετά
το πλοίο χτύπησε σε ύφαλο και τελικά μισοβυθίστηκε στα ανοιχτά του
νησιού, στέλνοντας στο θάνατο τουλάχιστον έξι ανθρώπους.
Η πλοιοκτήτρια εταιρία αναφέρει επίσης ότι το προσωπικό της κάνει συνεχείς ασκήσεις για την αντιμετώπιση ναυαγίων, ότι σε κάθε κρουαζιέρα εκπαιδεύονται και οι επιβάτες και ότι το Concordia διέθετε όλες τις αναγκαίες, σωσίβιες λέμβους.
Οι επιβάτες, όμως, συνεχίζουν να δηλώνουν ότι πολλές σωσίβιες λέμβοι δεν μπόρεσαν να χρησιμοποιηθούν, εξαιτίας της μεγάλης κλήσης του πλοίου και ότι στην αρχή, έγινε λόγος για «περιορισμένης σημασίας τεχνική βλάβη».