Ο χριστιανοδημοκράτης ευρωβουλευτής Έλμαρ Μπροκ, πρόεδρος της Επιτροπής Εξωτερικών Υποθέσεων του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, εκφράζει, σε συνέντευξή του στην γερμανική εφημερίδα Frankfurter Allgemeine Zeitung, την αισιοδοξία του ότι μπορεί να επιτευχθεί συμφωνία για το προσφυγικό στη Σύνοδο Κορυφής . «Δεν έχουμε καμιά άλλη επιλογή. Η εναλλακτική θα ήταν να χωρίσουμε την Ευρώπη με συρματοπλέγματα και αυτό δεν μπορεί κανένας να το θεωρήσει στα σοβαρά λύση», λέει.
Ο Μπροκ εξηγεί πως η Ευρώπη συνομιλεί με την Τουρκία παρά τις αντιδράσεις που υπάρχουν, διότι «με ποιον άλλον θα μπορούσε να συνομιλήσει στη περιοχή;». Τονίζει δε ότι «όποιος αντιτάσσεται στη συμφωνία με την Τουρκία δημιουργεί περισσότερους πρόσφυγες, περισσότερο πόνο και περισσότερα συρματοπλέγματα γύρω από χώρες μέλη της Ε.Ε., προκαλεί το τέλος της Σένγκεν και συνέπειες στην εσωτερική αγορά.»
Ο γερμανός ευρωβουλευτής λέει επίσης, ότι ακριβώς για να αποφευχθούν οι εικόνες της Ειδομένης «η καγκελάριος Μέρκελ επανειλημμένα είπε, ότι το κλείσιμο των συνόρων δεν είναι επιλογή. Δεν φέρει την ευθύνη η κυρία Μέρκελ για τις εικόνες της Ειδομένης, αλλά οι «Μακεδόνες» και οι Αυστριακοί, οι οποίοι έκλεισαν εν τοις πράγμασι -κατά το μάλλον ή ήττον- τα σύνορα. Κλειδωμένα σύνορα δεν μας βγάζουν από την κρίση, διότι η δυστυχία των ανθρώπων τότε μεγαλώνει περισσότερο και επομένως θα αναζητήσουν άλλους, παράνομους και πολύ πιο επικίνδυνους, δρόμους προς την Ευρώπη. Αυτό και τίποτε άλλο δεν δείχνει το χάος της Ειδομένης. Χρειαζόμαστε έναν συντονισμένο ευρωπαϊκή λύση, η οποία ήδη αρχίζει να λειτουργεί. Ο αριθμός των προσφύγων προς την Ελλάδα μειώθηκε ήδη κατά 70% από τον Οκτώβριο», προσθέτει. Πιστεύει δε, ότι «είναι πλάνη να νομίζεται ότι έρχονται λιγότεροι πρόσφυγες επειδή η Αυστρία έκλεισε τα σύνορα, αυτό οφείλεται κυρίως στις ενισχυμένες προσπάθειες της Τουρκίας, της Frontex, τη βοήθεια του ΝΑΤΟ και άλλα μέτρα», όπως επισημαίνει.
« Η Ε.Ε. στέλνει πίσω παράνομους μετανάστες και δέχεται ίσο αριθμό προσφύγων. Εν τω μεταξύ καταγράφεται στην Ελλάδα περίπου το 85% των μεταναστών, ενώ το Σεπτέμβριο ήταν μόνο 5%. Πρέπει να στείλουμε το μήνυμα ότι ο επικίνδυνος δρόμος μέσω της θάλασσας δεν έχει νόημα, διότι υπάρχει ένας νόμιμος», τονίζει ο Μπροκ.