Ο Αιγύπτιος πρόεδρος Άμπντελ Φάταχ αλ Σίσι χαρακτηρίζει σήμερα σε συνέντευξή του στο βρετανικό δίκτυο BBC «προπαγάνδα» του Ισλαμικού Κράτους (ΙΚ) την ανάληψη από την τζιχαντιστική αυτή οργάνωση της ευθύνης για την συντριβή το Σάββατο του ρωσικού αεροσκάφους στο Σινά, προπύργιο της αιγυπτιακής του πτέρυγας.
Ο Σίσι προειδοποιεί εξάλλου στην ίδια συνέντευξη ότι θα είναι μακρά η έρευνα γύρω από τα αίτια του τραγικού αυτού δυστυχήματος με θύματα και τους 224 επιβαίνοντες, κυρίως Ρώσους τουρίστες, του αεροσκάφους.
Η αιγυπτιακή πτέρυγα του ΙΚ είχε ανακοινώσει μετά το δυστύχημα ότι αυτή «κατέρριψε» το ρωσικό αεροσκάφος σε αντίποινα για τους ρωσικούς αεροπορικούς βομβαρδισμούς στη Συρία.
Αναφερόμενος σε αυτό και ο εκπρόσωπος του Κρεμλίνου Ντμίτρι Πεσκόφ χαρακτήρισε σήμερα ανάρμοστο να συνδέεται η ρωσική στρατιωτική στρατηγική στη Συρία με την υπόθεση της έρευνας για τη συντριβή του ρωσικού αεροσκάφους στην Αίγυπτο.
«Θα χρειαστεί χρόνος για να διευκρινιστεί αυτό το περιστατικό, δείτε την πτήση της Pan American που είχε συντριβεί στην Ευρώπη (στο Λόκερμπι το 1988). Χρειάστηκε χρόνια για να εξακριβωθεί η αλήθεια, τα αίτια της συντριβής. Δεν μπορούμε απλώς να βγάλουμε βιαστικά συμπεράσματα», σημείωσε επίσης ο Σίσι μιλώντας στο BBC.
Στις 21 Δεκεμβρίου του 1988, ένα Boeing 747 της αμερικανικής αεροπορικής εταιρείας είχε διαλυθεί πάνω από το Λόκερμπι της Σκωτίας μερικά λεπτά μετά την απογείωσή του κατά τρόπο που φέρει ομοιότητες με αυτό που συνέβη το Σάββατο στο Airbus Α321 της ρωσικής αεροπορικής εταιρείας Metrojet. Οι ερευνητές χρειάστηκαν μόνον τέσσερις ημέρες για να συμπεράνουν ότι μια μικρή βόμβα είχε τοποθετηθεί στο αεροσκάφος, αλλά τρία χρόνια για να αναγνωριστούν οι Λίβυοι δράστες της επίθεσης αυτής.
«Υπάρχει αυτή η προπαγάνδα, σύμφωνα με την οποία, το αεροπλάνο συνετρίβη εξαιτίας του Ντάες (σ.σ.: το αραβικό ακρωνύμιο του ΙΚ). Αυτός είναι ένας τρόπος πρόκλησης βλάβης στην σταθερότητα και την ασφάλεια στην Αίγυπτο, όπως και στην εικόνα της», συνέχισε ο Σίσι.
«Το αεροσκάφος βρισκόταν σε ύψος 10.668 μέτρων, και πιστέψτε με, η κατάσταση στο Σινά, ιδιαίτερα σε αυτήν την περιορισμένη ζώνη, βρίσκεται εντελώς υπό τον έλεγχό μας», πρόσθεσε.
Το Airbus της Metrojet διαλύθηκε εντελώς εν πτήσει, όπως δείχνει το γεγονός ότι τα συντρίμμια του βρέθηκαν σκορπισμένα σε περιοχή μεγαλύτερη από 100 τετραγωνικά χιλιόμετρα, σύμφωνα με ερευνητές.
Παράλληλα σύμφωνα με ειδικούς που ρωτήθηκαν από το Γαλλικό Πρακτορείο, αυτό που συνέβη στο αεροσκάφος ό,τι κι αν ήταν αυτό, πρέπει να ήταν άκρως αιφνιδιαστικό, καθώς ο κυβερνήτης του έχασε αμέσως τον έλεγχό του.
Όλοι αποκλείουν εξάλλου το ενδεχόμενο να μπόρεσε να χτυπηθεί σε ύψος μεγαλύτερο από τα 10.000 μέτρα από έναν πύραυλο από αυτούς που διαθέτουν οι τζιχαντιστές του Ισλαμικού Κράτους στο Σινά. Επομένως παραμένουν δύο υποθέσεις: ένα τεχνικό πρόβλημα που προκάλεσε μια έκρηξη και μια άμεση διάλυση του αεροσκάφους χωρίς να αφήσει χρόνο στον πιλότο να επικοινωνήσει με το έδαφος –μια πολύ σπάνια περίπτωση, σύμφωνα με τους ειδικούς–, ή μια βόμβα, που έβαλε μέσα στο αεροσκάφος κάποιος από τους επιβαίνοντες, ή είχε τοποθετηθεί σε αυτό από ένα μέλος του προσωπικού εδάφους.