Οι πτήσεις στο Χίθροου της Βρετανίας ξεκίνησαν και πάλι αργά το βράδυ της Παρασκευής, μετά την πυρκαγιά έθεσε εκτός λειτουργίας την παροχή ηλεκτρικού ρεύματος και έκλεισε το πιο πολυσύχναστο αεροδρόμιο της Ευρώπης για όλη την ημέρα, με αποτέλεσμα να εγκλωβιστούν δεκάδες χιλιάδες επιβάτες και να προκληθεί ταξιδιωτική αναταραχή παγκοσμίως.
Το Χίθροου δήλωσε ότι οι ομάδες του εργάστηκαν ακούραστα για την επαναλειτουργία του πέμπτου πιο πολυσύχναστου αεροδρομίου στον κόσμο, αφού αναγκάστηκε να κλείσει εντελώς μετά από μια τεράστια πυρκαγιά που κατέκαψε έναν κοντινό υποσταθμό το βράδυ της Πέμπτης, με τους ταξιδιώτες να καλούνται να μείνουν μακριά.
Το αεροδρόμιο επρόκειτο να εξυπηρετήσει 1.351 πτήσεις την Παρασκευή, με 291.000 επιβάτες, αλλά τα αεροπλάνα κατευθύνθηκαν σε άλλα αεροδρόμια της Βρετανίας και της Ευρώπης, ενώ πολλές πτήσεις μεγάλων αποστάσεων επέστρεψαν στο σημείο αναχώρησής τους.
Το Χίθροου ανακοίνωσε ότι θα υπάρξει περιορισμένος αριθμός πτήσεων την Παρασκευή, οι οποίες θα επικεντρωθούν κυρίως στη μετεγκατάσταση αεροσκαφών και στη μεταφορά αεροσκαφών στο Λονδίνο.
«Αύριο το πρωί, αναμένουμε να επιστρέψουμε σε πλήρη λειτουργία, στο 100% της λειτουργίας ως μια κανονική ημέρα», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος του Χίθροου Τόμας Γουόλντμπι. «Αυτό που θα ήθελα να κάνω είναι να ζητήσω συγγνώμη από τους πολλούς ανθρώπους που επηρεάστηκε το ταξίδι τους … λυπούμαστε πολύ για όλη την ταλαιπωρία».
Η αστυνομία δήλωσε ότι μετά από μια αρχική αξιολόγηση δεν θεωρεί το περιστατικό ύποπτο, αν και οι έρευνες συνεχίζονται. Η Πυροσβεστική Υπηρεσία του Λονδίνου δήλωσε ότι οι έρευνές της θα επικεντρωθούν στον ηλεκτρικό εξοπλισμό διανομής.
Το κλείσιμο δεν προκάλεσε μόνο ταλαιπωρία στους ταξιδιώτες, αλλά προκάλεσε και την οργή των αεροπορικών εταιρειών, οι οποίες εξέφρασαν την απορία τους για το πώς θα μπορούσε να καταρρεύσει μια τόσο σημαντική υποδομή.
Ο αερομεταφορέας βρίσκεται τώρα αντιμέτωπος με την προοπτική ενός οικονομικού πλήγματος που θα κοστίσει δεκάδες εκατομμύρια λίρες και με μια πιθανή μάχη για το ποιος θα πρέπει να πληρώσει.
«Θα περίμενε κανείς ότι θα είχαν σημαντική εφεδρική δύναμη», δήλωσε στο Reuters ένα ανώτατο στέλεχος ευρωπαϊκής αεροπορικής εταιρείας.
Η Γουόλντμπι του Χίθροου δήλωσε ότι τα εφεδρικά συστήματα και οι διαδικασίες λειτούργησαν όπως έπρεπε. «Αυτό (η παροχή ρεύματος) είναι λίγο αδύναμο σημείο», δήλωσε στους δημοσιογράφους έξω από το αεροδρόμιο. «Αλλά φυσικά από απρόοπτα ορισμένων μεγεθών δεν μπορούμε να προφυλαχθούμε 100% και αυτό είναι ένα από αυτά».