Στα ρούχα και το μακιγιάζ, ως προς τις τάσεις που επιτάσσει η νέα χρονιά, κυριαρχεί ένα φάσμα από ανάλαφρα, αέρινα στυλ που αναμειγνύονται με τις πιο τολμηρές παλέτες. Παραδόξως, τα αρώματα ακολουθούν αυτή την τάση, με τους ειδικούς να προβλέπουν ότι το 2023 θα είναι η χρονιά των «μεγάλων, τολμηρών λουλουδιών και της κρεμώδους βανίλιας», σύμφωνα με το InStyle.
Ακριβώς όπως και οι άλλες τάσεις της δεκαετίας του ’90, οι οποίες βιώνουν μια σημαντική άνθιση τη νέα χρονιά, τα αρώματα βανίλιας μοιάζουν περισσότερο με το να γλιστράς σε ένα κασμιρένιο πουλόβερ αντί να δαγκώνεις ένα πολύ γλυκό cupcake.
Η Rosie Jane Johnston, η ιδρύτρια της μάρκας αρωμάτων By/Rosie Jane, δήλωσε στο Allure ότι οι άνθρωποι συνήθως έλκονται προς αυτό με το οποίο νιώθουν συναισθηματική σύνδεση. Όταν ήρθε η ώρα, λοιπόν, να δημιουργήσει το δικό της άρωμα βανίλιας, λοιπόν, εμπνεύστηκε από την απλότητα των παιδικών της χρόνων. «Όλοι φορούσαν βανίλια και όλα μύριζαν έτσι», είπε.
Καθώς συνεχίζουμε να περιηγούμαστε σε έναν μετα-πανδημικό κόσμο και να επανατοποθετούμαστε στον υβριδικό τρόπο ζωής μας, είναι λογικό να καταφεύγουμε σε ανακουφιστικά αρώματα μέσα σε μια καταιγίδα αλλαγών, εξηγεί το thelist.com.
Η βανίλια έχει μακρά ιστορία ως δημοφιλές άρωμα
Η βανίλια μπορεί να είναι το αρωματικό προφίλ της συλλογικής μας αθωότητας, αλλά η ιστορία του αρώματος είναι αρκετά πιο… πικάντικη! Το μπαχαρικό δεν είναι μόνο ύποπτο για αφροδισιακό, αλλά το συστατικό ήταν, επίσης, τόσο διαδεδομένο σε ερωτικά ξόρκια κατά τη διάρκεια του Μεσαίωνα που απαγορεύτηκε η πώλησή του στην Ευρώπη εκείνη την εποχή, σύμφωνα με το Allure.
Η Gabriela Cherlariu, ανώτερη αρωματοποιός της Firmenich, δήλωσε στο Bustle ότι η βανίλια ανακαλύφθηκε αρχικά στο Μεξικό και έφτασε στην Ευρώπη στις αρχές του 1500. Έκτοτε, το άρωμα αποτέλεσε τη βάση πολλών αρωμάτων, αποκτώντας μέγιστη δημοτικότητα στις αρχές της δεκαετίας του 1990.
Σύμφωνα με το The Smell Report, η μακροχρόνια σύνδεση της βανίλιας με τη ζεστασιά, την απαλότητα και την αγνότητα έκανε λογική τη δημοτικότητά της μετά τη δεκαετία του 1980. Ο εναγκαλισμός της βανίλιας από την κοινωνία, όπως και η μόδα της δεκαετίας του 1990, ήταν ο τρόπος της να διορθώσει την υπερβολική αρρενωπότητα της δεκαετίας του 1980.
Το πρώτο gourmand άρωμα που «πότισε» τη συνείδηση του κοινού ήταν το Angel του Thierry Mugler. Με νότες πραλίνας, πατσουλί και περγαμόντο, το Angel και αρώματα σαν κι αυτό έφεραν ζεστά μπαχαρικά στο τέλος του αιώνα. Το άρωμα περιγράφεται ως βαρύ και μεθυστικό -ένα άρωμα που η Bee Sharpio, ιδρύτρια του Ellis Brooklyn, δήλωσε στο Allure ότι ήταν ένα άρωμα που «δεν το φορούσες, αυτό σε φορούσε».
Τα αρώματα βανίλιας που είναι δημοφιλή σήμερα έχουν περισσότερο σχέση με την ισορροπία, λέει το Bustle, με προφίλ αρωμάτων που είναι εξίσου διαχρονικά και πολύπλοκα.