Όταν πρόκειται για τα πιο διάσημα φορέματα του 20ού αιώνα, το νυφικό που φορούσε η Γκρέις Κέλι στο γάμο της με τον πρίγκιπα Ρεϊνιέρ του Μονακό σίγουρα βρίσκεται στην κορυφή της λίστας, ακόμη κι αν έχουν περάσει 65 χρόνια από τότε.
Το συγκεκριμένο νυφικό αντανακλούσε όλη την πραγματικότητα, ή το όνειρο θα έλεγε κανείς, που βίωνε η ηθοποιός του Χόλιγουντ που παντρευόταν ένα από τα μέλη της βασιλικής οικογένειας των Μονεγάσκων, ενώ ενέπνευσε το νυφικό χιλιάδων γυναικών ανά τον κόσμο, ανάμεσα στα οποία και εκείνο της Κέιτ Μίντλετον, σε σχέδια της Σάρα Μπάρτον για τον οίκο Αλεξάντερ ΜακΚουίν.
Η Γκρέις Κέλι όχι μόνο βρισκόταν στο αποκορύφωμα της καριέρας της όταν παντρεύτηκε το 1956, αλλά με τον γάμο της θα γινόταν και πριγκίπισσα, γι’ αυτό και το φόρεμα που θα επέλεγε για τη σημαντικότερη μέρα της ζωής της θα έπρεπε να αντικατοπτρίζεται όλο αυτό.
Ο γάμος μεταδόθηκε από πολλά ευρωπαϊκά κανάλια και τον παρακολούθησαν πάνω από 30 εκατομμύρια τηλεθεατές που συντονίστηκαν στους τηλεοπτικούς τους δέκτες για να δουν το φόρεμα που σχεδίασε η βραβευμένη με Όσκαρ σχεδιάστρια κοστουμιών Έλεν Ρόουζ.
Η Ρόουζ είχε συνεργαστεί με την Κέλι σε τέσσερις ταινίες, οπότε ήταν το πλέον έμπιστο άτομο για να της αναθέσει το σχεδιασμό του νυφικού της μελλοντικής πριγκίπισσας. Το φόρεμα, μάλιστα, ήταν ένα δώρο από το MGM Studios στο πιο διάσημο αστέρι τους και παρασκευάστηκε εξολοκλήρου στο χέρι από μεταξωτό ύφασμα σε ιβουάρ απόχρωση με 100 μέτρα μεταξωτό τούλι.
Το φόρεμα που έκανε τους πάντες να μιλούν για την κομψότητα που το χαρακτήριζε -διακρινόταν για το ψηλό ντεκολτέ, το μπούστο με τα χιλιάδες κεντημένα στο χέρι μαργαριτάρια, τη φούστα από ταφτά και μια ουρά μήκους ενός μέτρου- χρειάστηκε μήνες για να δημιουργηθεί.
Η μελλοντική πριγκίπισσα για την πιο σημαντική ημέρα της ζωής της αποφάσισε να μην φορέσει τιάρα στα μαλλιά της, αλλά τα έπιασε σε κότσο με ένα αξεσουάρ με δαντέλα και μαργαριτάρια που να μπορεί να κρατάει το υπέροχο πέπλο της σταθερό. Μάλιστα, το ύφασμα του πέπλου επιλέχθηκε με σκοπό το πρόσωπο της Κέλι να είναι όσο το δυνατόν πιο ορατό γινόταν στους 600 καλεσμένους του γάμου, αλλά και τους εκατομμύρια τηλεθεατές που παρακολουθούσαν το μυστήριο ζωντανά.
Όσο για την ανθοδέσμη της; Εκείνη την εποχή είθισται πολλές νύφες να κρατούν μια Βίβλο, όπως έκανε άλλωστε και η Κέλι. Το βιβλίο ήταν ένα δώρο και στολίστηκε με μετάξι, δαντέλες και μαργαριτάρια και το έφερε μαζί με ένα μικρό μπουκετάκι από κρίνα.
Προηγουμένως, ωστόσο, στον πολιτικό γάμο που πραγματοποιήθηκε στο παλάτι του Μονακό επέλεξε να φορέσει ένα κομψό ροζ μπροκάρ δύο κομματιών, από ταφτά καλυμμένο με γαλλική δαντέλα, επίσης σχεδιασμένο από την Ρόουζ.
Κομψό και σαφώς απλούστερο από το επίσημο νυφικό του θρησκευτικού της γάμου, αποτέλεσε, ίσως, την καλύτερη «προθέρμανση» για ένα από τα πιο διάσημα νυφικά όλων των εποχών.