Όσο παράδοξο κι αν ακούγεται το βίντεο στο YouTube με τα περισσότερα dislikes έχει σημειώσει περισσότερες από 220 εκατομμύρια προβολές. Το εν λόγω βίντεο είναι στην πραγματικότητα προϊόν του ίδιου του YouTube, ενώ σύμφωνα με τα Παγκόσμια Ρεκόρ Γκίνες, το «YouTube Rewind 2018: Everyone Controls Rewind», είχε 19.124.328 dislikes μέχρι τις 22 Απριλίου του 2021 κυρίως για το «απαρχαιωμένο και ασυνήθιστο περιεχόμενό του».
Όπως αναφέρει το grunge.com, μέσα στις πρώτες οκτώ ημέρες από την κυκλοφορία του, κέρδισε το βίντεο για το τραγούδι του Justin Bieber «Baby» ως το βίντεο με τα περισσότερα dislikes στην πλατφόρμα με 10 εκατομμύρια dislikes -ένα επίπεδο «μίσους» που το «Baby» χρειάστηκε οκτώ χρόνια για να επιτύχει.
YouTube: Το βίντεο με τα περισσότερα dislikes έχει περισσότερες από 220 εκατομμύρια προβολές
Ποιο ήταν λοιπόν το πρόβλημα; Το YouTube, το οποίο φιλοξένησε το πρώτο του βίντεο το 2005, ξεκίνησε για πρώτη φορά να δημοσιεύει ένα βίντεο ανασκόπησης για το τέλος του έτους το 2011. Με οικοδέσποινα τη Rebecca Black από το τραγούδι «Friday», ήταν μια σχετικά απλή αναδρομή στα 10 πιο δημοφιλή βίντεο της χρονιάς. Για τα επόμενα χρόνια, το YouTube συνέχισε να χρησιμοποιεί ένα παρόμοιο πρότυπο για το βίντεο στο τέλος του κάθε έτους ονόματι «Rewind», αλλά μέχρι το 2015, το YouTube είχε αλλάξει ως πλατφόρμα.
Μέχρι τότε, ο ιστότοπος χρησιμοποιούνταν κυρίως από ερασιτέχνες για την παραγωγή DIY περιεχομένου. Σύμφωνα με το Hootsuite, το 2015 το YouTube άρχισε να μετράει πιο προσεκτικά την ικανοποίηση των θεατών και να εξατομικεύει τους αλγόριθμους που προτείνουν βίντεο στους θεατές, ενώ το The Verge αποκαλεί το YouTube μετά το 2015 «βασικό στοιχείο ψυχαγωγίας», αναφέρει το grunge.com. Οι μακροχρόνιοι δημιουργοί που είχαν κάνει εξαρχής δημοφιλές το YouTube άρχισαν σύντομα να σημειώνουν ότι η πλατφόρμα πλέον έδινε προτεραιότητα στην ικανοποίηση των διαφημιζόμενων έναντι όλων των άλλων.
Η δυσαρέσκεια με τις νέες πρακτικές του YouTube ήρθε στο προσκήνιο το 2018 με το βίντεο «YouTube Rewind 2018: Everyone Controls Rewind». Σύμφωνα με το grunge.com και όσα αναφέρει το Forbes, παρά το γεγονός ότι η ανασκόπηση είναι πιο διαφορετική από ποτέ όσον αφορά την επισήμανση μη αγγλόφωνων δημιουργών και την ενδυνάμωση των γυναικών, την εκπροσώπηση της Ασίας και την ιεράρχηση της ψυχικής υγείας, ακόμη και τη λήψη προτάσεων από σχόλια χρηστών σχετικά με το τι πρέπει να συμπεριληφθεί στο εκάστοτε βίντεο ανασκόπησης της χρονιάς, προκάλεσε αμέσως αντιδράσεις, ίσως επειδή στην πραγματικότητα δεν συνέδεσε αυτά τα θέματα με κινήματα εντός της κοινότητας του YouTube.
Αξιοσημείωτη ήταν η (κατανοητή) απουσία του αμφιλεγόμενου αστέρα του YouTube PewDiePie, ο οποίος παρόλο που ήταν ο πιο δημοφιλής YouTuber εκείνη την εποχή, έμεινε εκτός για δεύτερη συνεχή χρονιά χάρη στα σεξιστικά, ρατσιστικά και αντισημιτικά σχόλια που έγιναν κατά τη διάρκεια των βίντεό του. Μια άλλη σημαντική απουσία ήταν αυτή του Λόγκαν Πολ, ο οποίος είχε κινηματογραφήσει και μεταδώσει το νεκρό σώμα ενός θύματος αυτοκτονίας στο δάσος Aokigahara στην Ιαπωνία.
Αυτές οι απουσίες αν και είχαν νόημα, δεν ήταν οι μόνοι αμφιλεγόμενοι δημιουργοί που δεν συμπεριλήφθηκαν στο εν λόγω βίντεο της ανασκόπησης της χρονιάς. Το βίντεο του 2017 περιλάμβανε περισσότερους από 250 δημιουργούς του YouTube, ενώ η έκδοση του 2018 περιλάμβανε μόλις 100. Αρκετοί δημιουργοί όπως η Lily Singh, ο Casey Neistat και η Lisa Koshy είχαν ξεκινήσει στο YouTube, αλλά μέχρι το τέλος του 2018 είχαν προχωρήσει για να επιχειρήσουν περισσότερο mainstream επιτυχία.
Το 2019, μάλιστα, το YouTube έφτασε στο σημείο να χρησιμοποιήσει το βίντεο ανασκόπησης στο τέλος της χρονιάς για να ζητήσει συγγνώμη για το βίντεο του 2018, ξεκινώντας το με τις αντιδράσεις απέχθειας των χρηστών του. Μέχρι τις 24 Νοεμβρίου το συγκεκριμένο βίντεο έχει 3,4 εκατομμύρια likes και 9,5 εκατομμύρια dislikes. Αξίζει να αναφερθεί ότι για το 2020 δεν υπήρξε κανένα βίντεο ανασκόπησης της χρονιάς.