Ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών διοργανώνει σε ετήσια βάση ασκήσεις αντιμετώπισης καταστάσεων έκτακτης ανάγκης, με σκοπό τη δοκιμή του Σχεδίου Αντιμετώπισης Καταστάσεων Ανάγκης Αερολιμένα (ΣΑΚΑΑ), τον έλεγχο αποτελεσματικότητας και αποδοτικότητας του μηχανισμού αντιμετώπισης καταστάσεων έκτακτης ανάγκης, καθώς επίσης και την εξάσκηση του προσωπικού, διασφαλίζοντας έτσι το υψηλότερο δυνατό επίπεδο ετοιμότητας των εμπλεκόμενων φορέων.
 
Την  Πέμπτη 6 Νοεμβρίου 2014, πραγματοποιήθηκε με επιτυχία στο Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών η Άσκηση Ετοιμότητας Ευρείας Κλίμακας 2014, με τίτλο σεναρίου «Ατύχημα Αεροσκάφους στον Αερολιμένα», στο πλαίσιο των τακτικών ασκήσεων του ΔΑΑ, σύμφωνα με τους κανονισμούς του Διεθνούς Οργανισμού Πολιτικής Αεροπορίας (ICAO) και της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας της χώρας.
 
Στην άσκηση ετοιμότητας, εκτός των υπηρεσιών της Εταιρείας Αεροδρομίου, συμμετείχαν οι φορείς:
 

  • Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας / Κρατική Αεροπορική Αρχή (ΔΑΑ)
  • Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας / Πύργος Ελέγχου Αερολιμένα 
  • Πυροσβεστική Υπηρεσία Αερολιμένα
  • Πυροσβεστικό Σώμα 
  • Υπηρεσία Επείγουσας Ιατρικής Βοήθειας Αερολιμένα (ΥΕΙΒΑ)
  • Εθνικό Κέντρο Άμεσης Βοήθειας (ΕΚΑΒ)
  • Διεύθυνση Αστυνόμευσης Αερολιμένα Αθήνας 
  • Ελληνική Αστυνομία
  • Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας (ΓΓΠΠ)
  • Επιτροπή Διερεύνησης Ατυχημάτων και Ασφάλειας Πτήσεων (ΕΔΑΑΠ)
  • Εθνικό Κέντρο Επιχειρήσεων Υγείας (ΕΚΕΠΥ)
  • Εθνικό Κέντρο Κοινωνικής Αλληλεγγύης (ΕΚΚΑ)
  • Ιατροδικαστική Υπηρεσία Αθηνών
  • Ιερά Μητρόπολη Μεσογαίας & Λαυρεωτικής
  • Aegean Airlines & Olympic Air
  • Φορέας επίγειας Εξυπηρέτησης (Goldair Handling)
  • SOFITEL

 
Σενάριο άσκησης
 
Το σενάριο της άσκησης προέβλεπε «συντριβή αεροσκάφους Α320 που εκτελούσε πτήση εσωτερικού με 114 άτομα (108 επιβάτες και 6 μέλη πληρώματος)».
 
«Το αεροσκάφος απογειώθηκε από το Ηράκλειο και είχε προγραμματιστεί να προσγειωθεί στο Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών στις 10:00 (τοπική ώρα). 
 
Το πλήρωμα διακυβέρνησης πραγματοποίησε οπτική προσέγγιση.  Στις 10:00 πμ. το αεροσκάφος συνετρίβη  στο διάδρομο 03L».
 
Σύμφωνα με το σενάριο, «ο ένας κινητήρας και τμήμα της ουράς αποκολλάται από το αεροσκάφος.  Το υπόλοιπο τμήμα της ατράκτου και των πτερυγίων περιστρέφεται και ολισθαίνει προς τα ανατολικά.  Τελικώς ακινητοποιείται στα δεξιά του διαδρόμου στον συνδετήριο Α11.
 
Στις 10:01 ο Πύργος Ελέγχου Αεροδρομίου σημαίνει συναγερμό κινητοποιώντας την Πυροσβεστική Υπηρεσία Αερολιμένα. Στη συνέχεια ενημερώνεται το Κέντρο Ελέγχου Αερολιμένα και το Ενιαίο Κέντρο Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης».
 
Βάσει του σεναρίου, «μετά από ένα λεπτό ένα μαύρο σύννεφο καπνού παρατηρείται να καλύπτει τα συντρίμμια.  Η φωτιά προήλθε από τη ρήξη της δεξαμενής καυσίμων πάνω από τον δεύτερο κινητήρα.  Το διαρρέον καύσιμο έπεσε πάνω στον καυτό κινητήρα και έγινε ανάφλεξη.
 
Δύο τσουλήθρες εκκένωσης ενεργοποιήθηκαν στην αριστερή πλευρά του αεροσκάφους και από εκεί βγαίνουν οι επιβάτες».
 
Σύμφωνα με το σενάριο, «30 επιβάτες τραυματίζονται θανάσιμα, 10 τραυματίζονται βαριά και 13 ελαφρά»