Το γεγονός ότι οι πλούσιοι καταβάλλουν μεγάλες προσπάθειες για να προσαρμόσουν τα ιδιωτικά τους αεροπλάνα στον τρόπο ζωής τους δεν είναι κάτι καινούργιο. Και δεν αναφερόμαστε μόνο για το μέσο επαγγελματικό τζετ.
Εδώ και δεκαετίες, οι παγκόσμιοι ηγέτες, οι βασιλείς και οι δισεκατομμυριούχοι (όπως οι centibillionaires που η περιουσία τους ξεπερνά τα 100 δισ. δολάρια) μετατρέπουν τους τύπους αεροσκαφών που οι περισσότεροι από εμάς πετούν με εμπορικά αεροπλάνα -κατασκευασμένα από εταιρείες όπως η Airbus και η Boeing– σε ιδιωτικά, πολυτελή μέσα, που όχι μόνο λειτουργούν ως μεταφορικά μέσα, αλλά και ως «αρχηγεία» σχεδιασμού των επόμενων κινήσεών τους, αλλά και πολυτελή καταλύματα, σε αρκετές από τις περιπτώσεις.
Το αεροπλάνο που μοιάζει με γιοτ
Μεταξύ των ηγετών, λοιπόν, στο παιχνίδι της μετατροπής των εμπορικών σκαφών σε ιπτάμενα «παλάτια» είναι η γερμανική Lufthansa Technik, η οποία ανέπτυξε πρόσφατα μια ιδέα πολυτελούς εσωτερικής καμπίνας που εμπνέεται από ένα άλλο must-have αντικείμενο για τους πλούσιους αυτού του κόσμου -το superyacht.
Σύμφωνα με την εταιρεία, η ιδέα της καμπίνας VIP EXPLORER βασίζεται στην τρέχουσα τάση για superyachts που εκπληρώνουν δύο επιθυμίες των ιδιοκτητών τους: Να τους μεταφέρουν σχεδόν παντού και ανά πάσα στιγμή και να τους εξυπηρετούν στον προορισμό τους ως ατομικό ξενοδοχείο πέντε αστέρων και στρατόπεδο βάσης για μια μεγάλη ποικιλία δραστηριοτήτων αναψυχής και εκδρομών.
Η ομάδα της Lufthansa Technik, λοιπόν, σύμφωνα με το CNN Travel, επέλεξε το Airbus A330 για να παρουσιάσει την ιδέα και δημοσίευσε μια σειρά από απεικονίσεις που δείχνουν τις δυνατότητες του.
Αυτές περιλαμβάνουν εκτός από τα κλασικά στοιχεία, όπως τα ιδιωτικά υπνοδωμάτια, τα μπάνια και οι χώροι συνεδριάσεων, μια ποικιλία νέων ιδεών για τους χώρους γραφείου, τραπεζαρίας, γυμναστικής στον αέρα, ακόμη και μια πίστα χορού και έναν χώρο SPA. Επιπλέον, μπορεί κανείς να πάρει μαζί του όλο τον ειδικό εξοπλισμό χωρίς να έχει σημασία αν πρόκειται για αυτοκίνητο, όχημα εκτός δρόμου, κελάρι κρασιών, εργαστήριο εξερεύνησης ή ακόμη και για ένα ιατρικό δωμάτιο επειγόντων περιστατικών -ή οτιδήποτε άλλο μπορεί κανείς να ονειρευτεί.
Αλλά το αποκορύφωμα είναι αναμφισβήτητα η αναδιπλούμενη βεράντα -ένα δάπεδο στην μπροστινή περιοχή της ατράκτου που μπορεί να επεκταθεί προς τα έξω όταν το αεροσκάφος είναι σταθμευμένο, σε ύψος περίπου τεσσάρων μέτρων πάνω από τον διάδρομο του αεροδρομίου.
Σε δεύτερη μοίρα βρίσκεται ένα ολοκληρωμένο σύστημα προβολής μεγάλης κλίμακας για εικονικό περιεχόμενο. Εκτείνεται από τη ζώνη των παραθύρων, φτάνοντας μέχρι την οροφή, με τους πελάτες να μπορούν να επιλέξουν τον δικό τους φωτισμό και τις δικές τους εικόνες, χρησιμοποιώντας ένα σύστημα προβολής υψηλής τεχνολογίας για να δημιουργήσουν σκηνές όπως πράσινα δάση και ουρανούς γεμάτους αστέρια.
Το σαλόνι περιπέτειας BRABUS
Σε συνεργασία με την παγκοσμίου φήμης μάρκα πολυτελούς κινητικότητας BRABUS, έχει σχεδιαστεί ένα ειδικό Adventure Lounge στο πίσω μέρος του κάτω καταστρώματος, το οποίο μπορεί ήδη να προβληθεί από το κύριο κατάστρωμα μέσω ενός γυάλινου δαπέδου. Τα οχήματα μπορούν να αποθηκευτούν εδώ για περιηγήσεις ανακάλυψης μετά την προσγείωση, ενώ οι επιβάτες μπορούν να έχουν εύκολη πρόσβαση στο BRABUS Adventure Lounge από το κύριο κατάστρωμα μέσω μιας σκάλας.
Ο σχεδιασμός EXPLORER περιλαμβάνει, επίσης, την πρώτη και αυστηρά περιορισμένη μοτοσικλέτα BRABUS, την BRABUS 1300R, η οποία δημιουργήθηκε σε συνεργασία με τους κορυφαίους Αυστριακούς ειδικούς σε θέματα μοτοσικλετών KTM.
Ο Wieland Timm, επικεφαλής πωλήσεων για αεροσκάφη VIP και ειδικών αποστολών της Lufthansa Technik, δήλωσε στο CNN Travel ότι το σαλόνι παρουσιάζει μόνο «ένα εντυπωσιακό παράδειγμα του πώς θα μπορούσε να μοιάζει αυτή η πτυχή εξερεύνησης» κατά την πτήση.
«Οι πολυτελείς μοτοσικλέτες τοποθετούνται αποκλειστικά στο προσβάσιμο κάτω κατάστρωμα», εξηγεί. «Μόλις προσγειωθούν, μπορούν να εκφορτωθούν και να δώσουν στους επιβάτες την ελευθερία να εξερευνήσουν τον τρέχοντα προορισμό με περισσότερες λεπτομέρειες».
Όσον αφορά τους λόγους για τους οποίους η Lufthansa Technik επέλεξε το A330 για την ιδέα EXPLORER, ο Timm λέει ότι αυτό το κλασικό αεροσκάφος ευρείας ατράκτου «προσφέρει επαρκή χώρο για έναν μεγάλο αριθμό νέων ιδεών για την καμπίνα και, επίσης, επαρκή εμβέλεια για να ικανοποιήσει τις ιδιαίτερες επιθυμίες της ομάδας στόχου EXPLORER».
Ωστόσο, σημειώνει ότι ένα εσωτερικό τύπου EXPLORER θα μπορούσε να εγκατασταθεί και σε άλλα αεροσκάφη ευρείας ατράκτου, όπως το Boeing 777.
Σε ποιους απευθύνεται ένα τέτοιο project
Ο Timm λέει ότι το target group του συγκεκριμένου project αποτελείται από «τα μάλλον “κλασικά” υπερπλούσια άτομα που ταξιδεύουν και εξερευνούν τον κόσμο με απόλυτη πολυτέλεια και -κυρίως- ιδιωτικότητα, αλλά και τους φορείς εκμετάλλευσης τσάρτερ τέτοιων πολυτελών ταξιδιών υψηλού επιπέδου (προσφέροντας, για παράδειγμα, 14ήμερα ταξίδια γύρω από τον κόσμο σε τιμές από 100.000 έως 200.000 δολάρια την εβδομάδα)».
Λέει ότι αναμένουν, επίσης, ότι ορισμένοι ιδιοκτήτες θα ακολουθήσουν μια υβριδική προσέγγιση. «Για παράδειγμα, ένας πλούσιος ιδιώτης που έχει στην κατοχή του ένα αεροσκάφος EXPLORER, αλλά το χρησιμοποιεί μόνο για έναν μήνα του έτους. Τον υπόλοιπο χρόνο, το άτομο αυτό θα το ναυλώσει και σε άλλους φορείς εκμετάλλευσης/χρήστες».
Μέχρι στιγμής, η ανταπόκριση είναι συντριπτικά θετική, σημειώνει ο ίδιος, εξηγώντας πως έχουν ήδη υποβληθεί ερωτήματα από πελάτες που επιθυμούν να εφαρμόσουν ένα ή περισσότερα από τα τεχνικά gadgets του EXPLORER στα τρέχοντα ή μελλοντικά τους ιδιωτικά αεροπλάνα.
Σημειώνει ότι είναι απίθανο ένας ιδιοκτήτης αεροπλάνου να αναλάβει ολόκληρη την ιδέα στο σύνολό της, αλλά δεδομένου ότι είναι τεχνικά εφικτό, η καμπίνα θα μπορούσε να παραχθεί όπως φαίνεται. Αντίθετα, οι πελάτες είναι πιθανό να προσαρμόσουν ορισμένα στοιχεία του σχεδιασμού σύμφωνα με τις δικές τους ανάγκες.
«Ο απλός λόγος είναι ότι η επιχείρηση VIP Completions, ειδικά για αεροσκάφη ευρείας ατράκτου, είναι ιδιαίτερα εξατομικευμένη ώστε να ανταποκρίνεται στις προσωπικές ανάγκες του ιδιοκτήτη… Η μεγάλη πλειονότητα των αεροσκαφών που ολοκληρώνουμε για τους πελάτες μας είναι έτσι πραγματικά μοναδικά».
Πόσο κοντά είναι στην εμπειρία του superyacht;
Δεδομένου ότι τα superyachts έχουν πολύ μεγαλύτερη ελευθερία όσον αφορά την αγκυροβολία και την κινητικότητα, ο Timm απάντησε και σχετικά με το πόσο συνηθισμένο είναι για τους ιδιοκτήτες να διανυκτερεύουν στο αεροπλάνο τους ενώ αυτό βρίσκεται στο έδαφος ενός αεροδρομίου.
«Ορισμένοι από τους πελάτες μας το χρησιμοποιούν ήδη αυτό», προσθέτει. «Οι λόγοι είναι διάφοροι και έχουν να κάνουν με το γεγονός ότι οι πελάτες αυτοί χρησιμοποιούν συχνά το αεροσκάφος και ως χώρο γραφείων τους και έτσι δέχονται τους συνεργάτες τους επί τόπου».
«Άλλοι προτιμούν να μένουν στο αεροπλάνο τη νύχτα για λόγους ασφαλείας. Στην περιγραφόμενη περίπτωση χρήσης EXPLORER, ωστόσο, το αεροδρόμιο λειτουργεί ως βάση και αφετηρία για περαιτέρω περιπέτειες/εξερευνήσεις».