Την επιστροφή της στις επιβατικές υπερηχητικές πτήσεις ανακοίνωσε την Πέμπτη (3/6) η αεροπορική εταιρεία United Airlines γνωστοποιώντας ότι θα προχωρήσει στην αγορά υπερηχητικών επιβατικών αεροσκαφών από την αεροδιαστημική εταιρεία Boom Supersonic που έχει την έδρα της στο Ντένβερ.
Η εταιρεία είχε εγκαταλείψει τις υπερηχητικές πτήσεις επιβατικών αεροσκαφών μετά την απόσυρση από την ενεργό υπηρεσία του αγγλο-γαλλικού αεροσκάφους Concorde το 2003.
Η συμφωνία όπως έγινε γνωστή προβλέπει ότι η United θα προχωρήσει στην αγορά 15 αεροσκαφών «Overture» που παράγει η Boom, μετά την εκπλήρωση από τον αναφερόμενο τύπο αεροσκάφους των προϋποθέσεων ασφαλείας, λειτουργικότητας, αλλά και βιώσιμης χρήσης, που έχει η αναφερόμενη αεροπορική εταιρεία, ενώ υπάρχει πρόβλεψη για την αγορά επιπλέον 35 αεροσκαφών.
Η σχετική ανακοίνωση γίνεται σε χρονικό διάστημα μικρότερο των δύο εβδομάδων μετά την εγκατάλειψη των σχεδίων της Aerion για την παραγωγή ενός επιχειρηματικού υπερηχητικού αεροσκάφους, εξαιτίας της έλλειψης χρηματοδότησης για την παραγωγή του.
Τα υπερηχητικά αεροσκάφη έχουν δεχτεί κριτική από τους υποστηρικτές του περιβάλλοντος για την κατανάλωση μεγαλύτερης ποσότητας καυσίμων ανά επιβάτη, σε σύγκριση με τις πτήσεις των υποηχητικών αεροσκαφών.
Η United, η οποία έχει δεσμευτεί για τη μείωση των εκπομπών βλαβερών αερίων κατά 100% μέχρι το 2050, ανακοίνωσε όπως μεταδίδει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων ότι το αναφερόμενο αεροσκάφος θα ενσωματώνει βελτιώσεις για την κατανάλωση βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων (SAF) σε ποσοστό 100% από την είσοδό του σε υπηρεσία, η οποία προβλέπεται να γίνει το 2029.
Την περίοδο που διανύουμε οι κινητήρες των αεροσκαφών επιβατικής-εμπορικής χρήσης έχουν πιστοποιηθεί για πτήσεις με την κατανάλωση εναλλακτικών καυσίμων σε ποσοστό 50%, με το υπόλοιπο ποσοστό να καλύπτεται από κοινό αεροπορικό καύσιμο (κηροζίνη), αλλά το επίπεδο διαθεσιμότητας του νέου τύπου καυσίμου να είναι κατά πολύ μικρότερο από το ποσοστό αυτό.
Το αεροσκάφος Overture της Boom, είναι υπερηχητικό, με δυνατότητα διαμόρφωσης 65 ως 88 επιβατικών θέσεων, η τιμή εισιτηρίου των οποίων, θα είναι αρχικά στο επίπεδο της διακεκριμένης θέσης των αεροσκαφών συμβατικής τεχνολογίας. Το συγκεκριμένο αεροσκάφος θα μειώσει το χρόνο των υπερατλαντικών πτήσεων κατά 50%, περίπου στις 3,5 ώρες.
Η εποχή των συμβατικών εμπορικών υπερηχητικών πτήσεων έληξε το 2003, όταν αποσύρθηκε από την ενεργό υπηρεσία το αεροσκάφος Concorde που πετούσε με τις αεροπορικές εταιρείες Air France και British Airways, συμπληρώνοντας 27 χρόνια ενεργού πτητικής παρουσίας.
Το θορυβώδες ηχητικό αποτύπωμα, που είχε το Concorde, ήταν απαγορευτικό για τις πτήσεις του πάνω από το έδαφος, ενώ υπέστη ένα διπλό πλήγμα για τη συνέχιση της χρήσης του από μία τραγική συντριβή ενός Concorde στο Παρίσι το 2000, αλλά και από τη μείωση της αεροπορικής επιβατικής κίνησης μετά τις τρομοκρατικές επιθέσεις της 11ης Σεπτεμβρίου 2001 στις ΗΠΑ.
Η επιστροφή των υπερηχητικών επιβατικών αεροσκαφών αντιμετωπίζει προβλήματα από τις αρμόδιες υπηρεσίες πολιτικής αεροπορίας, όπως η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας των ΗΠΑ (FAA), η έγκριση της οποίας για την πραγματοποίηση υπερηχητικών πτήσεων πάνω από το έδαφος θα πρέπει να προηγηθεί.
Παράλληλα, υπάρχουν πιέσεις και από άλλους φορείς της αεροπορικής αγοράς, όπως τα αεροδρόμια που επιθυμούν τα αεροπλάνα να μην είναι πιο θορυβώδη από ανάλογα υποηχητικά αεροσκάφη.
Η United δεν αποκάλυψε οικονομικές λεπτομέρειες, παρά το γεγονός ότι μία εκπρόσωπός της δήλωσε ότι υπάρχει μια συμφωνία και έγινε μία κατάθεση χρημάτων από την αεροπορική εταιρεία.
Μία εκπρόσωπος της Boom δήλωσε από την πλευρά της ότι η παραγγελία ανταποκρίνεται στους όρους μιας εμπορικής συμφωνίας.