Τα μεγαλύτερα προβλήματα που αντιμετώπισαν οι Έλληνες καταναλωτές το 2018 και προσέφευγαν για βοήθεια στο Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή, ανέφερε η αναπληρώτρια Συνήγορος Καταναλωτή και διευθύντρια του Ευρωπαϊκού Κέντρου Καταναλωτή Ελλάδας Αθηνά Κοντογιάννη, σε δήλωσή της στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Καταναλωτή στις 15 Μαρτίου.
Αυτά αφορούσαν συναλλαγές, κυρίως, με ηλεκτρονικά καταστήματα που έχουν έδρα σε όμορες ευρωπαϊκές χώρες, με αλλοδαπές αεροπορικές εταιρίες, με προϊόντα παραποιημένα (μαϊμού), αλλά και με συνδρομητικές υπηρεσίες και υπηρεσίες πολυμεσικής πληροφόρησης που παρέχονται από εταιρείες με έδρα την Αυστρία, τη Μάλτα, την Ιταλία και την Κύπρο και επέφεραν αυξημένες χρεώσεις στους λογαριασμούς κινητής τηλεφωνίας.
Θα πρέπει να επισημανθεί ότι το 2018 παρατηρήθηκε μικρή μείωση των παραπόνων που δέχθηκε το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή Ελλάδας, σε βάρος ελληνικών επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στον στενό τομέα του τουρισμού (ξενοδοχεία, καταλύματα, εστιατόρια, αεροπορικές και θαλάσσιες μεταφορές).
Επιμέρους ζητήματα ανέκυψαν στις περιφερειακές χερσαίες μεταφορές μέσω ΚΤΕΛ, και, μεμονωμένα, στον τομέα του λιανικού εμπορίου. Σημειώνεται, ακόμη, ότι τουλάχιστον 8 στις 10 υποθέσεις επιλύονται υπέρ του καταναλωτή.