Στατιστικά είναι πιθανότερο να χάσει κάποιος τη ζωή του σε τροχαίο παρά σε αεροπορικό δυστύχημα, ωστόσο η λίστα με τα στάνταρντ ασφαλείας που πρέπει να τηρούνται κατά την προσγείωση και την απογείωση είναι μεγάλη.
Η Daily Mail μίλησε με πιλότους και ειδικούς της αεροπλοΐας για το γιατί οι επιβάτες καλούνται να σηκώσουν σε όρθια θέση την πλάτη του καθίσματός τους, να έχουν ανοιχτά τα σκίαστρα στα παράθυρα και να απενεργοποιούν τα κινητά τους κατά την απογείωση και την προσγείωση.
Όπως εξηγεί ο CEO της Aviation Safety Network Harro Ranter εάν υπάρξει ανάγκη εκκένωσης του αεροσκάφους, είναι σημαντικό οι επιβάτες να βλέπουν έξω ώστε να μπορούν να αποφασίσουν μια πλευρά του αεροσκάφους είναι ασφαλής για την αποβίβασή τους.
«Αν φαίνονται φλόγες από τη μία πλευρά, θα πρέπει οι επιβάτες να εκκενώσουν το αεροσκάφος από την άλλη» σημειώνει.
«Αυτό απαιτείται από τον κανονισμό ώστε να συνηθίζουν οι επιβάτες στο πόσο φως υπάρχει έξω από το αεροσκάφος στη περίπτωση που χρειαστεί βιαστική εκκένωσή του» προσθέτει ο επικεφαλής εκπαίδευσης της British Airways Dave Thomas «είναι κάτι που γίνεται για παν ενδεχόμενο για την ασφάλεια των επιβατών».
Αναφορικά με την πλάτη του καθίσματος, ο Ranter εξηγεί πως πρέπει να είναι σε όρθια θέση γιατί έτσι είναι πιο εύκολο να σκύψουν οι επιβάτες, παίρνοντας τη σωστή θέση, αν υπάρξει κάποια ανάγκη. Η ταχύτητα και η ευκολία είναι ο λόγος που ζητείται επίσης να μπουν στη θέση τους ακουστικά, μαξιλάρια και κουβέρτες πριν την προσγείωση. «Οτιδήποτε που υπάρχει στην καμπίνα μπορεί να εμποδίσει πιθανή εκκένωσή του. Αλλά επίσης είναι πιο βολικό για το πλήρωμα, καθώς θα χρειάζεται λιγότερο χρόνο για να καθαρίσει μετά την προσγείωση» τονίζει.
Για τα κινητά και άλλες ηλεκτρονικές συσκευές, ο Ranter επισημαίνει πως πρέπει να είναι απενεργοποιημένα για να μην παρεμβαίνει το σήμα τους στα ηλεκτρονικά συστήματα του αεροσκάφους, όπως αυτά της πλοήγησης, κατά την προσγείωση και την απογείωση. Σύμφωνα ωστόσο με τον πιλότο και συγγραφέα του «Cockpit Confidential» Patrick Smith, τουλάχιστον τα μισά κινητά μένουν ανοιχτά κατά τη διάρκεια της πτήσης. Άλλος πιλότος γράφει σε ανάρτηση στο AirlineUpdates πως η χρήση τους είναι περισσότερο ενοχλητική παρά επικίνδυνη για τον κυβερνήτη του αεροσκάφους.
Τα περισσότερα μοιραία ατυχήματα- σχεδόν το 40% εξ αυτών- γίνονται στην προσγείωση, εξηγεί τέλος ο Ranter. Ωστόσο οι πιθανότητες επιβίωσης είναι πολύ υψηλότερες σε σχέση, πχ, με την πτώση του αεροσκάφους στον ωκεανό.