Ο αυθεντικός «Τιτανικός» έκανε το παρθενικό- και τελευταίο- ταξίδι του πριν από περισσότερο από έναν αιώνα, με τη γνωστή κατάληξη και το ναυάγιο στον Ατλαντικό. Το πλοίο «Τιτανικός ΙΙ» σχεδιάζεται να κατασκευαστεί ακολουθώντας πιστά το design του πρώτου.
Πλήρως λειτουργικός ο «Τιτανικός ΙΙ», ιδέα του ζάμπλουτου Αυστραλού επιχειρηματία και πολιτικού Clive Palmer, ιδιοκτήτη της Blue Star Line, δεν αναμένεται να βρεθεί στο νερό πριν το 2018.
Όπως το πρωτότυπο σκαρί, θα έχει καμπίνες πρώτης, δεύτερης και τρίτης θέσης και εστιατόρια ενώ μεγάλη σκάλα, ο χώρος καπνιστών, το Café Parisien και άλλοι χώροι θα ξαναφτιαχτούν μέχρι την τελευταία λεπτομέρεια όπως στον «Τιτανικό».
Στα σχέδια του πλοίου δεν φαίνεται καμία τηλεόραση ωστόσο θα έχει ελικοδρόμιο, κάτι που το πρωτότυπο δεν είχε.
Ο «Τιτανικός ΙΙ» θα ανταποκρίνεται σε όλες τις σύγχρονες προϋποθέσεις ασφάλειας και σχεδιασμού και θα διαθέτει μηχανές και εξοπλισμό πλοήγησης της σημερινής εποχής και όχι του προκατόχου του.
Θα διαθέτει επίσης επαρκείς σωστικές λέμβους για όλους τους επιβαίνοντες και μελετημένα σχέδια εκκένωσης.
Το πλοίο θα διαθέτει 840 καμπίνες και θα χωρά 2.435 επιβάτες και 900μελές πλήρωμα.
Η κατασκευή του εκτιμάται πως θα κοστίσει από 385 έως 515 εκατομμύρια ευρώ.
Το σχέδιο έχει δεχθεί και κριτική πως δεν αντιμετωπίζει με ευαισθησία τα θύματα και τους επιζήσαντες της τραγωδίας του 1912, που άφησε πίσω της περισσότερους από 1500 νεκρούς στο πρώτο του ταξίδι, από το Σαουθάμπτον προς τη Νέα Υόρκη.
Εφόσον η κατασκευή του προχωρήσει και ολοκληρωθεί- κάτι για το οποίο διατυπώνονται αμφιβολίες λόγω αναβολών- ο «Τιτανικός ΙΙ» δεν θα διασχίσει τον Ατλαντικό αλλά θα πλεύσει από την Κίνα προς το Ντουμπάι.