Η παγκόσμια ταξιδιωτική βιομηχανία πρόκειται να ανακάμψει πλήρως από την πανδημία Covid-19 αυτόν τον μήνα, σύμφωνα με τον ΟΗΕ για τον Τουρισμό.

Κατά τη διάρκεια των πρώτων εννέα μηνών του 2024, οι διεθνείς αφίξεις παγκοσμίως έφτασαν στο 98% των προ της πανδημίας επιπέδων, σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2019, ανέφερε.

Το εναπομείναν κενό 2% θα κλείσει αυτόν τον μήνα, σύμφωνα με τον οργανισμό, σηματοδοτώντας μια βαρυσήμαντη στροφή του κλάδου σε μια νέα εποχή ανάπτυξης

Οι περισσότερες περιοχές σε όλο τον κόσμο έχουν ήδη περάσει αυτό το όριο, κυρίως στη Μέση Ανατολή, όπου οι διεθνείς αφίξεις αυξήθηκαν κατά 29% κατά τους πρώτους 9 μήνες του 2024 σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2019. Η ανάπτυξη στην περιοχή κατά τη διάρκεια του εν λόγω χρονικού διαστήματος καθοδηγήθηκε από την αύξηση των επισκεπτών στο Κατάρ (+141%) και τη Σαουδική Αραβία (+61%), ανέφερε.

Η Αφρική και η Ευρώπη έχουν, επίσης, ανακάμψει πλήρως, με τις αφίξεις να αυξάνονται κατά 6% και 1%, αντίστοιχα.

Η Αμερική βρίσκεται κοντά, κλείνοντας στο 97% (-3%) των διεθνών αφίξεων φέτος, ενώ η Ασία-Ειρηνικός βρίσκεται στο 85% των προ της πανδημίας επιπέδων, καθώς η περιοχή συνεχίζει να επωμίζεται το βάρος της αργής επιστροφής των Κινέζων ταξιδιωτών.

Επίκεντρο της παγκόσμιας ανάπτυξης

Τα διεθνή ταξίδια στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού μπορεί να υστερούν σήμερα, αλλά αναμένεται να αποτελέσουν το επίκεντρο της παγκόσμιας ταξιδιωτικής ανάπτυξης τις επόμενες δεκαετίες.

Οι επιβάτες αεροπορικών μεταφορών αναμένεται να υπερδιπλασιαστούν σε λιγότερο από δύο δεκαετίες -από 8,69 δισεκατομμύρια το 2023 σε 19,49 δισεκατομμύρια μέχρι το 2042, σύμφωνα με το Διεθνές Συμβούλιο Αεροδρομίων Ασίας- Ειρηνικού και Μέσης Ανατολής.

Μεγάλο μέρος αυτής της αύξησης αναμένεται να προέλθει από την Ασία- Ειρηνικό. Τα επόμενα 20 χρόνια, ο εμπορικός οργανισμός αεροδρομίων εκτιμά ότι περισσότερο από το ένα τρίτο των νέων επιβατών θα προέρχεται από τρεις χώρες: Κίνα, Ινδία και Ινδονησία

Αναμενόμενη αύξηση των αεροπορικών επιβατών, ανά δισεκατομμύριο

Οι εταιρείες φιλοξενίας επεκτείνονται επιθετικά στην περιοχή εν αναμονή των εκατομμυρίων ανθρώπων που προβλέπεται να εισέλθουν στη μεσαία τάξη την επόμενη δεκαετία.

Στο «Squawk Box Asia», ο πρόεδρος της Hilton για την περιοχή Ασίας-Ειρηνικού, Alan Watts, ανακοίνωσε ότι η εταιρεία λειτουργεί πλέον 1.000 ξενοδοχεία στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού, στόχος που η εταιρεία δεν περίμενε να επιτύχει πριν από το 2025.

«Αυτό σημαίνει 200.000 υπνοδωμάτια τη νύχτα προς πώληση. Έχουμε άλλα 915 ξενοδοχεία σε εξέλιξη και σε διάφορα στάδια κατασκευής», δήλωσε.

Στις 19 Νοεμβρίου, η Hilton ανακοίνωσε μια συμφωνία για το άνοιγμα 150 ξενοδοχείων Spark by Hilton στην Ινδία, ένα brand «premium economy» που θα λανσαριστεί από την εταιρεία το 2023.

«Μόλις κλείσαμε μια συμφωνία στο Βιετνάμ για 14 ξενοδοχεία μεσαίας κλίμακας», δήλωσε ο Watts. «Έτσι, είναι η άνοδος αυτού του ταξιδιώτη μεσαίας κλίμακας που τροφοδοτεί τη βάση της πυραμίδας».

Η Marriott International άνοιξε το πρώτο Four Points Flex by Sheraton στην Ιαπωνία τον Νοέμβριο, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Anthony Capuano στο CNBC Travel σε συνέντευξή του στην εκπομπή «Squawk Box Asia» στις 18 Νοεμβρίου. Δώδεκα ακόμη αναμένεται να ανοίξουν στην Ιαπωνία πριν από το τέλος του έτους, σύμφωνα με τη Marriott.

Επιστροφή σε δύο χρόνους

Ταξίδι με αεροπλάνο

Η παγκόσμια ανάκαμψη ανακόπτεται από την αργή επιστροφή δύο τύπων ταξιδιωτών: τους Κινέζους εξερχόμενους ταξιδιώτες και τους επαγγελματίες ταξιδιώτες.

Αλλά ο Watts δήλωσε ότι και οι δύο ανακάμπτουν, αν και με διαφορετικές ταχύτητες.

«Τα επαγγελματικά ταξίδια επιστρέφουν με ορμή», είπε.

Εξαιρουμένης της Κίνας, οι τάσεις των κρατήσεων για τους επαγγελματίες ταξιδιώτες κατά το πρώτο εξάμηνο του 2024 ήταν «απολύτως υπέροχες, ιδίως για τη Νοτιοανατολική Ασία». Και «το επόμενο έτος είναι σε καλό δρόμο για να είναι ακόμη καλύτερο από αυτό».

Το πρώτο μισό χαρακτηρίστηκε από την καταθλιπτική εμπιστοσύνη των καταναλωτών, είπε ο Watts. Αλλά το αυξημένο ταξιδιωτικό ενδιαφέρον κατά το δεύτερο εξάμηνο θα επηρεάσει τις κρατήσεις στην Ασία-Ειρηνικό το 2025 -κυρίως στην Ιαπωνία, την Κορέα και τη Νοτιοανατολική Ασία, είπε.

«Αλλά πιστεύουμε ότι θα χρειαστεί να περάσει το 2026 πριν δούμε την ανάκαμψη της αγοράς μακρινών δρομολογίων από την Κίνα προς τις ΗΠΑ και την Ευρώπη», πρόσθεσε.