Καθώς τα βιωματικά ταξίδια συνεχίζουν να αναπτύσσονται, έχουν εξελιχθεί σε κάτι που τώρα αναφέρεται ως «παιγνιώδης» τουρισμός, ταξίδια που περιλαμβάνουν αθλητικές, ψυχαγωγικές και πολιτιστικές εμπειρίες.
Η τάση καθοδηγείται σε μεγάλο βαθμό από τους νεότερους ταξιδιώτες –Millennials και Gen Z– οι οποίοι αναζητούν εμπειρίες τύπου παιχνιδιού όταν ταξιδεύουν ως μέσο για να συνδεθούν περισσότερο με έναν τόπο και τους ανθρώπους του. Γενικά θεωρείται και βιώνεται ως ένας πιο αυθεντικός τρόπος ταξιδιού.
Σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση του Skift, «το 86% των ταξιδιωτών συμφώνησε ότι η συμμετοχή σε ψυχαγωγικές, αθλητικές και πολιτιστικές εμπειρίες (συμπεριλαμβανομένου του φαγητού!) όταν ταξιδεύουν είναι σημαντική για τη συνολική αίσθηση ευτυχίας και ευεξίας.Το ποσοστό αυτό διογκώθηκε σε περίπου 90% μεταξύ των ταξιδιωτών Millennials και Gen Z».
Αναγνωρίστηκε, επίσης, ότι είναι πιο σημαντική για τους ίδιους τώρα απ’ ό,τι ήταν πριν από πέντε χρόνια (80% μεταξύ των Millennials έναντι 40% μεταξύ των Baby Boomers).
Όπως αναφέρει το adventuretravelnews.com, η δημοτικότητα των καθηλωτικών πολιτιστικών εμπειριών είναι εμφανής για την Oku Japan, μια εταιρεία πεζοπορίας μικρών ομάδων με ξενάγηση και αυτόνομη ξενάγηση που εδρεύει στο Κιότο. Καθ’ όλη τη διάρκεια του 2024 και πηγαίνοντας προς το 2025, βλέπουν τεράστιο ενδιαφέρον για τις ειδικές για τον πολιτισμό τους περιηγήσεις, μεταξύ των οποίων και η Japan’s Culinary Heritage, μια 11ήμερη περιπέτεια για καλοφαγάδες που εξερευνά τις πολλές γαστρονομικές παραδόσεις της χώρας.
«Αν και η κουζίνα παίζει ρόλο σε όλες τις εκδρομές μας, συχνά ακούμε ότι αυτή είναι μια από τις σημαντικότερες εμπειρίες των επισκεπτών μας στην Ιαπωνία», λέει ο Hiroshi Kawaguchi, γενικός διευθυντής της Oku Japan.
«Πρόκειται για μια μοναδική ευκαιρία να ανακαλύψει κανείς πώς ζουν οι άνθρωποι, ενώ ταυτόχρονα προσφέρει έναν τρόπο για να συνδεθούν με την τοπική κοινότητα. Η εστίαση σε αυτό το θέμα κατά τη διάρκεια ολόκληρης της περιοδείας μας επιτρέπει να προσφέρουμε στους επισκέπτες μας την ευκαιρία να εξερευνήσουν περισσότερους προορισμούς σε όλη την Ιαπωνία, παρέχοντας τους έτσι μια πλουσιότερη και πιο ποικιλόμορφη εμπειρία από ό,τι θα μπορούσαν να ζήσουν διαφορετικά».