Στις μέρες μας, δύσκολα θα βρει κανείς μία επιχείρηση που δεν έχει κάποια παρουσία στα κοινωνικά μέσα. Κι αυτό γιατί αποτελούν πλέον τον ιδανικό τρόπο για να μπει, ιδιαίτερα μια μικρή εταιρία, στον χάρτη ώστε να αποκτήσει προοπτική και πελάτες.
Το ότι όλοι χρησιμοποιούν τα social media δεν σημαίνει φυσικά, ότι το κάνουν και σωστά. Μια έξυπνη διαχείριση μπορεί να εκτοξεύσει τις πωλήσεις, μία λάθος στρατηγική όμως σημαίνει ότι οι ανθρώπινοι και οικονομικοί πόροι θα πάνε χαμένοι.
Ο Adam McCloskey, τοπικός διευθυντής του Florida SBDC Network, μιας αμερικανικής συμβουλευτικής φίρμας που προσφέρει καθοδήγηση σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις, δίνει μια χρήσιμη συμβουλή για να «πετάξει» η μικρομεσαία επιχείρηση.
Μιλώντας στο «Forbes», λέει πως ο καλύτερος τρόπος να εμπλακεί ο μικρομεσαίος επιχειρηματίας με το κοινό του είναι ξεκινώντας μια συζήτηση στα κοινωνικά μέσα.
«Το βασικό στοιχείο του Facebook είναι το να θυμάσαι πως ο αλγόριθμος που χρησιμοποιούν επιβραβεύει τα posts που έχουν αλληλεπίδραση. Αν μια επιχείρηση δημοσιεύσει κάτι και κανείς δεν απαντήσει, τότε το Facebook δεν θα τη δείξει πουθενά».
Τι πρέπει να κάνει;
«Το κλειδί είναι να κάνεις ερωτήσεις και να ανταποκρίνεσαι στις απαντήσεις. Ένας έμπορος αυτοκινήτων μπορεί να ανεβάσει μια φωτογραφία με κάποιον να αγοράζει το πρώτο του αυτοκίνητο, κάτι που σίγουρα είναι αρκετά ενδιαφέρον. Αν όμως αλλάξει στρατηγική και ρωτήσει τους ανθρώπους ‘‘ποιο ήταν το πρώτο σας αυτοκίνητο;’’, τότε έχει πιθανότητες να κάνει τους ανθρώπους να του απαντήσουν, ώστε να μπορεί μετά να σχολιάσει κι αυτός. Για τον άνθρωπο λοιπόν που απάντησε στην ερώτηση, δεν είναι απλώς ένας έμπορος αυτοκινήτων, αλλά ένας έμπορος αυτοκινήτων που ξέρει το πρώτο του αυτοκίνητο»…