Η τεχνολογία και οι ταχύτητες της εποχής έχουν πάντοτε τρόπο να μας ξεπερνούν και να μας εκπλήσσουν. Αν ψάξετε σε κάποιο από τα συρτάρια σας, σίγουρα θα βρείτε παλιές φωτογραφίες. Οι περισσότερες απ’ αυτές ταλαιπωρημένες, με χαρτί κιτρινισμένο και άκαμπτο από την πολυκαιρία.
Γράφει ο Γιώργος Λαμπίρης
Παρά το γεγονός ότι αρκετοί από εμάς προσπαθήσαμε να γεμίσουμε με εκατοντάδες καρέ σε έντυπη μορφή, το άλμπουμ της ζωής μας, η είσοδος των έξυπνων κινητών στην καθημερινότητά μας, ήρθε να ανατρέψει όλα όσα είχαμε κατά νου. Ένα έξυπνο κινητό αντικατέστησε την παραδοσιακή φωτογραφία, όπου απαιτούνταν χρόνος εμφάνισης και εκτύπωσης, καθώς και ανυπολόγιστες ποσότητες φωτογραφικού χαρτιού. Έτσι, το νέο μας κινητό, εύκαιρο σε κάθε περίσταση άρχισε να αποτυπώνει το δικό του άλμπουμ της ζωής ή και μάλλον για την ακρίβεια το δικό του σκληρό δίσκο της ζωής μας.
Κάτι ανάλογο συνέβη και με τις αγορές προϊόντων. Οι αρχαίοι λαοί αντάλλασσαν τα προϊόντα τους, αργότερα ήρθαν τα πρώτα νομίσματα επισφραγίζοντας τον κανόνα ότι όλα έχουν την τιμή τους. Αρκετά αργότερα ο μπακάλης έγινε το πολυκατάστημα της γειτονιάς. Εκεί μπορούσε κανείς να βρει ό,τι ήθελε και… σχεδόν όποτε το ήθελε. Αργότερα εμφανίστηκαν τα σούπερ μάρκετ, ως μετεξέλιξη αυτής της μορφής πολυαγοράς για να καταλήξουμε σήμερα στο πρώτο κατάστημα ηλεκτρονικών αγορών μέσω του κινητού μας τηλεφώνου.
Ομολογώ πως ήταν κάτι που για πρώτη φορά άκουγα ότι συμβαίνει, τουλάχιστον στην Ελλάδα. Μία επίσκεψη στο σταθμό του μετρό στο Σύνταγμα μου έδωσε να καταλάβω πως μπορώ να εξοικονομήσω χρήματα, χρόνο και μεταφορικά, «εισβάλοντας» σε ένα νέο ηλεκτρονικό κόσμο. Όπου όλα θα γίνονται μέσα από την οθόνη του κινητού μου.
Το You Shop On the Way, είναι ακριβώς αυτό που λέει το όνομά του. Ο καταναλωτής συναντάει την εντυπωσιακή εγκατάσταση που δημιούργησαν οι εταιρείες Infoquest και Procter & Gabmle. Η πρώτη παρέχει την τεχνογνωσία της σε επίπεδο τεχνολογίας με τη δημιουργία της σχετικής εφαρμογής για έξυπνα κινητά τηλέφωνα καθώς και με τη διάθεση προϊόντων τεχνολογίας. Η δεύτερη προσφέρει προϊόντα πρώτης ανάγκης, απαραίτητα στην καθημερινότητά μας.
Η συγκεκριμένη πρωτοβουλία υλοποιείται για πρώτη φορά στην Ελλάδα. Έτσι, περνώντας από το μετρό του Συντάγματος, στον ισόγειο χώρο πριν κατεβείτε τις σκάλες για να φτάσετε στα εκδοτήρια, μία κατασκευή με κυρίαρχο χρώμα το κίτρινο θα τραβήξει την προσοχή σας. Θα έχετε την ευκαιρία να κάνετε μία στάση στο κίτρινο περίπτερο της «Υou», να σκανάρετε μέσω της ειδικής εφαρμογής για κινητά τηλέφωνα τα προϊόντα που επιθυμείτε, να αγοράσετε, και να τα… υποδεχθείτε την επόμενη ακριβώς ημέρα στο σπίτι σας ή όπου αλλού επιθυμείτε.
«Δημιουργήσαμε το you.gr, το ηλεκτρονικό κατάστημα του ομίλου Quest. Συνεργαστήκαμε με δύο μεγάλους προμηθευτές με γνωστά και αγαπημένα προϊόντα, την Procter & Gamble στον τομέα των προϊόντων καθημερινής ανάγκης και την Infoquest στα προϊόντα τεχνολογίας. H δημιουργία του ηλεκτρονικού καταστήματος έχει σκοπό να δείξει στους καταναλωτές πόσο εύκολο, γρήγορο και απλό μπορεί να είναι το ηλεκτρονικό εμπόριο και κυρίως το mobile commerce μέσω της κινητής του συσκευής», εξηγεί η διευθύντρια marketing της Infoquest, Ράνια Σκορδίλη.
«Όλες οι ενδείξεις μαρτυρούν ότι πολύ σύντομα θα περάσουμε στο mobile commerce, καθότι όλοι έχουμε μαζί μας το κινητό, το οποίο χρησιμοποιούμε όλο και περισσότερο το τελευταίο διάστημα. Η συγκεκριμένη ιδέα είχε υλοποιηθεί και παλαιότερα στην Κορέα, όταν μεγάλος όμιλος σούπερ μάρκετ θέλησε να κάνει αισθητή την παρουσία του στη συγκεκριμένη αγορά. Σκεφτήκαμε λοιπόν, ότι ήρθε η ώρα να παρουσιάσουμε κάτι ανάλογο και στην Ελλάδα. Το πρώτο που έπρεπε να κάνουμε, ήταν να προσφέρουμε κάτι καινοτόμο. Αυτό που παρατηρήσαμε είναι ότι ο κόσμος είναι ιδιαίτερα εξοικειωμένος με τη χρήση του κινητού του και την αντίληψη ότι μπορεί να εγκαταστήσει μία εφαρμογή για να κάνει κάτι που του είναι χρήσιμο. Ήδη οι συναλλαγές μέσω κινητού έχουν εφαρμοστεί στην αγορά εισιτηρίων. Ήταν όμως η πρώτη φορά όμως που εφαρμόστηκε κάτι τέτοιο για την αγορά προϊόντων», όπως λέει η κυρία Σκορδίλη.
«Επιλέξαμε προϊόντα με χαμηλή τιμή, ώστε να μπορεί κάποιος να δοκιμάσει πώς λειτουργεί η συγκεκριμένη μορφή αγορών, χωρίς να χρειάζεται να ξοδέψει πολλά χρήματα. Έτσι, μπορεί να επιλέξει είτε αγαθά πρώτης ανάγκης, είτε προϊόντα τεχνολογίας με τη δυνατότητα να πληρώσει μέσω πιστωτικής κάρτας καθώς και με αντικαταβολή κατά την παραλαβή τους. Η παράδοση των προϊόντων είναι εντελώς δωρεάν και η έκπτωση στα προϊόντα τεχνολογίας φτάνει ακόμα και το – 40%, ενώ τα υπόλοιπα ήδη όπως τα Pampers, μπορεί να τα βρει κάποιος έως και 15 ευρώ φθηνότερα».
Κάποιοι προσπαθούν να… αγγίξουν τα προϊόντα!
Ανάμεσα σ’ εκείνους που κοντοστέκονται περνώντας και ζητούν πληροφορίες, αρκετοί είναι εκείνοι που προσπαθούν να αγγίξουν τα προϊόντα, τα οποία εμφανίζονται φωτογραφημένα στις φωτιζόμενες προθήκες του ηλεκτρονικού καταστήματος. «Η παρουσίασή τους είναι τόσο ζωντανή με αποτέλεσμα αρκετοί από τους περαστικούς να νομίζουν ότι πρόκειται για πραγματικά ράφια με προϊόντα», λέει η διευθύντρια marketing της Infoquest. «Κάθε απορία τους όμως βρίσκει απάντηση στους συνεργάτες μας, οι οποίοι βρίσκονται στο χώρο. Επίσης μέσω ενός βίντεο που μπορεί να παρακολουθήσει κανείς στην ειδικά διαμορφωμένη οθόνη, θα μάθει με ποιο τρόπο μπορεί να αγοράσει το προϊόν που επιθυμεί».
Το you.gr, παρά το γεγονός ότι αρχικά ήταν ένας ιστότοπος, ο οποίος διέθετε τεχνολογικά προϊόντα αποκλειστικά, το τελευταίο χρονικό διάστημα έχει επεκτείνει τις δραστηριότητές του, διαθέτοντας πλέον και προϊόντα καθημερινής χρήσης.
Το μεγαλύτερο στοίχημα τόσο της Infoquest και της Procter & Gamble ήταν να δώσουν στον υποψήφιο καταναλωτή την ευκαιρία να γνωρίσει από κοντά το m-commerce. Η διαδικασία μπορεί να είναι πρωτόγνωρη για την Ελλάδα, ωστόσο τα πρώτα δείγματα επιτυχίας είναι εμφανή. Οι περαστικοί το απολαμβάνουν, παρά το γεγονός ότι αρχικά έχουν εύλογες απορίες για το τι ακριβώς συμβαίνει και πώς ακριβώς λειτουργεί.
Το ηλεκτρονικό σούπερ μάρκετ θα βρίσκεται στον κεντρικό σταθμό του μετρό έως και τις 31 Μαΐου. Έτσι όσοι θέλουν μπορούν μάθουν να ψωνίζουν αλλά και να αγοράσουν ηλεκτρονικά, μέσα από τη νέα εφαρμογή του you.gr για κινητές συσκευές iOS και Android. Υπεύθυνη για την υλοποίηση της ενέργειας είναι η Interbus, σε συνεργασία με τη Starlink.