Η Google μαζί με άλλα επενδυτικά κεφάλαια παραχώρησαν σε μια μεγάλη επένδυση, ύψους 542 εκατ. δολαρίων, σε μια μυστηριώδη, νεοσύστατη εταιρεία η οποία δεν έχει κυκλοφορήσει ούτε ένα προϊόν ακόμη.
Η εταιρεία ονομάζεται Magic Leap και δεν εδρεύει, όπως θα περίμενε κανείς, στη Σίλικον Βάλεϊ, αλλά στα προάστια του Μαϊάμι στη Φλόριδα και φέρεται να έχει εφεύρει μια νέα βελτιωμένη μορφή μαγικής εικονικής πραγματικότητας, που αποκαλεί «κινηματογραφική».
Η νέα επένδυση γίνεται, καθώς το Facebook έδωσε νωρίτερα φέτος 2 δισεκατομμύρια δολάρια για την εξαγορά μιας άλλης εταιρείας εικονικής πραγματικότητας, της Oculus. Με δεδομένη και την πρόσφατη δοκιμαστική κυκλοφορία των «έξυπνων» γυαλιών επαυξημένης πραγματικότητας Google Glass, είναι προφανές ότι η εικονική πραγματικότητα θα αποτελέσει το νέο πεδίο ανταγωνισμού και τεχνολογικών καινοτομιών, κάτι που αναμένεται να φέρει σημαντικές αλλαγές στην καθημερινή εμπειρία των ανθρώπων.
Ήδη χιλιάδες δημιουργοί λογισμικού έχουν δείξει ενδιαφέρον για να αναπτύξουν σχετικό λογισμικό, αν και το hardware βρίσκεται ακόμη σε πολύ πρώιμο στάδιο ανάπτυξης. Όλοι όμως προβλέπουν -και προσβλέπουν σε- μια νέα μαζική αγορά, αν και, σύμφωνα με τους περισσότερους αναλυτές, θα περάσουν αρκετά ακόμη χρόνια, έως ότου αυτές οι τεχνολογίες διεισδύσουν στην καθημερινότητα των ανθρώπων.
Ο ιδρυτής και πρόεδρος της Magic Leap, Ρόνι Άμποβιτς, δήλωσε ότι η τεχνολογία της εταιρείας του πηγαίνει πέρα από την επαυξημένη και εικονική πραγματικότητα, δημιουργώντας μια «κινηματογραφική πραγματικότητα», όπως την χαρακτήρισε.
Όπως είπε, η νέα τεχνολογία θέλει να φέρει επανάσταση στο «πώς επικοινωνεί κανείς, αγοράζει, μαθαίνει, μοιράζεται και παίζει». Δεν απέκλεισε επίσης ότι στο μέλλον αυτή η τεχνολογία θα μπορούσε να ενσωματωθεί σε ένα ζευγάρι γυαλιών, συνεπώς στο μέλλον τα Google Glass μπορεί να προσφέρουν στον κάτοχό τους μια «κινηματογραφική πραγματικότητα».
Η νέα τεχνική, για την οποία λίγες λεπτομέρειες είναι γνωστές προς το παρόν, «προσθέτει» γραφικά πάνω στον πραγματικό κόσμο, προβάλλοντας τις σχετικές εικόνες στο μάτι. Το τελικό αποτέλεσμα είναι μια περίεργη και ρεαλιστική επαυξημένη (εμπλουτισμένη) πραγματικότητα. Κάτι ανάλογο προσπαθούν να κάνουν τα διαδραστικά γυαλιά της Google, που «υπερθέτουν» ψηφιακές πληροφορίες πάνω στην πραγματικότητα που βλέπει το μάτι.
Αντίθετα, η τεχνολογία Oculus Rift του Facebook δεν κάνει υπέρθεση, αλλά μπλοκάρει τελείως τον πραγματικό κόσμο, «βυθίζοντας» τον χρήστη – παρατηρητή σε μια απολύτως εικονική πραγματικότητα. Προς το παρόν, η Oculus δεν έχει έτοιμο κάποιο προϊόν προς διάθεση, ενώ τα Google Glass διατίθενται αντί 1.500 δολαρίων σε ενδιαφερόμενους χρήστες για πιλοτική χρήση.
Πιθανόν ο πρώτος τομέας που θα γνωρίσει ταχύτερη εφαρμογή αυτών των νέων «μαγικών» τεχνολογιών θα είναι τα βιντεοπαιγνίδια, για να ακολουθήσουν μετά και άλλοι τομείς. Ήδη, όμως, έχουν εκφραστεί ανησυχίες ότι αν ο χρήστης «βουλιάζει» μέσα σε μια πραγματικότητα συχνά άκρως βίαιη και τρομακτική, που δεν θα φαίνεται πια εικονική αλλά πολύ πραγματική, τότε θα κινδυνεύει ακόμη και να πεθάνει από τον φόβο του.
Ο Ντένι Ούνγκερ, διευθυντής του δημιουργικού τμήματος της εταιρείας παιγνιδιών Cloudhead Games, προειδοποίησε ότι «βρισκόμαστε πολύ κοντά στο να έχουμε τον πρώτο θάνατο σε βιντεοπαιγνίδι. Κάποιος πρόκειται να τρομοκρατήσει κάποιον μέχρι θανάτου, κάποιον με κάποιο καρδιολογικό πρόβλημα ή κάτι άλλο. Πρόκειται να συμβεί σίγουρα».
Ήδη έρευνες έχουν δείξει ότι οι «κακοί» των βιντεοπαιγνιδιών που επιτίθενται στους χρήστες, τους δημιουργούν συχνά αρκετό συναισθηματικό στρες και αγωνίας.