Έκθεση αναφοράς για την ηλεκτρονική διακυβέρνηση (egovernment), σύμφωνα με την οποία παρατηρείται βελτίωση στην ψηφιακή παροχή δημόσιων υπηρεσιών τα τελευταία δύο χρόνια σε ολόκληρη την Ευρώπη, δημοσίευσε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Τα κριτήρια αξιολόγησης περιλαμβάνουν τη διαφάνεια, το να είναι εύχρηστες προς τα κινητά και τη διασυνοριακή κινητικότητα.
Η εκτελεστική αντιπρόεδρος της Ε.Ε., Μαργκρέτε Βεστάγκερ τόνισε ότι «από την υποβολή φόρων έως το άνοιγμα τραπεζικών λογαριασμών ή την εφαρμογή σε εκπαίδευση στο εξωτερικό, το 78% των δημόσιων υπηρεσιών μπορεί τώρα να ολοκληρωθεί στο Διαδίκτυο και να κάνει τη ζωή μας ευκολότερη. Αυτό πρέπει να συνδυαστεί με μια ηλεκτρονική ταυτότητα που λειτουργεί παντού στην Ευρώπη, προστατεύοντας παράλληλα τα δεδομένα των χρηστών»
Ο Επίτροπος για την Εσωτερική Αγορά, Τιερί Μπρετόν, προσέθεσε ότι «αυτή η κρίση έδειξε πόσο πολλοί πολίτες βασίζονται στις διαδικτυακές δημόσιες υπηρεσίες. Ενώ όλο και περισσότερες κυβερνήσεις ακολουθούν αυτές τις τάσεις, πρέπει να το προχωρήσουμε περαιτέρω και να εργαστούμε για μια ασφαλή ευρωπαϊκή ηλεκτρονική ταυτότητα».
Τα κυριότερα σημεία, όπως αναφέρει η ανακοίνωση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και όπως αναμεταδίδει το ΑΠΕ-ΜΠΕ, περιλαμβάνουν κυρίως τη διαφάνεια των διαδικτυακών δημόσιων υπηρεσιών που βελτιώθηκαν από 59% σε 66% τα τελευταία δύο χρόνια.
Παράλληλα, η φιλικότητα προς τα κινητά έχει επίσης αυξηθεί και τώρα ανέρχεται στο 76% (από 62%). Αυτό σημαίνει ότι περισσότερες από 3 στις 4 διαδικτυακές υπηρεσίες έχουν σχεδιαστεί για χρήση σε κινητή συσκευή. Ωστόσο, η ασφάλεια στον κυβερνοχώρο παραμένει μεγάλη πρόκληση, μόνο το 20% όλων των κρατικών διευθύνσεων URL ιστότοπων πληρούν βασικά κριτήρια ασφαλείας.