Μπροστά σε ένα νέο σκάνδαλο διαρροής προσωπικών δεδομένων από πλατφόρμα κοινωνικού δικτύου ήρθε στη δημοσιότητα μέσω αποκάλυψης από την γνωστή ιστοσελίδα τεχνολογίας techcrunch.com.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα καταγράφηκε μία από τις μεγαλύτερες διαρροές προσωπικών δεδομένων που έχει συμβεί μέσω των social media καθώς διέρρευσαν προσωπικά δεδομένα 49 εκατομμυρίων χρηστών του Instagram.
Υπεύθυνη για τη διαρροή φαίνεται να είναι μια εταιρεία marketing από την Ινδία, με όνομα Chtrbox, ενώ η διαρροή έγινε μέσω μιας βάσης δεδομένων Amazon Web Services.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα όσο περνά η ώρα μεγαλώνουν τα στοιχεία που διαρρέουν ενώ το μεγάλο πρόβλημα το αντιμετωπίζουν λογαριασμοί influencers, σελέμπριτις και εταιρειών.
Τα δεδομένα που διέρρευσαν περιλαμβάνουν φωτογραφίες από προφίλ των χρηστών, αριθμούς ακολούθων, τοποθεσίες (πόλη και χώρα) και στοιχεία επικοινωνίας, (email, αριθμοί τηλεφώνων).
Η ινδική εταιρεία πληρώνει πολλούς influencers για να διαφημίζουν προϊόντα στους λογαριασμούς τους, ενώ τα χρήματα που δίνει στον καθέναν από αυτούς εξαρτώνται από τους followers, το engagement, τα likes και τα shares των προφίλ τους.
Το Facebook, στο οποίο ανήκει και η πλατφόρμα του Instagram, ανακοίνωσε ότι διερευνά την υπόθεση, για να διαπιστωθεί από ποιες πηγές αποκτήθηκαν αυτές οι απόρρητες πληροφορίες, ενώ έχει ήδη έρθει σε επικοινωνία με την Chtrbox.