Χαμηλό κόστος και μεγάλη αποδοτικότητα υπόσχεται μια νέα τεχνολογία μπαταρίας ιόντων λιθίου, γεννώντας ελπίδες για μαζικές πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων τα επόμενα χρόνια.
Πιο συγκεκριμένα, μία εταιρεία ανακοίνωσε ότι ανέπτυξε μια κυψέλη που παρέχει 20% περισσότερη ενέργεια, δουλεύει σε εξαιρετικά χαμηλές και υψηλές θερμοκρασίες (από -30 μέχρι 60 βαθμούς Κελσίου), και κατασκευάζεται με μεγάλη ευκολία, όπως οι μπαταρίες που κυκλοφορούν σήμερα στην αγορά.
«Δεν υπάρχουν πολύτιμα στοιχεία και ορυκτά σε αυτή τη μπαταρία», δήλωσε ο Yet-Ming Chiang, επιστήμονας υλικών στο Τεχνολογικό Ινστιτούτο της Μασαχουσέτης και συνιδρυτής της εταιρείας.
«Δεν βασίζεται σε ‘ακριβή χημεία’», προσέθεσε. Ανεξάρτητοι επιστήμονες εξετάζουν τους ισχυρισμούς της εταιρείας και δηλώνουν εντυπωσιασμένοι από τη νέα τεχνολογία.
Από τις ελάχιστες πληροφορίες που έχει αποκαλύψει η εταιρεία, η νέα μπαταρία, γνωστή ως Nanophosphate EXT, δεν διαφοροποιείται από τις άλλες μπαταρίες ως προς τη χημεία, αλλά έχει βελτιωμένες ιδιότητες.
Η βελτιωμένη ισχύς και η μεγαλύτερη ανθεκτικότητα σε υψηλές και χαμηλές θερμοκρασίες συνεπάγεται ότι οι επιστήμονες της εταιρείας κατάφεραν να βελτιώσουν τον τρόπο με τον οποίο τα ηλεκτρόνια και τα ιόντα κινούνται στη μπαταρία.
«Τα ιόντα και τα ηλεκτρόνια πρέπει να κινούνται γρηγορότερα», τονίζει ο χημικός Jeffrey Chamberlain, εξηγώντας ότι η ταχύτερη κίνηση βελτιώνει τον ηλεκτρολύτη, τη διεπαφή του ηλεκτρολύτη με τα ηλεκτρόδια και τέλος τα ίδια τα ηλεκτρόδια.
Σε ό,τι αφορά τα μυστικά της νέας τεχνολογίας, σημαντικό ρόλο ενδέχεται να έπαιξαν επίσης κάποιες κατασκευαστικές καινοτομίες. Αν και μέχρι στιγμής δεν υπάρχουν ακριβής πληροφορίες για την μπαταρία Nanophosphate EXT, η κατασκευάστρια εταιρεία έχει τα δικαιώματα ευρεσιτεχνίας για κάποια νέα υλικά ηλεκτροδίων και ηλεκτρολύτη. «Αν αυτό αληθεύει βρισκόμαστε μπροστά σε ένα μεγάλο επίτευγμα», επισημαίνει ο Jeffrey Chamberlain.
Πηγή: econews.gr