Ελαφρύτερα αεροπλάνα σημαίνει λιγότερα καύσιμα, άρα λιγότερα χρήματα και πιθανότατα χαμηλότερες τιμές εισιτηρίων. Σε αυτήν κατεύθυνση, οι ενισχύσεις από ίνες άνθρακα διαδραματίζουν ένα πάρα πολύ σημαντικό ρόλο, μιας και τόσο το τελευταίο μοντέλο της Boeing, όσο και το διώροφο Airbus έχουν αρχίσει και κάνουν χρήση του πανάλαφρου αλλά και συνάμα ισχυρού, «μαγικού» υλικού.
Ωστόσο, ουδέν καλό αμιγές κακού, μιας και το μαγικό συνθετικό έχει και αυτό τις αδυναμίες του. Μικροποσότητες νερού είναι δυνατόν να έχουν εγκλωβιστεί μέσα στις ίνες άνθρακα, οι οποίες όταν το αεροπλάνο ανεβεί σε μεγάλα υψόμετρα να μετατραπούν σε πάγο καταστρέφοντας την δομή των ινών.
Αυτού του είδους η αστοχία σε αντίθεση με αυτές που εμφανίζουν τα αντίστοιχα μέρη από αλουμίνιο είναι εξαιρετικά δύσκολο να εντοπιστούν. Ο μέχρι τώρα τρόπος ανίχνευσης τέτοιων αστοχιών πραγματοποιούνταν με το χτύπημα των μερών με ένα μικρό σφυράκι και τους ελεγκτές να προσπαθούν να εντοπίσουν τους τυχόν ήχους που θα τις προέδιδαν.
Η EADS, η οποία εξαρτάται από ενισχυμένο πλαστικό ανθρακονημάτων (CFRP) για την κατασκευή της ατράκτου του δικού Airbus της, δημιούργησε ένα εργαλείο υπερήχων το οποίο είναι σε θέση να ανιχνεύσει τέτοιου είδους ανωμαλίες.
Αυτό το ηχητικό «κατσαβίδι» είναι σε θέση να ανιχνεύσει και να απεικονίσει τα αόρατα για το ανθρώπινο μάτι προβλήματα μέσω ηχητικών κυμάτων. Πρακτικά πρόκειται για την ίδια τακτική με το σφυρί, αλλά σε σαφώς πιο σύγχρονη και πιο ακριβής τεχνική.
Η εταιρεία ελπίζει να ετοιμαστεί η συσκευή για τακτική χρήση μέχρι το τέλος του επόμενου έτους.