Οι κίνδυνοι του διαδικτύου είναι λίγο ή πολύ γνωστοί σε όλους. Πόσοι όμως γνωρίζουν τόσα ώστε να είναι σίγουροι ότι «ελέγχουν» τα παιδιά τους που συχνά ανεξέλεγκτα «σερφάρουν» σ’ αυτό το «σκληρό νέο κόσμο του Διαδικτύου»;
Η εκπαίδευση των παιδιών πρέπει να αρχίζει από το δημοτικό και το νηπιαγωγείο, σημειώνεται σε έρευνα του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου που έγινε στο πλαίσιο της Δράσης Ενημέρωσης Saferinternet.gr.
Η έρευνα έγινε διαδικτυακά σε δείγμα 2.319 εκπαιδευτικών από το Μάιο έως τον Οκτώβριο του 2011.
Ένα από τα βασικά συμπεράσματα της έρευνας είναι ότι η εκπαίδευση των ανήλικων χρηστών γύρω από την υπεύθυνη και ασφαλή χρήση της τεχνολογίας είναι ευθύνη γονέων και εκπαιδευτικών. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας:
– Οι εννέα στους δέκα ερωτηθέντες κρίνουν ότι όλοι οι εκπαιδευτικοί – και όχι μόνο οι καθηγητές Πληροφορικής- μπορούν να διδάξουν (ανάλογα με το μάθημά τους) την υπεύθυνη και ασφαλή χρήση του Διαδικτύου.
– Οι επτά στους δέκα ερωτηθέντες κρίνουν ότι η εκπαίδευση γύρω από την υπεύθυνη και ασφαλή χρήση του Διαδικτύου πρέπει να ξεκινά στο δημοτικό. Ωστόσο, ένας στους τέσσερις (25%) απαντά ότι η εκπαίδευση πρέπει να ξεκινά στο νηπιαγωγείο. Στην αντίθετη κατεύθυνση, ένα 5% των ερωτηθέντων απαντά ότι η εκπαίδευση στην ασφαλή χρήση του Διαδικτύου πρέπει να ξεκινά στο γυμνάσιο.
Μόνο οι 3 στους 10 εκπαιδευτικούς θεωρούν ότι η ασφαλής και υπεύθυνη χρήση του Διαδικτύου και γενικώς των online τεχνολογιών διδάσκεται επαρκώς στο σχολείο τους, γι’ αυτό το λόγο δεν συμφωνούν στην καθιέρωση σχετικού μαθήματος. Πάντως, ένα σημαντικό ποσοστό (33%) των εκπαιδευτικών αναφέρει ως εμπόδιο την έλλειψη υλικοτεχνικής υποδομής στα σχολεία, στον «αγώνα» υπέρ της ασφαλούς χρήσης του Διαδικτύου.
Το 28% των εκπαιδευτικών δίδει απαντήσεις του τύπου «Δεν μου μένει χρόνος να διδάξω τέτοια ζητήματα» και 10% «Δεν έχω υποστήριξη από τους γονείς των μαθητών μου».