Το ευρωπαϊκό ερευνητικό πρόγραμμα Fly-Bag 2, στο οποίο συμμετέχουν και Έλληνες, αναπτύσσει μια νέα τεχνολογία αντιεκρηκτικών υλικών, που υπόσχεται να μετριάσει σημαντικά τον θανατηφόρο κίνδυνο από έκρηξη βόμβας στο αεροπλάνο.
Η λύση είναι το τύλιγμα των αποσκευών με νέα συνθετικά και άκρως ανθεκτικά υλικά, ώστε ακόμη κι αν σκάσει μια βόμβα, αν δεν είναι μεγάλης ισχύος, να μην ρίξει το αεροπλάνο. Τα έως τώρα πειράματα με ελεγχόμενες εκρήξεις αφήνουν πολλές υποσχέσεις για το μέλλον, σύμφωνα με το πρακτορείο Reuters.
Η βιντεοσκόπηση της έκρηξης μιας αποσκευής με βόμβα έδειξε ότι η επένδυση γύρω από την αποσκευή τεντώθηκε, αλλά δεν διαλύθηκε.
Η ανάγκη για νέες μεθόδους προστασίας είναι ακόμη πιο πιεστική μετά την πρόσφατη καταστροφή του ρωσικού αεροσκάφους πάνω από την Αίγυπτο, που έστειλε στον θάνατο 224 ανθρώπους. Η αιτία ήταν μια βόμβα, που ισλαμιστές είχαν κάπως τοποθετήσει στο αεροπλάνο, πιθανότατα μέσα σε αποσκευή. Κάτι ανάλογο είχε συμβεί στην πτήση της αμερικανικής Pan Am που είχε πέσει στη Σκωτία το 1988, μετά από βόμβα που λίβυοι τρομοκράτες είχαν βάλει σε αποσκευή.
Το Fly-Bag αναπτύσσεται από μια ευρωπαϊκή ερευνητική κοινοπραξία, με τη συμμετοχή της Σχολής Μηχανολόγων Μηχανικών και Αεροναυπηγών του Πανεπιστημίου της Πάτρας.